بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب محکم در آغوشم بگیر | صفحه ۱۱۷ | طاقچه
کتاب محکم در آغوشم بگیر اثر سمانه پرهیزکاری

بریده‌هایی از کتاب محکم در آغوشم بگیر

نویسنده:سو جانسن
امتیاز:
۳.۴از ۶۵۵ رأی
۳٫۴
(۶۵۵)
وقتی تمام روز با هم بگومگو داریم، چطور می‌توانیم شب که شد یکدیگر را ببوسیم!
man1414
بدهد. احساسِ نیاز به ایجادِ پیوندِ عاطفی با کسی که او را نزدیکِ خود می‌خواهیم، یکی از اولویت‌های بزرگ ماست که شاید بیش‌تر از میل به خوراک و آمیزش بر ما حکم می‌راند.
ati_sh
«عشق همه‌چیز است و واقعاً ارزشش را دارد که برایش بجنگی، برایش شجاعت به خرج بدهی و همه‌چیز را به خطر بیندازی... و اگر چیزی را برایش به خطر نینداختی، بزرگ‌ترین خطر را کرده‌ای.»
man1414
گفت‌وگوی ویرانگر ۱: پیداکردنِ‌آدم‌بَده
homa73
چه ما آن‌چه را برای‌مان رخ داده به‌صراحت به اشتراک بگذاریم و چه نه، تروما همیشه یک مسئلهٔ دونفره است. زوجین وقتی همسرشان را در حال کشمکش با زخم‌هایش می‌بینند، احساسِ درد و استرس می‌کنند
مریم رسول زاده
ما باید بتوانیم احساسات‌مان را دوباره زنده کرده و آن‌ها را با عزیزان‌مان قسمت کنیم. پس عزیزان‌مان هم ـ حتا برای یک لحظه ـ باید چهرهٔ هیولا را ببینند. این تنها راهی است که آن‌ها واقعاً می‌توانند رنج و نیازِ ما را درک کرده، محکم ما را در آغوش بگیرند و به درمانِ ما کمک کنند.
مریم رسول زاده
اگر ما نمی‌توانیم به‌خوبی با دیگران ارتباط داشته باشیم، تلاش‌هامان برای کنارآمدن با تروما کم‌تر ثمربخش خواهد بود و ثروتِ اصلیِ ما ـ روابطِ عاطفی‌مان ـ شروع به تنزل می‌کند. از طرف دیگر، روبه‌رو شدن با هیولا در کنار عزیزان‌مان، بهترین فرصتِ درک‌کردنِ قدرت و تاب‌آوری‌مان را فراهم می‌کند. و ایستادن کنار یکدیگر، پیوندِ ما را با شریک زندگی‌مان محکم‌تر خواهد کرد.
مریم رسول زاده
اگر شریکِ زندگیِ خوبی داشته باشید، یک تکیه‌گاهِ امن در نابه‌سامانی‌ها دارید. اگر از نظر احساسی تنها هستید، در یک سقوط آزادید. داشتنِ فردی که بتوانید برای ارتباط و حمایت به او تکیه کنید، بهبودیافتن از تروما را آسان‌تر می‌کند.
مریم رسول زاده
روابطِ عاطفیِ ما بر نحوهٔ برخوردمان با تروما و بهبودیافتن از آن تأثیر می‌گذارد، و از آن جایی‌که همه‌چیز دایره‌وار در جریان است، تروما بر روابطِ ما با افرادی که دوست‌شان داریم تأثیر می‌گذارد. واژهٔ تروما از یک کلمهٔ لاتین به معنای "زخم" گرفته شده است.
مریم رسول زاده
تقریباً همهٔ ما وقتی عاشق می‌شویم، به‌طور طبیعی و خودبه‌خود با طرف مقابل‌مان هماهنگ می‌شویم. ما به‌شدت نسبت به وجودِ یکدیگر آگاه و به‌طور بی‌نقصی به هر کلمه، رفتار و هر ابرازِ احساسی از طرف یکدیگر حساسیم. اما با گذشت زمان، بسیاری از ما در ارتباط با شریک زندگی‌مان کم‌توجه‌تر، خودخواه‌تر و حتا دل‌مُرده می‌شویم. شاخک‌های عاطفی‌مان گیر می‌کنند، یا شاید علامت‌های شریک زندگی‌مان ضعیف‌تر می‌شوند.
مریم رسول زاده

حجم

۲۸۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۱ صفحه

حجم

۲۸۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۱ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان