بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب در کمین گل سرخ؛ روایتی از زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب در کمین گل سرخ؛ روایتی از زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی اثر محسن  مومنی

بریده‌هایی از کتاب در کمین گل سرخ؛ روایتی از زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی

نویسنده:محسن مومنی
امتیاز:
۴.۴از ۳۲۳ رأی
۴٫۴
(۳۲۳)
مگر نبود این‌که مادرت تو را فرستاده بود که به آن‌جا بروی و این، کار خطایی بود و خلاف شرعی‌که برادرت انجام می‌داد، تو هم حالا می‌خواستی بروی همان را انجام بدهی؟ دیدی سرنوشت چطور شد؟ مار نزدیک بود تو را نیش بزند. من زیبایی این تقدیر را بعدها بیش‌تر متوجه شدم. البته همان‌جا هم به ذهنم آمد که در نهایت خداوند نگذاشت که بروم و گرفتار آن کار خطا بشوم و این برایم درس شد و پایه‌ای شد و از این جنگ‌ها دیگر با خودم زیاد می‌کردم و از آن استفاده می‌کردم‌.
حکیمی
با ده‌ کیلومتر دویدن‌ در خیابان‌‌های شیراز، روز خود را آغاز می‌کردند؛ روزی‌ بسیار پرتحرک‌ و پرتلاش‌ که‌ تا ساعت‌ ۲۴ ادامه‌ داشت‌ با برنامه‌هایی‌ مانند: جنگ‌ تن‌ به‌ تن‌، جنگ‌ سرنیزه‌، جنگ‌ خون‌، راهپیمایی‌ در شب‌، عبور از پل‌ مرگ‌، پیدا کردن‌ نقاط‌ حساس‌ با استفاده‌ از قطب‌نما و.... گرمای‌ کشنده کویر، کمبود تغذیه‌، کم‌ خوابی‌، خستگی‌ مفرط‌، گرمازدگی‌، آب‌ آوردن‌ کاسه‌ زانوها، اسهال‌ خونی‌ و دیگر بیماری‌‌های مزمن‌ همه‌ و همه‌ دست‌ به‌ دست‌ هم‌ داده‌ بودند تا دوره‌ رنجری‌ را آرزویی‌ دست‌ نیافتنی‌ جلوه‌ دهند و هر روز تعدادی‌ از داوطلبان‌ غربال‌ شوند و از ادامه‌ دوره‌ باز مانند. اما علی‌ عزمش‌ را جزم‌ کرده‌ بود که‌ حتماً این‌ دوره‌ را به‌ پایان‌ برساند. جثه‌ ورزیده‌ای که‌ داشت‌، مقاومت‌ اعجاب‌آورش‌ در برابر بی‌خوابی و گرسنگی و آرامش‌ مثال‌ زدنیش‌، سرمایه‌‌های او بودند برای‌ تحمل‌ هر نوع‌ سختی‌.
🐝 Mina 📚
قصدم‌ این‌ بود که‌ روی‌ او کار کنم‌. چون‌ آدم‌ ساده‌ای بود، فکر کردم‌ فریب‌ خورده‌ است‌ و می‌توان‌ زمینه‌ انقلابی‌ شدن‌ را درش‌ ایجاد کرد.
乙_みG
فقط باید در این فراز و نشیب‌ها، توکلش به خدا باشد و لنگرش نماز باشد و به این ترتیب خودش را حفظ بکند. این هم یکی دیگر از مصادیق بارز نقش نماز. چون ما فقط نماز می‌خواندیم. به این ترتیب این نماز، این جور جاها خودش را نشان می‌داد و امداد الهی ظاهر می‌شد و ما را در مسیری که در معرض پرتگاه بود، حفظ می‌کرد.
m. s
و باز هم‌ خدا به‌ علی‌ عزت‌ داد
乙_みG
او مردی بود که حتی روی ثانیه‌ها حساب می‌کرد
⬛ INFINITE ⬜
اذان‌ صبح‌ درست‌ سر ساعت‌ ۳.۵ بود. یعنی‌ درست‌ زمانی‌ که‌ گروهان‌ باید آماده‌ ورزش‌ می‌شد. علی‌ و چند نفر دیگر خیلی‌ زود از خواب‌ بیدار می‌شدند و وضو ساخته‌ و آماده‌ بودند. هنگامی‌ که‌ بانگ‌ الله‌ اکبر از گلدسته‌‌های مساجد شهر تولد صبح‌ را نوید می‌داد آنان‌ نماز را به‌جا می‌آوردند و با کم‌ترین‌ تأخیر در دسته‌‌های خود جا می‌گرفتند و با روحیه‌ بشاش‌ مشغول‌ ورزش‌ می‌شدند.
کلاشینکف
آن‌گاه، نم باران بود. توفان بود و سیل خلایق. در آن دریای مواج انسان‌‌های متلاطم تنها عکس او بود که هم‌چنان آرام بود. گویی به ملت می‌گفت: من باز خواهم گشت، باز خواهم گشت سرافراز، دریغ برای چه؟ من باز خواهم گشت هم‌چنان در لباس سربازی، هنوز کار من تمام نشده است! ...فأخرجنی من قبری مؤتزراً کفنی، شاهراً سیفی، مجرداً قناتی، ملبیاً دعوه الداعی...
⬛ INFINITE ⬜
عظیم‌ترین‌ نعمت‌ خدا را نعمت‌ عظیم‌ ولایت‌ می‌دانم‌ و استحکام‌ در پیوند با ولایت‌ را ضمانت‌بخش‌ هدایت‌ و عاقبت‌ به خیری‌ می‌پندارم‌.
~S.F~
یک‌ شب‌ چند نفر از خلبانان‌ هلی‌کوپتر که‌ در جنگ‌ ویتنام‌ شرکت‌ داشتند با علی‌ بحثشان‌ شد. علی‌ می‌گفت‌ شما با چریک‌‌های ویتنامی‌ جنگ‌ داشتید، زنان‌ و بچه‌ها را برای‌ چه‌ می‌کشتید؟ گیریم‌ آنان‌ هم‌ مجرم‌ بودند و نابودی‌ حقشان‌ بود؛ اما جانوران‌ جنگل‌ که‌ گناهی‌ نداشتند آن‌ها را چرا نابود کردید؟ آنان‌ وقتی‌ جواب‌ قابل‌ قبولی‌ نداشتند، با این‌ سخن‌ خودشان‌ را راحت‌ می‌کردند که‌، ما مأمور هستیم‌ و تابع‌ فرمان‌ بالاتر از خودمان‌. علی‌ آن‌ شب‌ سخنی‌ گفت‌ که‌ آمریکایی‌ها را تکان‌ داد. او گفت‌: «کسی‌ که‌ بتواند ظلم‌ کند آمادگی‌ پذیرش‌ ظلم‌ را هم‌ دارد!»
mandir

حجم

۹۸۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۹۸۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
تومان