بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دختران جسور | طاقچه
کتاب دختران جسور اثر النا فاویلی

بریده‌هایی از کتاب دختران جسور

۴٫۴
(۷۹)
«اگر کسی را در حال غرق‌شدن دیدی، باید به کمکش بشتابی و او را نجات دهی.»
i_ihash
دختری زندگی می‌کرد که عاشق کتاب بود. او روی کاناپه کتابخانه پدرش غرق در کتاب‌ها به همه جا سفر و حتی با شخصیت‌های داستان‌ها جدل و صحبت می‌کرد.
𝒌𝒆𝒓𝒎 𝒌𝒆𝒕𝒂𝒃📚🕊️
مادرم همیشه می‌گوید: "اگر تمام سعی‌ات را بکنی، یعنی در بالاترین نقطه قرار داری و این عالی است. این یعنی اینکه حتی اگر چهارم هم بشوی باز هم عالی هستی."»
Pariya
فلورانس نایتینگل پرستار زن و شوهری انگلیسی برای سفر به ایتالیا رفتند و فرزندشان آنجا به دنیا آمد. آن‌ها تصمیم گرفتند اسم آن شهر زیبا را روی فرزندشان بگذارند، بنابراین نامش را فلورانس گذاشتند. فلورانس عاشق ریاضی، علوم و جمع‌آوری اطلاعات بود. به هرجا سفر می‌کرد، مساحت آنجا، تعداد بیمارستان‌ها و جمعیتش را یادداشت می‌کرد.
Book worm
«دلیلی ندارد که شرایط تغییر نکند.»
vania
الیک بسیار متفاوت از دیگر مدل‌ها ظاهر و خیلی زود به یک مدل بحث‌برانگیز تبدیل شد. الیک می‌خواست به تمام دختران ثابت کند که زیبا هستند، مختارند خط فکری‌شان را تغییر دهند، حتی خجالتی بودنشان هم زیباست و مجبور نیستند دنباله‌رو جامعه باشند.
Kimia Bahari
«هرقدر دوست دارید بوق بزنید، من ناشنوا هستم.»
Hana
ماری به دلیل فقر والدینش نمی‌توانست به مدرسه برود؛ اما خودش خواندن و نوشتن را آموخت. او در زمینه زمین‌شناسی و آناتومی مطالعه کرد تا در مورد صخره‌ها و اسکلت‌های حیوانات ماقبل تاریخی که پیدا می‌کند، بیشتر بداند. روزی ماری چیزی عجیب را در صخره‌ها پیدا کرد. او چکش کوچک مخصوصش را آورد و با دقت تکه‌تکه آن را از دل سنگ بیرون کشید، اسکلتی بزرگ که سی پا و منقاری بلند داشت اما پرنده نبود، فک‌هایی با دندان‌های تیز داشت ولی نهنگ نبود و باله داشت اما ماهی نبود. همچنین دم نازک و بلندی هم داشت! آن اسکلت اولین فسیل از یک گونه دایناسور بود که کشف می‌شد. او آن را ایکتیوسور به معنی ماهی مارمولکی نامید. در آن دوران افراد باور داشتند که سیاره زمین فقط چند هزار سال قدمت دارد؛ اما فسیلی که مری کشف کرد ثابت کرد سیاره زمین بیش از صدهامیلیون سال قدمت دارد.
نوشین
«هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که چون در یک لیوان آب ماهی‌ای نیافته‌ایم در دریا ماهی وجود ندارد.»
vania
فکر کردند اگر دخترانشان در منزل بمانند بیشتر در امان خواهند بود.
flora

حجم

۲۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۲۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۵صفحه بعد