بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دقایقی با قرآن | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب دقایقی با قرآن اثر محسن قرائتی

بریده‌هایی از کتاب دقایقی با قرآن

۴٫۳
(۲۳)
مهم‌ترین اثر روزه تقوا و خداترسی، در ظاهر و باطن است. روزه، یگانه عبادت مخفی است، نماز، حج، جهاد، زکات و خمس را مردم می‌بینند؛
yasamin
آثار و برکات روزه یآ أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کتِبَ عَلَیکمُ الصِّیامُ کمَا کتِبَ عَلَی الَّذِینَ مِن قَبْلِکم لَعَلَّکم تَتَّقُونَ (بقره، ۱۸۳) ای کسانی که ایمان آورده‌اید! روزه بر شما مقرّر گردید، همان گونه که بر کسانی که پیش از شما بودند مقرّر شده بود، باشد که پرهیزگار شوید.
mamal123
خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِینَ (اعراف، ۱۹۹) عفو و میانه‌روی را پیشه کن (عذر مردم را بپذیر و بر آنان آسان بگیر)، و به کارهای عقل پسند و نیکو فرمان بده، و از جاهلان اعراض کن.
Kamand
از امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمود: اوّلین درجه تقوا و بندگی خدا آن است که انسان خودش را مالک نداند.
serendipity
* از کسالت و تنبلی بپرهیز، بخشی از عمرت را برای آموزش قرار بده و با افراد لجوج، گفتگو و جدل نکن.
مطی
۲. پیامبرصلی الله علیه وآله از شخصی شنید که در دعا می‌گوید: «اسئلک خیر ما تسئل» خدایا! بهترین چیزی که از تو درخواست می‌شود به من عطا کن، فرمود: اگر این دعا مستجاب شود، در راه خدا شهید می‌شود.
جیمی جیم
* صلهٔ رحم کنید، گرچه به اندازهٔ سلام کردن باشد. * صلهٔ رحم، مرگ و حساب روز قیامت را آسان می‌کند. * صلهٔ رحم باعث تزکیه عمل و رشد اموال می‌شود. * کمک مالی به فامیل، بیست و چهار برابرِ کمک به دیگران پاداش دارد.
HN
إِنَّمَا وَلِیکمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ یقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَ یؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُم رَاکعُونَ
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
«مَن کنتُ مولاه فعلی مولاه»
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
* در اثر صلهٔ رحم، به مقام مخصوصی در بهشت دست می‌یابید. * به سراغ بستگان بروید، گرچه آنها بی‌اعتنایی کنند. * صلهٔ رحم کنید هر چند آنها نیکوکار نباشد. * صلهٔ رحم کنید، گرچه به اندازهٔ سلام کردن باشد. * صلهٔ رحم، مرگ و حساب روز قیامت را آسان می‌کند. * صلهٔ رحم باعث تزکیه عمل و رشد اموال می‌شود. * کمک مالی به فامیل، بیست و چهار برابرِ کمک به دیگران پاداش دارد. * صلهٔ رحم کنید، گرچه یکسال راه بروید. * کسی که صلهٔ رحم را ترک کند، بویی از بهشت به او نمی‌رسد.
Reyhanemohammadi
هرگز خدا و مرگ را فراموش مکن، امّا احسانی که به مردم می‌کنی یا بدی که دیگران در حقّ تو می‌کنند فراموش کن.
مطی
بارها خداوند با جملات: «لا تعجبک اموالهم»(۷۵۳) و «لا تمدّنّ عینیک»(۷۵۴) مؤمنان را از نگاه‌های آرزومندانه به سرمایه داران و مرفّهان باز داشته است.
|قافیه باران|
۲. خداوند می‌فرماید: «من نزد گمان بندهٔ مؤمن هستم، اگر گمان خوب به من ببرد به او خوبی می‌رسانم». (۱۰۸۳)
|قافیه باران|
پیامبرصلی الله علیه وآله فرمودند: «المعدة بیت کلّ داء» معده، کانون هر بیماری است.
|قافیه باران|
از خاک، پنبه می‌روید، از علف که خوراک حیوان است پشم تولید می‌شود و از آب دهان کرم، ابریشم، اینها همه از آیات الهی است که می‌تواند مایهٔ تذکر و بیداری انسان باشد.
|قافیه باران|
از دانشمندانی نقل شده است: اگر دولت‌ها نیمی از شراب فروشی‌ها را ببندند، ما نیمی از بیمارستان‌ها و تیمارستان‌ها را می‌بندیم.
HN
ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید! مبادا گروهی (از شما) گروهی دیگر را مسخره کند، چه بسا که مسخره‌شدگان بهتر از مسخره‌کنندگان باشند و زنان نیز، زنان دیگر را مسخره نکنند، شاید که آنان بهتر از اینان باشند و در میان خودتان عیب‌جویی نکنید و یکدیگر را با لقب‌های بد نخوانید. (زیرا) فسق بعد از ایمان، بد رسمی است، (و سزاوار شما نیست.) و هر کس (از این اعمال) توبه نکند، پس آنان همان ستمگرانند. (حجرات، ۱۱)
ایران
از امام صادق‌علیه السلام روایت شده است که فرمود: در قیامت لغزش‌های شهیدبه خودش نیز نشان داده نمی‌شود.
Kamand
آری انسان می‌تواند حتی در لب پرتگاه، خود را حفظ کند و با ایمان و توبهٔ به موقع، عذاب الهی را برطرف سازد و با دعا و نیایش، هم بلا را رفع کند و هم کامیاب شود.
serendipity
پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمود: اولیای خدا سکوتشان ذکر است، نگاهشان عبرت، سخنشان حکمت و حرکتشان در جامعه، مایهٔ برکت است.
serendipity

حجم

۴۵۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۵

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۴۵۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۵

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۳,۰۰۰
تومان