بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پول و زندگی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب پول و زندگی اثر امیل زولا

بریده‌هایی از کتاب پول و زندگی

۳٫۱
(۹)
چرا بايد پول را به خاطر همه‌ی آن کثافت و جنايتی که پديد می‌آورد محکوم کرد؟ چون مگر آيا عشق کم‌تر پليد است ـ عشقی که زندگی را می‌آفريند؟
پویا پانا
پول تاکنون کپه‌ی پِهِنی بوده که بشريت فردا بر روی آن روييده و باليده است؛ پول، هرچند زهرآگين و نابودگر، به صورت خميرمايه‌ی تمامی نشو و نمای اجتماعی و کود ترکيبی‌ای درمی‌آيد که برای کارهای بزرگ که زندگی را آسان‌تر می‌سازد ضروری است.
نسیم رحیمی
چه شيرين و بامزه بود که آدم بتواند بُردهای يکی را به جيب بزند بی‌آن که احضار شود تا باخت‌هايش را بپردازد!
نسیم رحیمی
ـ داری راجع به چی حرف می‌زنی ای احمق کبير؟ آيا لازم است که زن چيزی بياورد؟ خب تو خودت را، جوانی‌ات را، عشق‌ات را، خوش خلقی‌ات را آوردی، و حتی يک شاهزاده خانم تو دنيا پيدا نمی‌شود که بتواند بيشتر از اين به مردش بدهد.
نسیم رحیمی
آيا آدم می‌تواند بگذارد ببلعندش و ديگران را نبلعد؟ اين زندگی بود. برای اين که طور ديگری رفتار کنيم نياز به فضايلی با شخصيتی بسيار والا داريم، يا اين که بايد به خلوت دير پناه برد، دور از همه‌ی وسوسه‌ها.
نسیم رحیمی
در عشق هم مثل سوداگری پليدی زيادی هست؛ در عشق هم مردم فقط دربند خوشی و لذت خودشان هستند؛ با اين همه بدون عشق زندگی وجود نخواهد داشت و دنيا به آخر می‌رسد
نسیم رحیمی
نوميدی دلاورترين سپاهيان را پديد می‌آورد، کسانی را که آماده‌اند تا با شجاعت دست به هر کاری بزنند، چيزی ندارند که از دست بدهند و همه چيز به دست می‌آورند.
نسیم رحیمی

حجم

۵۳۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۶

تعداد صفحه‌ها

۶۲۴ صفحه

حجم

۵۳۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۶

تعداد صفحه‌ها

۶۲۴ صفحه

قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد