بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هزار فرسنگ تا آزادی | صفحه ۱۱ | طاقچه
کتاب هزار فرسنگ تا آزادی اثر یون سون کیم

بریده‌هایی از کتاب هزار فرسنگ تا آزادی

۴٫۱
(۲۶۹)
رؤیایم این است که یک روز مردمم را در شمال آزاد از دیکتاتوری‌ای که دهه‌هاست آن‌ها را در ترس، فلاکت و انزوا و دور از تمام دنیا نگه داشته است ببینم. برای این‌که این رؤیا به واقعیت بپیوندد، همه دنیا باید چشمانش را به وحشتی که در حال حاضر در کره شمالی حکمفرماست باز کند. سلسلهٔ کیم با در انزوا قرار دادن کشور، موفق عمل کرده است و همین موضوع باعث شده است دنیا به راحتی این کشور را فراموش کند. اگر شرح حال من بتواند نقش کوچکی در بالا بردن سطح آگاهی جهانی در بارهٔ رنج و تراژدی‌ای داشته باشد که به دستان این رژیم اتفاق می‌افتد، بنابراین همه آنچه متحمل شده‌ام بیهوده نخواهد بود.
niloo_books
کیمچی مثل ماده مخدر معتاد می‌کند، واقعاً در میانه بیابان،‌ دلم برای ریشه‌هایم پر می‌زد.
Eren Yeger
در کره مثلی بخصوص است که به این موقعیت ربط دارد: «دو نفر که به هم گره خورده‌اند، هم عاشق هم هستند و هم از یکدیگر متنفرند.» ما به آن چئونگ می‌گوییم. ارتباطی اسرارآمیز بین دو نفر که برای مدتی در زندگیشان به هم پیوند دارند و هر اتفاقی بیفتد نمی‌توانند هرگز این ارتباط را از بین ببرند.
z.gh
«مردم قبل از مردن کارهای عجیبی انجام می‌دهند» این یک ضرب‌المثل قدیمی کره شمالی است.
آذین
از وقتی که از کره شمالی فرار کرده‌ام، فهمیده‌ام که ما قربانی «قحطی بزرگ» هستیم. قحطی‌ای که کشورم را در میانه دههٔ ۱۹۹۰ ویران کرد. تا امروز کسی نمی‌داند که دقیقاً چند نفر در این تراژدی جانشان را از دست دادند، زیرا دولت به کل چیزی را که اتفاق افتاد رد می‌کند.
آذین
سلسلهٔ کیم با در انزوا قرار دادن کشور، موفق عمل کرده است و همین موضوع باعث شده است دنیا به راحتی این کشور را فراموش کند. اگر شرح حال من بتواند نقش کوچکی در بالا بردن سطح آگاهی جهانی در بارهٔ رنج و تراژدی‌ای داشته باشد که به دستان این رژیم اتفاق می‌افتد، بنابراین همه آنچه متحمل شده‌ام بیهوده نخواهد بود.
مونا رجبعلیان
این‌جا، احساس می‌کنم اگر به چیزی باور دارم، می‌توانم آن را انجام دهم.
shayeste zia
مردم من، کاملاً در دنیایی بسته در انزوا زندگی می‌کنند. نمی‌شود آن‌ها را به خاطر طغیان نکردن سرزنش کرد، زیرا نمی‌دانند چطور عقایدشان را شکل دهند و کاملاً محدودهٔ واقعی بدبختی‌شان را درک نمی‌کنند. کار سختی است که واقعیت تلخ دیکتاتوری را بسنجیم.
shayeste zia
ما به جیره‌های غذایی که دولت به ما می‌داد، کاملاً وابسته بودیم، بنابراین خیلی زودتر از آن‌هایی که روش‌های جایگزینی برای زنده ماندن یاد گرفته بودند از پا در آمدیم
Adele

حجم

۱۵۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۱۵۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۱۰۱,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۰
۱۱
صفحه بعد