بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راهبری زندگی با شهود درونی؛ متعادل‌کردن زمین و آسمان | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب راهبری زندگی با شهود درونی؛ متعادل‌کردن زمین و آسمان اثر جری   رول

بریده‌هایی از کتاب راهبری زندگی با شهود درونی؛ متعادل‌کردن زمین و آسمان

۳٫۹
(۵۶)
زمان دیگر یک نهاد یا وجود نبود که مرا تحت فشار بگذارد. در مفهوم روانشناختی؛ زمان متوقف شد که تجربه‌ای نادر برای افراد عصر مدرن است.
Dexter
رویکرد شخصی من این است که رویدادهای بزرگ زندگی‌ام از یک رشتۀ نازک تبعیت می‌کنند، در حالی‌که جزئیات به عهده خودم هست. برای مثال هیچ‌کس جز خودم حساب بانکی‌ام را تراز یا صورتم را اصلاح یا خانه‌ام را مرتب نخواهد کرد، این‌ها وظایفی مناسب ایگو هستند. پس تصمیمات کوچک متعلق به ما هستند، در حالی‌که امور بزرگ هم‌چون بادی هستند که ما را با خود می‌برند. با این همه، بیش‌تر افراد عصر مدرن بخش زیادی از زمان پیاده‌روی خود را برای نگرانی در مورد مسائل بزرگ‌تری صرف می‌کنند که واقعاً خارج از کنترل ایگو آن‌هاست. ایگوی کوچک و محدود استعداد انسانی مناسبی برای این‌گونه مسائل نیست و به عبارت دیگر صندلی راننده جای ایگو نیست. در واقع ایگو اغلب مانع از توجه به رشته‌های نازک می‌شود. بنابراین باید متواضع و ساکت کردن ایگوی خود را بیاموزیم تا بتوانیم رشته‌های نازک را دنبال کنیم.
mhzm
. من به‌صورت ناخودآگاه جست‌وجو برای یافتن خانوادۀ حقیقی خود را آغاز کردم، نه خانواده‌ای که در آن متولد شده بودم، بلکه خانواده‌ای که از لحاظ عاطفی به آن تعلق داشتم و در آن احساس راحتی می‌کردم. خانواده‌ای که به زبان من سخن می‌گفتند، مرا می‌پروردند و بهترین مرا متجلی می‌کردند. اینجا بود که ضرورت وجود پدر و مادرخوانده را فهمیدم.
mhzm
ما هم به همین شیوه باید قبل از مرگ به آن جنبه‌های نزیسته زندگی خود بپردازیم و آنچه را که زیسته نشده بررسی کرده، به خودآگاه آورده و سپس تغییر شکل داده و متحول کنیم.
mhzm
زندگی بی‌معنا نیست؛ بلکه سرشار از معنا، الگو، و ارتباط‌هاست.
سارا شاه
احساس امنیت از نایاب‌ترین گنجینه‌هایی است که می‌توان به یک نفر هدیه داد.
Zohreh
سعی می‌کنم با فکر کردن به دانه‌های گل قاصدک خودم را تسکین دهم، اما حقیقت این است که چندان هم تسکین نمی‌یابم.
Dexter
هند در این مقیاس ویژه از ارزش‌ها بسیار عقب‌تر از فرهنگ‌های غربی است. من تا زمانی که به یک سرزمین غیر مسیحی وارد نشده بودم، از فضیلت رحم و شفقت مسیحی ناآگاه بودم. در سرزمین هند یک تضاد به نظر می‌رسد که وجود دارد آن هم این است که هند نسبت به موضوعات احساسی بسیار حساس است، اما حس رحم و شفقت آن کم است.
Dexter
محتوای روانی یک بیمار تقریباً به همان شیوۀ عفونت جسمی به سمت تحلیل‌گر جاری می‌شود. در همین رابطه یونگ زمانی گفت که پس از دیدن بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی، کارش این بود که نیم ساعت از برنامۀ تخیل فعال خود را به عفونت‌زدایی روانش از بیماری فردی که با او کار کرده بود اختصاص دهد.
Dexter
آنچه شما امروز از نظر روانشناختی مصرف و جذب می‌کنید همان چیزی است که فردا قابلیت تبدیل شدن به آن را خواهید داشت.
Dexter
اکثر افراد باهوش در دنیای غرب امروز، زمانی بیش از حد را به انجام دادن و زمانی بسیار کم را برای بودن صرف می‌کنند.
Dexter
در سنت بودا مثلی وجود دارد که نقل می‌کند زمانی که کودک بودم؛ کوه‌ها کوه، رودخانه‌ها رودخانه و آسمان آسمان بود. سپس راهم را گم کردم و کوه‌ها دیگر کوه نبودند، رودخانه‌ها دیگر رودخانه نبودند و آسمان دیگر آسمان نبود. اما پس از مقدار زیادی کار درونی، ساتریرا تجربه کردم و یک بار دیگر کوه‌ها کوه بودند، رودخانه‌ها رودخانه و آسمان آسمان.
Ghazale Lavasani
بعدها؛ در بزرگسالی متوجه شدم که دو زندگی را بر روی شانه‌هایم حمل می‌کنم؛ زندگی خودم و زندگی پدرم، زیرا او مقدار بسیار کمی از پتانسیل خود را زیسته بود.
flo
نگرش جایی که اراده‌ای وجود داشته باشد حتماً راهی پیدا می‌شود برای من کارساز نشد، اکنون می‌توانم ببینم که در جای درست قرار نداشتم. از آن زمان دیگر سعی نکرده‌ام برای کاری از قدرت اراده استفاده کنم و آموخته‌ام که نیازی نیست خودم را از پا درآورم و شکست بخورم.
Ghazale Lavasani
من با آن‌هایی که بهشت را جهان دیگر می‌نامند مخالفم. درست‌تر این است که بگوییم ما همین الان در بهشت هستیم و ما همین الان در جهنم هستیم. تفاوت تجربیاتمان به ظرفیت درک هر یک از ما مربوط است.
سارا شاه
کلمۀ saturday یکشنبه در زبان انگلیسی از واژۀ لاتین saturnalia می‌آید که به معنای فرصت خوش‌گذرانی و می‌گساری نامحدود است و جشنوارۀ خدای saturn، زحل که یک خدای دیونیسی است در رم باستان طی یک ضیافت و عیاشی جشن گرفته می‌شد.
mhzm
در قدیمی‌ترین قسمت کلکته بودم، در اینجا واقعاً پای خود را در خیابان روی جنازه‌ها می‌گذارید. قبلاً شنیده، اما هرگز ندیده بودم.
Dexter
در آن نور کم تعداد زیادی چشم‌های سیاه به من خیره شده بودند، بیست‌وهفت نفر در این منزل زندگی می‌کردند. با من هم‌چون مهمانی محترم رفتار می‌شد. بعدها فهمیدم کف اتاق را با لایه‌ای تازه از مدفوع آب‌زدۀ گاو پوشانده بودند تا غبار مهمان تازه رسیده را ناراحت نکند.
Dexter
بعدها فهمیدم که دکتر کانکل به نقل از خودش یک عیب بزرگ دارد و هرگز نمی‌تواند نه بگوید، بنابراین فقط قادر بود با یک روش غیر مستقیم مانند نامه‌نگاری این کار را انجام دهد.
Dexter
موسیقی روح مرا تغذیه می‌کرد، اما تلاش برای ساختن یک شغل از آن، مانند کوبیدن سرم به یک دیوار بود.
Dexter

حجم

۳۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۰۰ صفحه

حجم

۳۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۰۰ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان