بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راز شاد زیستن | صفحه ۱۸ | طاقچه
کتاب راز شاد زیستن اثر اندرو  متیوس

بریده‌هایی از کتاب راز شاد زیستن

نویسنده:اندرو متیوس
امتیاز:
۴.۴از ۴۵ رأی
۴٫۴
(۴۵)
ما حاکم بر خویشتن هستیم و افکار ما تعیین‌کنندهٔ زندگی ما هستند. ما خود تصمیم می‌گیریم که چه چیزی را در ذهن خود جای دهیم، بنابراین تعیین‌کنندهٔ پیامد اعمال خود هستیم.
mahsa
ارزش اساسی تمرین ذهنی در این است که ما را قادر به ارایهٔ الگوهایی از عملکرد کامل و بدون نقص به سلول‌های مغزی‌مان می‌کند. ما در سطح تخیل، مرتکب اشتباه نمی‌شویم. علاوه بر آن یاد می‌گیریم که اگر مرتب نتایج نامطلوب را در ذهن تصویر کنیم، چیزی جز همان نتایج، نصیب‌مان نخواهد شد! خیلی‌ها تمام زندگی خود را در فکر کردن به ترس‌ها و هراس‌ها می‌گذرانند و تازه تعجب می‌کنند که چرا همیشه گرفتار همان ترس‌ها و هراس‌ها هستند.
mahsa
«تخیل مهمتر از دانش است.» اینشتین «تخیل فرمانروای جهان است.» دیزرائیلی
mahsa
اصل از این قرار است: «به هر چیزی که فکر کنی، به طرفش کشیده می‌شوی» حتی اگر به چیزهایی فکر کنیم که دلخواهمان نیستند، باز هم به‌سوی همان‌ها کشیده می‌شویم
mahsa
ما انسان هستیم و مانند انسان‌های دیگر ممکن است کارهای احمقانه از ما سر بزند. اگر توقع شما بی‌عیب و نقص بودن و کمال است، به این سیاره تعلق ندارید.
mahsa
حقیقت این است که ما اغلب، مسائل را بیش از اندازه بزرگ می‌کنیم. بدترین اتفاقی که ممکن است روی دهد، بسیار ناراحت‌کننده است، اما پایان دنیا نیست.
mahsa
نگرانی امروز برای مشکلات فردا دردی از ما دوا نخواهد کرد.
mahsa
دنیا بی‌عیب‌ونقص نیست. میزان ناخشنودی ما فاصلهٔ میان واقعیت و آرمان است، فاصلهٔ میان واقعیت کنونی هر چه با آن‌چه باید باشد. اگر ما توقع کمال نداشته باشیم، شادی آسانتر به‌دست می‌آید.
mahsa
علت غمگینی انسان آن است که زندگی بدان‌گونه که او می‌خواسته، نیست. زندگی با آرمان‌های او جور در نمی‌آید و درنتیجه او را غمگین و افسرده می‌کند.
mahsa
اغلب تعریف‌ها و تمجیدها را نشنیده می‌گیریم و حرف‌های ناخوشایند را مدت‌ها در ذهن نگه می‌داریم.
mahsa

حجم

۱۶۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۱۶۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
۲۹,۹۵۰
۵۰%
تومان