بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب درک یک پایان | صفحه ۳۵ | طاقچه
کتاب درک یک پایان اثر جولیان بارنز

بریده‌هایی از کتاب درک یک پایان

انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۳.۷از ۱۳۳ رأی
۳٫۷
(۱۳۳)
احساس می‌كردی به چيزهايی ايمان دارد. ما هم بی‌ايمان نبوديم ــ منتها می‌خواستيم به باورهای خودمان و نه باورهايی كه برای ما مقرر شده بود، ايمان داشته باشيم. آنچه از نظرمان شكاكيتِ پالاينده بود از همين جا سرچشمه می‌گرفت.
Hana
كليد نيك‌بختی خانوادگی تشكيل ندادن خانواده است
sarasoolar
وقتی من دانسته ادعا كردم كه تاريخ دروغ فاتحان است، جو هانت نازنين چه گفت؟ " به‌شرطی كه فراموش نكنيد كه خودفريبی شكست‌خوردگان هم هست.
نازی
عمر هرچه بيشتر طول بكشد، از تعداد نزديكانی كه می‌توانند روايت ما را زير سؤال ببرند كم می‌شود، از تعداد كسانی كه می‌توانند تذكر بدهند كه اين زندگی زندگی ما نيست و فقط و فقط قصه‌ای‌ست كه ما درباره زندگی خود سرهم كرده‌ايم و به ديگران ــ و بيش از همه به خود ــ گفته‌ايم.
نازی
فرق است ميان افزودن و ازدياد
نازی
ما در زمان به سر می‌بريم ــ زمان ما را در خود می‌گيرد و شكل می‌دهد ـ اما من هيچ‌گاه احساس نكرده‌ام كه زمان را چندان خوب می‌فهمم. و مقصودم نظريه‌های مربوط به چگونگی پيچش و بازگشت زمان، يا امكان وجود آن به شكل‌های موازی در جای ديگر نيست. نه، منظورم زمان عادی‌ست، زمان روزمره، كه به شهادت ساعت ديواری و ساعت مچی ما، منظم می‌گذرد؛ تيك تاك، تيك تاك. چيزی موجه‌تر از عقربه ثانيه‌شمار سراغ داريد؟ و با وجود اين، كوچك‌ترين لذت يا كوچك‌ترين درد كافی‌ست تا انعطاف‌پذيری زمان را به ما بياموزد.
yas
او شعوری برتر و طبيعتی جدی‌تر از من داشت، منطقی فكر می‌كرد، و بعد حاصل فكر منطقی را به اجرا می‌گذاشت. در حالی‌كه به حدس من، اكثر ما برعكس عمل می‌كنيم: خود به خود تصميمی می‌گيريم، بعد زيربنايی از استدلال برای توجيه آن می‌سازيم. و نتيجه را شعور عادی می‌ناميم.
lily
آن روزها ما خود را زندانی در نوعی قفس می‌پنداشتيم، در انتظار رَستن از اين بند و غوطه‌ور شدن در زندگی. فكر می‌كرديم آن لحظه كه برسد، زندگی‌های ما ــ و نيز خود زمان ــ شتاب می‌گيرد. چه می‌دانستيم كه زندگی‌هامان به هر صورت آغاز شده است و هنوز هيچ نشده چيزهايی به دست آورده و آسيب‌هايی ديده است. چه می‌دانستيم كه پس از رهايی از اين بند به درون قفس بزرگ‌تری می‌افتيم كه حد و مرزش در ابتدا نامشخص است
lily

حجم

۲۰۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

حجم

۲۰۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۳۴
۳۵
صفحه بعد