بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راز شاد زیستن | صفحه ۱۹ | طاقچه
کتاب راز شاد زیستن اثر اندرو  متیوس

بریده‌هایی از کتاب راز شاد زیستن

نویسنده:اندرو متیوس
امتیاز:
۴.۴از ۴۵ رأی
۴٫۴
(۴۵)
شاد بودن همیشه آسان نیست. شاد بودن می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین مبارزات ما در صحنهٔ زندگی باشد
mahsa
شاد بودن همیشه آسان نیست. شاد بودن می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین مبارزات ما در صحنهٔ زندگی باشد
mahsa
سرزنش کردن و احساس گناه، هر دو احساساتی خطرناک و مخربند. وقتی به سرزنش خود و دیگران می‌پردازیم، از مسئلهٔ اصلی که باید کاری در رابطه با آن انجام دهیم، غافل می‌شویم. انتخاب همیشه با ماست که مهار زندگی خود را به دست بگیریم و در حال زندگی کنیم، یا خود را در لجاجت‌ها و پریشانی‌های گذشته زنجیر کنیم.
mahsa
«شما سزاوار عشق و احترام هستید، تنها به این خاطر که شما، شما هستید.»
mahsa
خوددوستداری سالم ما را قادر می‌کند که برای خواسته‌های خویش و خواسته‌های دیگران احترام قائل باشیم. به این معنی که می‌توانیم بدون آن‌که به پخش خبر موفقیت‌های خود نیازی داشته باشیم، دربارهٔ آن‌ها احساس غرور کنیم و باز به این معنی که می‌توانیم ضعف‌ها و کاستی‌های خود را در حالی که برای رفع آن‌ها می‌کوشیم، بپذیریم.
mahsa
پیرمرد هشتادوپنج‌ساله‌ای در آستانهٔ مرگ، قطعهٔ زیر را نوشته است که با موضوع این بحث ارتباط مستقیم دارد: «اگر می‌توانستم یک بار دیگر زندگی کنم، سعی می‌کردم اشتباهات بیشتری مرتکب شوم، آن‌قدرها بی‌عیب‌ونقص نباشم، بیشتر استراحت می‌کردم و نادان‌تر از این می‌شدم. درواقع خیلی چیزها را بیش‌ازحد جدی گرفتم؛ باید دیوانه‌تر می‌بودم. اگر یک بار دیگر به دنیا می‌آمدم، شانس خود را بیشتر امتحان می‌کردم، بیشتر به سفر می‌رفتم، قله‌های بیشتری را فتح می‌کردم، در رودخانه‌های بیشتری شنا می‌کردم، به نقاط تازه‌تری می‌رفتم و بستنی‌های بیشتری می‌خوردم. با مشکلات حقیقی روبه‌رو می‌شدم و مشکلات خیالی را کنار می‌گذاشتم. می‌دانید، من از آن آدم‌هایی بودم که لحظه‌لحظهٔ عمرم را محتاط، عاقلانه و سالم زیستم. اگر دوباره به دنیا می‌آمدم، تمام لحظات زندگی‌ام را از آن خود می‌کردم.
mahsa
بعضی‌ها استعداد عجیبی برای حادثه‌سازی دارند و تمام زندگی آن‌ها به افتادن از نردبان، زمین خوردن از روی دوچرخه، پرت شدن از روی درخت، برق‌گرفتگی، تصادفات رانندگی و... می‌گذرد
BehRad

حجم

۱۶۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۱۶۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۸
۱۹
صفحه بعد