بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آموزش جنسی برای زوج‌های جوان | صفحه ۱۴ | طاقچه
کتاب آموزش جنسی برای زوج‌های جوان اثر چارلز ماهان

بریده‌هایی از کتاب آموزش جنسی برای زوج‌های جوان

۳٫۴
(۱۵۹)
اما نباید فراموش کرد که سزارین، عمل‌ مهمی است و در صورتی که زایمان طبیعی امکان‌پذیر باشد، به هیچ عنوان نباید متوسل به‌ سزارین شد. رسم بر این است که به زنانی که تحت‌ عمل سزارین قرار گرفته‌اند توصیه شود که از این پس اگر قرار باشد بچه‌ای به دنیا بیاورد، از همین روش‌ استفاده کند.
Higgs
جفت هنگامی که از شکم‌ مادر بیرون آورده می‌شود، توده‌ای پهن است که‌ ضخامتی حدود 5/2 سانتی‌متر و پهنایی حدود هفده تا بیست سانتی‌متر دارد. خروج جفت از بدن مادر مرحله‌ی سوم زایمان است
Higgs
پس از تولد، پزشک بند ناف را محکم گره‌ زده و با بریدن آن، بچه را کاملا از بدن مادر جدا می‌کند. (دقت کنید که هیچ عصبی در بندناف‌ وجود ندارد و به همین خاطر نه بچه و نه مادر، بریده شدن آن را احساس نمی‌کنند.)
Higgs
دهانه‌ی بیرونی کانال تولد نمی‌تواند در اثر فشارهای وارده پاره شود، و معمولا این خود پزشک‌ها هستند که برای راحتی زایمان، شکافی در دهانه‌ی مهبل ایجاد کرده و پس از زایمان، آن را بخیه‌ می‌زنند. بخیه‌هایی که در دهانه‌ی مهبل دیده‌ می‌شود و به گمان اکثر مردم ناشی از زایمان است، در حقیقت یادگار پزشک است!
Higgs
این که چه چیزی باعث درد زایمان می‌شود، چیزی است که همه می‌خواهند بدانند، اما در حال‌ حاضر کسی نمی‌تواند پاسخ درستی به این پرسش‌ بدهد. یکی از عوامل ممکن می‌تواند پیغام‌ هورمونی ارسال شده از هیپوفیز باشد؛ چیزی که‌ در بسیاری از مراحل فرآیند تولیدمثل رخ می‌دهد. این هورمون حاوی اُکسیتوسین است. اگر لازم باشد که درد زایمان به‌طور مصنوعی ایجاد شود، پزشکان نوع ترکیبی این هورمون را به‌ مادر تزریق می‌کنند.
Higgs
روابط جنسی زن و شوهر، که در واقع‌ مهم‌ترین ویژگی زندگی زناشویی به شمار می‌رود، معمولا در طول این سه‌ماه آخر قطع می‌شود. اگرچه دلیل‌ روشنی وجود ندارد که آیا رابطه‌ی جنسی در این‌ مدت می‌تواند به جنین آسیب برساند یا نه، اما هیچ‌ شکی نیست که روابط جنسی سه‌ماهه‌ی آخر حاملگی برای مادر کاملا آزاردهنده است. به همین‌ علت، و نیز به خاطر جلوگیری از زایمان زودرس، زن و شوهرها باید برای چند هفته‌ی آخر حاملگی، از خیر روابط جنسی بگذرند.
Higgs
دوقلوها گاهی اوقات در یک زمان بیش از یک نطفه در رحم کاشته می‌شود. این وضعیت ممکن است به دو طریق پیش بیاید. ممکن است در یک زمان، دو تخمک مجزا در لوله‌ها بارور شوند که در این حالت با دوقلوهای ناهمسان سروکار داریم‌. حالت دیگر این است که فقط یک تخمک بارور شود اما همین تخمک، چندی بعد از این که بارور شد، به دو جنین همسان تقسیم شود، که در این حالت با دوقلوهای همسان روبه‌رو هستیم
Higgs
جثه‌ی یک تخمک تقریبا به‌اندازه‌ی نقطه‌ای است که در پایان این جمله می‌بینند.
Higgs
سر اسپرم که فقط حدود یک‌دهم کل اسپرم طول دارد، همه‌ی 23 کروموزوم آن را در خود جای داده است. بعد از سر، بدن قرار دارد که وظیفه‌اش تولید ماده‌ای شیمیایی که غذای موجود در مایع اطراف اسپرم را به‌صورت انرژی لازم برای تحرک اسپرم تبدیل کند؛ این قسمت در حقیقت، موتور اسپرم به شمار می‌رود. وظیفه‌ی اصلی دُم اسپرم این است که با حرکت‌های شلاقی خود، کل اسپرم را به طرف جلو براند. در شرایط مساعـد، اسپرم می‌تواند با سرعتی حدود 18 سانتی‌متر در ساعت در امتداد خودش به جلو برود.
Higgs
جنسیت هر فردی از لحظه‌ی بسته شدن نطفه‌ی او در شکم مادر، تعیین می‌شود. جنسیت جنین بستگی به این دارد که تخمک تولید شده در بدن مادر با کدام نوع از اسپرم‌های تولید شده در بدن پدر، بارور شود
mehran

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۳
۱۴
صفحه بعد