بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب یادداشت‌های امیراسدالله علم؛ دفتر دوم | طاقچه
کتاب یادداشت‌های امیراسدالله علم؛ دفتر دوم اثر اسدالله علم

بریده‌هایی از کتاب یادداشت‌های امیراسدالله علم؛ دفتر دوم

نویسنده:اسدالله علم
امتیاز:
۴.۰از ۲۲ رأی
۴٫۰
(۲۲)
باید این مملکت را به پایه بزرگترین کشورهای دنیا برسانیم، نه این که در خاورمیانه اول باشیم.
sorena
افزایش خریدهای نظامی ایران بیشتر ناشی از بازاریابی موفقیت‌آمیز اسلحه‌سازان آمریکایی و دلالان آنان است تا نیازمندی‌های راستین ارتش ایران و پاره‌ای از اقلام خریداری شده مانند هواپیمای اف ـ ۱۴ بیشتر جنبه پرستیژی دارد. وانگهی ایرانیان دانش فنی لازم برای به کار بردن این جنگ‌افزارها را ندارند و از سال ۱۹۸۰ به بعد ناچار به استخدام ۶۰ ـ ۵۰ هزار تن کارشناس آمریکایی خواهند بود.
sorena
سعودیها آمده بودند که از بس در اعلامیه‌های خودشان اسم خلیج عربی برده‌اند، عذرخواهی بکنند
sorena
چرچیل در خاطراتش می‌گوید هیچ طرز حکومتی را پر عیب‌تر از حکومت دموکراسی نیافتم و هیچ حکومت بهتری را هم از دموکراسی نتوانسته‌ام بیابم. حرف بزرگی است. در حکومت صدر اسلام هم وقتی عمر در مسجد راجع به یک امری صحبت می‌کرد یکی از اعراب به پا خاست و به او گفت: ای خلیفه مسلمین، من حیث یک نفر مسلمان به تو می‌گویم که اگر کج رفتی ما با شمشیرهای کج خود شمشیرهای عربی تو را راست خواهیم کرد یعنی به راه مستقیم خواهیم برد.
sorena
از اخبار مهم جهان کنفرانس امنیت خلیج فارس است که به زودی در یکی از کشورهای ساحل خلیج‌فارس تشکیل خواهد شد و عراق هم در آن شرکت می‌کند و خط اصلی آن برکنار نگاهداشتن قدرت‌های بزرگ از نفوذ در داخله خلیج‌فارس می‌باشد. این هم از ابتکارات و فتوحات بزرگ شاهنشاه است.
sorena
آل مکتوم، برادر مرحوم شیخ خالدالقاسمی آل مکتوم ناهار مهمان بود. این برادر شیخ سابق شارجه است که به علّت توافقی که بر سر جزیره ابوموسی با ایران کرد از طرف اعراب رادیکال به قتل رسید. جوان تحصیل‌کرده و خوبی است خیلی هم طرف مرحمت قرار گرفت.
sorena
صبح شرفیاب شدم. نامه سلطان قابوس را که استدعا کرده بود افسران تعلیماتی ارتش ایران زودتر بیایند تقدیم داشتم. سلطان قابوس سلطان عمّان است و افسران ما آن جا هستند با دو گردان موتوریزه و کوماندو و انصافا خوب می‌جنگیم. راه بین سلاله و مسقط را باز کردیم... و راه آن‌ها را به عدن در عوض ما قطع کردیم. سلطان قابوس پیش از عید به تهران آمد و خیلی شکرگزار بود، افسوس که من آن یادداشت‌ها را سوزاندم که جزئیات در آن بود.
sorena
دو ساعتی تنها سواری کردم. افکار پیچیده دور و درازی می‌کردم، ولی مطلبی که مرا بیشتر تحت تأثیر داشت مذاکراتی بود که دیشب با عبدالمجید مجیدی رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتم، چون چند تا پروژه مورد علاقه شاهنشاه را باید با او مذاکره می‌کردم. دیشب به منزل من آمده بود و به صورت وحشتناکی از کمی پول و هدر داده شدن پول در گذشته سخن می‌گفت که بی‌نهایت ناراحتم کرد. یعنی وضع به طوری است که قاعدتاً باید به انقلاب بیانجامد.
محمد
با صنایع نظامی گفتگو کن. آن‌ها تو را روشن می‌کنند، بعد جواب سفیر را بده مذاکرات دیروز خودم را در خصوص تبلیغات در آمریکا با سفیر اسرائیل به عرض رساندم و عرض کردم برنامه بسیار مفصلّیی ارائه کرد که من تعجّب کردم که تا چه اندازه اینها به این مسئله اهمیت می‌دهند. تا حدی که روی آن تحقیق research می‌کنند که مثلاً فلان طبقه از مردم آمریکا تا چند سال دیگر ممکن است در جامعه آن جا صاحب نفوذ شوند و از حالا روی آن‌ها حساب می‌کنند
sorena
تکلف گر نباشد خوش توان زیست تعلق گر نباشد خوش توان مرد
ناصر جباری

حجم

۱۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷۸ صفحه

حجم

۱۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷۸ صفحه

قیمت:
۲۴۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد