بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بزرگ‌ترین راز ثروت در طول تاریخ | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب بزرگ‌ترین راز ثروت در طول تاریخ اثر جو ویتالی

بریده‌هایی از کتاب بزرگ‌ترین راز ثروت در طول تاریخ

نویسنده:جو ویتالی
امتیاز:
۳.۱از ۹ رأی
۳٫۱
(۹)
اگر روز بدی دارید یا در وضعیت فکری منفی‌ای هستید صرفاً به این خاطر که فکر می‌کنید باید ببخشید، نبخشید. در چنین شرایطی، نه اعتبار بیشتری برای خدا حاصل خواهد شد و نه فایده‌ای برای شما و خانواده‌تان خواهد داشت. در عوض، منتظر شوید تا روز خیلی خوبی و حال خیلی خوبی پیدا کنید. وقتی چنین شرایطی پیش آمد ببخشید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. اگر می‌بینید دارید محاسبات ریاضی می‌کنید تا تصمیم بگیرید که چقدر می‌توانید ببخشید یا نگران این هستید که آنچه دیگران فکر می‌کنند معقول است دیگر به خودتان زحمت بخشیدن را ندهید. شما آن احساس را از دست داده‌اید.
Higgs
از من خواست یک دلار به او بدهم. من احساسی عالی پیدا کردم و در عوض، بیست دلار به او دادم. او هم احساسی عالی پیدا کرد و این‌که من او را خوشحال کردم باعث شد احساسی حتی بهتر پیدا کنم.
Higgs
وقتی متوجه می‌شوید احساس خوبی دارید آن فرصت را غنیمت بشمارید تا از روی این حس ببخشید که وفوری را که از آن برخوردار هستید تقسیم کنید.
Higgs
بخشیدن با انگیزهٔ دریافت کردن واقعاً شاهدی بر فقدان یا کمبود است.
Higgs
این بدان معناست که فقط باید به این خاطر بخشید که از بخشیدن لذت ببرید. اگر به این خاطر می‌بخشید که انتظار دارید چیزی به‌دست آورید، ضد هدف عمل می‌کنید. کاینات به این راحتی احمق نمی‌شود.
Higgs
یک نقل قول بسیار مربوط دیگر از مایک، این است: «بخشیدن و دادن، این پیام را به کاینات می‌دهد که شما باور دارید که نیازهای شما برآورده می‌شوند و چیزها در اختیار شما قرار می‌گیرند، چون حتی وقتی کیفتان را خالی می‌کنید و نمی‌ترسید این نشان‌دهندهٔ آن است که ایمان دارید که شما به‌عنوان یک کل باقی خواهید ماند، صندوق پولتان پر خواهد شد و آنچه از همه مهم‌تر است عشقی است که به کسی دارید که فلان چیز را به او بخشیده‌اید.
Higgs
یکی از دلایل اصلی این که خیلی‌ها پول ندارند این است که در سکوت یا آشکارا آن را نکوهش می‌کنند. ـ ژوزف مورفی، از کتاب چطور پول را جذب کنیم
Higgs
افراد سخاوتمند به‌ندرت دچار بیماری روانی می‌شوند. ـ دکتر کارل ای منینگر
Higgs
باز هم تکرار می‌کنم. این‌که وقتی چیزی می‌دهید یا می‌بخشید چه احساسی دارید بیشترین اهمیت را دارد. پول بخشیدن، معیار خیلی خوبی برای سنجش سلامت روان یک فرد است.
Higgs
پس اگر مثل خدا فکر می‌کردید چه کار می‌کردید؟ این پرسش شگفت‌انگیز وارد همهٔ ابعاد زندگی شما می‌شود. اگر مثل خداوند فکر می‌کردید در روابطتان چطور عمل می‌کردید؟ اگر مثل خداوند فکر می‌کردید در جامعه چطور رفتار می‌کردید؟ این چیزی بیش از یک تمرین رهایی‌بخش در تصویرسازی خلاق است. فرصتی برای وسعت بخشیدن به قلبتان نیز هست. چطور مثل خدا فکر می‌کنید؟ وانمود کنید. وانمود کنید خدا هستید. اگر خدا بودید چطور فکر می‌کردید؟ من که شخصاً وقتی وانمود می‌کنم مثل خدا فکر می‌کنم دیگر به هیچ محدودیتی فکر نمی‌کنم. ذهنم همه‌چیز را درنظر می‌گیرد: علاج سرطان؟ البته! میلیون‌ها دلار در بخت‌آزمایی بُردن؟ بله.
Higgs

حجم

۸۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۸۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
۲۹,۹۵۰
۵۰%
تومان