بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تربیت کودک | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب تربیت کودک اثر علی صفایی حائری

بریده‌هایی از کتاب تربیت کودک

امتیاز:
۳.۷از ۸۲ رأی
۳٫۷
(۸۲)
محبّت مانند آبی است که به گیاه می‌رسد، اگر نباشد گیاه می‌خشکد و اگر بیش از حد شود ریشه گیاه می‌گندد و خراب می‌شود و گیاه می‌خشکد.
nazanin
پس باید ابتدا مراحل خود سازی را طی کنیم: ـ خودشناسی (توجه به خود) ـ خود سوزی (پاکسازی ـ تزکیه) ـ کشف نقاط ضعف و تسلط بر آنها ـ کشف استعدادها و نقاط قوت و تقویت آنها ـ انقلاب درونی (انفجار درونی)
کاربر ۲۰۰۴۴۵۲
ملاک تحقیق، حقیقت است نه شخصیت. حق را به شخص نباید سنجید، بلکه شخص را به حق باید سنجید.
کاربر الف.قاف
توحید واقعی زمانی است که کارهای ما محرکی جز الله، نداشته باشد.
fatima
ساختن جامعه توحیدی، ممکن نیست مگر این که افراد آن جامعه، موحد باشند و به توحید رسیده باشند. و توحید واقعی زمانی است که کارهای ما محرکی جز الله، نداشته باشد. باید از خویش پرسید، به راستی محرک ما، برای تمام کارهایمان، خداست؟ عامل‌های شرک، مشوق کارهای ما نبوده‌اند و نیستند؟ و عوامل شرک عبارتند از: ـ هوس‌های خودمان (نفس) ـ حرف‌ها و هوس‌های مردم (خلق) ـ جلوه‌های دنیا (دنیا) ـ وسوسه‌های دشمن و طاغوت‌ها و شیطان (شیطان)
میثم
معلم خوب، چون خدا را دوست دارد، خلق خدا را نیز دوست دارد و فرزندان خلق را عاشق است. او فقط یک آشنا نیست، که دوست است و می‌گویند: دوست تو، کسی است که تو را برای خودت می‌خواهد.
راء
تشویق یک نوع تلقینی است که از خارج القا می‌شود و کاربرد زیادتری دارد؛ مخصوصآ آنجا که شخص تشویق کننده، با شخصیتی بزرگ و محبوب باشد و در دل کودک محبوبیتی داشته باشد، باعث حرکت و پیشرفت کودک است و حتی تصمیم و اراده در او ایجاد می‌نماید و بر می‌انگیزد و حرکت می‌دهد.
زهرا جاویدی
به جای آن که کودک را محبوس کنند و از میکرب‌ها دور نگه دارد، او را واکسن می‌زند و آماده می‌کند و با میکرب‌ها تماس می‌دهد و در تمام مراحل خود ناظر و مراقب است، آن هم نه از نزدیک که با استقلال کودک برخورد کند و شخصیت او را مانند درخت بار بیاورد، بلکه از دور، با واسطه نظارت می‌نماید و کمک‌های لازم را در ضمن داستان‌ها و یا به واسطه نفرات آگاه به کودک می‌رساند
soltani
شخصیت انسان را می‌توان از روی انتخابش درک کرد.
soltani
این خصوصیت‌ها را می‌توان به وسیله چهار عامل ذیل در کودک به وجود آورد: ۱ ـ تقلید ۲ ـ رقابت و سایر عوامل تربیتی که در مقاله عوامل تربیتی کودک تحلیل شده است. ۳ ـ داستان و هنر ۴ ـ تدبیر. ۱ ـ کودک بر
ketab man

حجم

۴۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۴۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان