بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دختران جسور | صفحه ۱۵ | طاقچه
کتاب دختران جسور اثر النا فاویلی

بریده‌هایی از کتاب دختران جسور

۴٫۴
(۷۹)
شعار میشل این است «هیچ‌کس دانا به دنیا نیامده است. شما می‌توانید با تلاش زیاد دانا شوید.»
مهدیس 🌙
اما او امید خود را از دست نداد. او می‌گوید: «هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که چون در یک لیوان آب ماهی‌ای نیافته‌ایم در دریا ماهی وجود ندارد.»
مهدیس 🌙
یک شب آدا به مهمانی رفت و در آنجا با ریاضی‌دانی پیر و ترش‌رو به نام چارلز بابیج روبه‌رو شد. آدا خودش نیز یک ریاضی‌دان عالی بود. آن‌ها خیلی زود دوستانی خوب برای هم شدند. چارلز، آدا را برای دیدن دستگاهی دعوت کرد که ساخته بود. چارلز آن دستگاه را «موتور متفاوت» نامید. این دستگاه می‌توانست به‌طور خودکار اعداد را جمع و تفریق کند، کاری که هیچ دستگاهی تا آن زمان انجام نداده بود. آدا به‌شدت تحت تأثیر قرار گرفت. او هیجان‌زده پیشنهاد کرد با هم دستگاهی را بسازند که بتواند عملیات پیچیده‌تری را محاسبه کند. آن دو شروع به کار کردند. دستگاهی پیچیده بود و به یک گروه بزرگ مهندسی نیاز داشت. آدا به این هم قانع نبود. با خود فکر کرد چه می‌شود اگر این دستگاه بتواند موزیک بنوازد و الفبا را نیز به‌خوبی اعداد نشان دهد. او قبل از اینکه کامپیوترهای مدرن امروزی اختراع شوند، آن‌ها را توصیف کرد. آدا اولین برنامه کامپیوتری را در تاریخ نوشت.
Writer
اشلی از تکان‌های موتور می‌توانست بفهمد که چه موقع باید دنده را عوض‌کند؛ با دیدن سایه‌ها از گوشه چشم می‌توانست متوجه شود که دیگر شرکت‌کنندگان کجا هستند و کی به خط پایان می‌رسند. اشلی در طول پنج سال چهار عنوان ملی کسب کرد؛ بارها زمین خورد؛ بازوی چپ، مچ دست راست، قوزک پای راست، دو دندان جلو و سه‌بار تره‌قوه او شکستند؛ اما هربار بعد از بهبودی به‌سراغ موتورش رفت. اشلی یک یدک‌کش داشت که در مسیر اختصاصی موتورسواری‌اش پارک بود. روی سپر این یدک‌کش برچسبی با این مضمون چسبانده شده بود: «هرقدر دوست دارید بوق بزنید، من ناشنوا هستم.»
Kimia Bahari
مهم نیست چه مشکلاتی سر راه وجود دارد، نباید هرگز از آرزوهایمان دور شویم. هرقدر بیشتر استقامت کنیم، به اهدافمان نزدیک‌تر می‌شویم. هرگاه زندگی بیشتر به ما فشار می‌آورد، باید استقامت خود را بیشتر کنیم.
Kimia Bahari
الیک بسیار متفاوت از دیگر مدل‌ها ظاهر و خیلی زود به یک مدل بحث‌برانگیز تبدیل شد. الیک می‌خواست به تمام دختران ثابت کند که زیبا هستند، مختارند خط فکری‌شان را تغییر دهند، حتی خجالتی بودنشان هم زیباست و مجبور نیستند دنباله‌رو جامعه باشند.
Kimia Bahari

حجم

۲۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۲۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۴
۱۵
صفحه بعد