بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دختران جسور (جلد اول) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب دختران جسور (جلد اول) اثر النا فاویلی

بریده‌هایی از کتاب دختران جسور (جلد اول)

۴٫۵
(۷۹)
گفتند: «اگر دیگر زنان نیز رانندگی کنند، کنترل اوضاع از دستمان خارج خواهد شد.»
flora
«هرکاری بکنید غیر از ازدواج بدون عشق.»
flora
الیک می‌خواست به تمام دختران ثابت کند که زیبا هستند، مختارند خط فکری‌شان را تغییر دهند، حتی خجالتی بودنشان هم زیباست و مجبور نیستند دنباله‌رو جامعه باشند.
flora
«دختران نمی‌توانند دریانوردی کنند، چون موهایشان به وسایل و طناب‌های کشتی گیر خواهد کرد.»
Pariya
«اگر انجام هر کاری ممکن باشد، پس تو هم می‌توانی آن را انجام دهی.»
شیلا در جستجوی خوشبختی
نیوزلند اولین کشور در سراسر دنیا بود که زنانش حق رأی به دست آوردند.
Pariya
ورزش برای هر سن، دین و قومیتی خوب و لازم است. ورزش صلح و اتحاد ملت‌ها را به ارمغان می‌آورد.
Pariya
الیک می‌خواست به تمام دختران ثابت کند که زیبا هستند، مختارند خط فکری‌شان را تغییر دهند، حتی خجالتی بودنشان هم زیباست و مجبور نیستند دنباله‌رو جامعه باشند.
Pariya
نباید هرگز از آرزوهایمان دور شویم. هرقدر بیشتر استقامت کنیم، به اهدافمان نزدیک‌تر می‌شویم. هرگاه زندگی بیشتر به ما فشار می‌آورد، باید استقامت خود را بیشتر کنیم.»
شیلا در جستجوی خوشبختی
خانم‌ها باید سعی کنند کارهایی را انجام دهند که آقایان برای آن تلاش می‌کنند و حتی اگر شکست خوردند هم، شکستشان تجربه‌ای برای ماجراجویی دیگران خواهد بود.»
شیلا در جستجوی خوشبختی
«موفقیت همیشه مدال آوردن نیست. مادرم همیشه می‌گوید: "اگر تمام سعی‌ات را بکنی، یعنی در بالاترین نقطه قرار داری و این عالی است. این یعنی اینکه حتی اگر چهارم هم بشوی باز هم عالی هستی."»
flora
تحصیلات قدرت به همراه می‌آورد
flora
مهم نیست چه مشکلاتی سر راه وجود دارد، نباید هرگز از آرزوهایمان دور شویم. هرقدر بیشتر استقامت کنیم، به اهدافمان نزدیک‌تر می‌شویم. هرگاه زندگی بیشتر به ما فشار می‌آورد، باید استقامت خود را بیشتر کنیم.»
flora
بیشتر افراد می‌گفتند او هیچ‌گاه موفق نمی‌شود؛ اما این حرف‌ها نتوانست جلوی پیشرفت آلفانسینا را بگیرد.
flora
ماریا و دخترش در جنگل‌های بارانی سورینام از درختان بلند بالا می‌رفتند تا درباره حشراتی که آنجا زندگی می‌کردند اطلاعات به دست بیاورند. ماریا کتاب جدید خود را به زبان لاتین نوشت که با استقبال چشمگیر روبه‌رو شد. دیگر همه متوجه شده بودند که انواع پروانه‌ها از کرم‌ها متولد می‌شوند نه از گل‌ولای. این پروسه دگردیسی نام گرفت (از کلمه لاتین به معنای تغییر شکل). امروزه ما تعداد زیادی حیوان می‌شناسیم که دوره دگردیسی دارند، مانند قورباغه، پروانه، سوسک، خرچنگ و این را مدیون زحمات ماریا زیبلا مریان هستیم.
نوشین
خوشبختانه پاک‌کردن حافظه افرادی که سنگ‌ها را جاویدان می‌کنند، ساده نیست.
B.A.H.A.R
امنا نمی‌خواست دختری باشد که از پسران ضعیف‌تر است. او می‌خواست قوی باشد، حتی قوی‌تر از پسران.
Moti
«کلید پیروزی، شناختن چگونگی شکست است. هیچ‌کس همیشه برنده نیست. اگر بتوانی بعد از شکستی سنگین برخیزی و برای پیروزی ادامه دهی، حتماً روزی قهرمان خواهی شد.»
mehrsa
یوفروزینا کروز فعال و سیاست‌مدار دختری بود که نمی‌خواست نان ذرت مکزیکی بپزد. روزی که پدرش به او گفت زنان فقط می‌توانند نان بپزند و بچه به دنیا بیاورند، او شروع به گریه کرد و قول داد به پدرش ثابت کند که این نظر درست نیست. پدرش گفت: «تو می‌توانی خانه را ترک کنی؛ اما دیگر انتظار هیچ کمک مالی‌ای از من نداشته باش.»
suzume
تمام حیوانات وحشی نیز به احترام و عشق نیاز دارند.
flora

حجم

۲۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۲۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان