بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب برنامه‌ بازاریابی یک صفحه‌ای | صفحه ۲۲ | طاقچه
کتاب برنامه‌ بازاریابی یک صفحه‌ای اثر آلن دیپ

بریده‌هایی از کتاب برنامه‌ بازاریابی یک صفحه‌ای

نویسنده:آلن دیپ
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۴.۴از ۴۱ رأی
۴٫۴
(۴۱)
یک لوله‌کش خوب لزوما بهترین فرد برای اداره کردن یک کسب‌وکار لوله‌کشی نیست. این یک نکتهٔ بسیار مهم و حیاتی است که باید به آن توجه شود و دلیل اصلی شکست بسیاری از کسب‌وکارها است. صاحب یک کسب‌وکار ممکن است مهارت فنی بالایی داشته باشد، اما نداشتن مهارت‌های کسب‌وکاری، منجر به شکست کسب‌وکارش می‌شود.
saeed mohammadpour
در همان صنایعی هم که رونق خوبی ندارند و سرزنش کردن آنها به جا است، کسب‌وکارهایی وجود دارند که رونق خوبی دارند. سوال اینجاست که آنها چه کار متفاوتی انجام می‌دهند؟ بسیاری از صاحبان کسب‌وکار در تله‌ای می‌افتند که در کتاب «افسانهٔ کارآفرینی» نوشتهٔ مایکل گِربِر توصیف شده است. یک تکنسین مثل یک لوله‌کش، آرایشگر و... که کارش را خیلی خوب انجام می‌دهد، به ناگاه، با این فکر که «چرا باید برای این رئیس احمق کار کنم؟» تصمیم به کارآفرینی و شروع یک کسب‌وکار می‌گیرد. این یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که بیشتر صاحبان کسب‌وکار مرتکب می‌شوند! آنها از کار نکردن برای یک رئیس احمق به سمت تبدیل شدن به یک رئیس احمق می‌روند! نکته اینجاست؛ اینکه شما در مسائل فنی مهارت دارید، دلیل بر این نیست که در کسب‌وکار و تجارت نیز ماهر هستید.
saeed mohammadpour
چرا باید قبل از کمک به دیگران ماسک خود را بزنید؟ چون اگر در اثر کمبود اکسیژن روی صندلی بیفتید: ۱- نمی‌توانید به کسی کمک کنید و حتی بدتر؛ ۲- مجبور خواهیم شد از منابع محدود برای کمک به شما استفاده کنیم وگرنه جانتان را از دست خواهید داد.
saeed mohammadpour
وقتی سوار یک هواپیما می‌شوید، آنها تمام مسائل امنیتی را به شما می‌گویند و خدمهٔ پرواز حتما چیزی مشابه این به شما خواهد گفت: «ممکن است دچار افت فشار در کابین هواپیما شویم، ماسک‌های اکسیژن از بالای صندلی شما به پایین خواهد افتاد، ماسک را روی دهان و بینی خود قرار دهید و بند آن را بکشید تا محکم شود. اگر همراه شما کودک یا کسی است که نیاز به کمک دارد، حتما قبل از کمک به دیگران ابتدا ماسک خودتان را بزنید.»
saeed mohammadpour
اگر با هدف پول درآوردن کسب‌وکارتان را شروع نکرده‌اید، یا دروغ می‌گویید یا یک سرگرمی دارید، نه کسب‌وکار.
saeed mohammadpour
زیگ زیگلار در جملهٔ مشهوری می‌گوید: «پول همه چیز نیست؛ اما به اندازهٔ اکسیژن اهمیت دارد». بله، هیچ چیز، هیچ چیز، سریع‌تر از نبود اکسیژن (پول) یک کسب‌وکار را نابود نمی‌کند.
saeed mohammadpour
می‌گویند: «هنرمندانِ خوب می‌نویسند، هنرمندانِ بزرگ می‌دزدند!». این سخن که به پابلو پیکاسو نسبت داده شده است و توسط استیو جابز تکرار شده، فلسفه‌ای بوده که من حین جمع‌آوری این ایده‌های عالی طی سال‌ها و نوشتن این کتاب در ذهن داشته‌ام. چه مرا یک «هنرمند عالی» بدانید و چه یک دزد، از شما می‌خواهم از این گنجینهٔ ایده‌های رشد کسب‌وکار که در ادامه آمده است استفاده کنید.
saeed mohammadpour
این یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که بیشتر صاحبان کسب‌وکار مرتکب می‌شوند! آنها از کار نکردن برای یک رئیس احمق به سمت تبدیل شدن به یک رئیس احمق می‌روند! نکته اینجاست
گلناز اژدری
در شروع اولین کسب‌وکارم به اندازه‌ای باهوش بودم که بدانم یک طرح کسب‌وکار چقدر برایم لازم و مهم است. با کمک یک مشاور کسب‌وکار (که خودش هیچ‌وقت یک کسب‌وکار موفق نداشته بود)، در نهایت هزاران دلار از دست دادم؛ اما یک سری نوشته‌هایی داشتم که بیشتر صاحبان کسب‌وکار هیچ‌وقت خودشان را برای داشتن آنها به زحمت نمی‌اندازند: یک طرح کسب‌وکار طرح کسب‌وکار من شامل هزاران صفحه متن، نمودار، جدول، طرح و خیلی چیزهای دیگر بود. در ظاهر خیلی عالی به نظر می‌رسید؛ اما در اصل پاره‌ای خزعبلات بود! وقتی نوشته شد آن را درون کشوی بالای میزم انداختم و تا زمانی که
تشک رویال

حجم

۵۸۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۵۸۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۲۱
۲۲
صفحه بعد