بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نوع دیگر زرنگی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب نوع دیگر زرنگی اثر علی‌اکبر قاری‌نیت

بریده‌هایی از کتاب نوع دیگر زرنگی

۵٫۰
(۱)
این تفکر که عواطف در محیط کار نقشی ندارد، به‌قدری نابه‌جا و نامعقول است که بگوییم سیگارکشیدن با سرطان هیچ رابطه‌ای ندارد!
پریوش
گولمن می‌گوید: «هوش عاطفی به این مفهوم نیست که در کاربرد احساسات‌مان، آزادی عمل داریم بلکه به مفهوم مدیریت احساسات می‌باشد، به‌طوری که آن‌ها باید به‌طور مناسب و مؤثر اظهار شوند تا مردم بتوانند به‌راحتی با یکدیگر کار کنند و به اهداف مشترک‌شان برسند.»
پریوش
«بهترین راه برای شاد کردن خودتان این است که فرد دیگری را شاد کنید.» مارک تواین، نویسندهٔ آمریکایی
کرم کتاب
یکی از دلایلی که مانع منعطف‌تر شدن آن‌ها می‌شد، ترس بود، و همه بر این موضوع متفق‌القول بودند. برای مقابله با ترس، آن‌ها به دنبال سناریوهای گوناگونی بودند و این موضوع، ترس آن‌ها را ازبین می‌برد.
....
افرادی که پایبند عادات قدیمی‌شان می‌باشند، در مورد توانایی یادگیری‌شان تردید دارند. آن‌ها افراد بدبینی هستند که تغییر را در تضاد با نیازهای جدیدشان می‌بینند.
....
بسیاری از موارد، روابط به این علت خراب می‌شود که یک نفر تغییر می‌کند و طرف مقابل تغییری نمی‌کند.
....
داشتن این احساس که در جایگاه ناخدای کشتی زندگی‌مان نشسته‌ایم، شرط لازم برای انعطاف‌پذیری است. احساس ضعف و خارج از کنترل‌بودن، فقط استرس‌مان را افزایش می‌دهد و برای پرهیز از دخالت در هر کار جدیدی، تمایل‌مان را زیاد می‌کند.
....
مقابلهٔ موفقیت‌آمیز با تغییرات درگذشته، در مورد تغییراتی که در آینده با آن‌ها مواجه خواهیم شد، سطح اضطراب ما را کاهش خواهند داد.
....
برای چگونگی تطبیق و تغییر موفقیت‌آمیز، اعتماد به نفس ما، بر احساسات‌مان تأثیر مستقیمی دارد. این‌که به صورت موفقیت‌آمیز احساس می‌کنیم که چگونه توانسته‌ایم با تغییر درگذشته مقابله کنیم، تعیین‌کنندهٔ سطح اعتماد به نفسی است که هنگام روبه‌روشدن با تغییرات جدید خواهیم داشت.
....
موفقیت، بستگی دارد به توانایی ما در نشان‌دادن واکنش سریع و مناسب به اوضاع جدید. انعطاف‌پذیری، ارتباط تنگاتنگی با عوامل هوش عاطفی دارد، مانند تحمل استرس، استقلال و حرمت نفس.
....

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
۳۷,۹۵۰
۵۰%
تومان