بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خاطرات شازده حمام | طاقچه
کتاب خاطرات شازده حمام اثر محمدحسین پاپلی‌یزدی

بریده‌هایی از کتاب خاطرات شازده حمام

امتیاز:
۴.۷از ۳۸ رأی
۴٫۷
(۳۸)
در اکثر کشورهای جهان سوم درست وقتی جامعه دارد فقیر می‌شود روسا می‌خواهند سیاست افزایش جمعیت پیشه کنند.
anahita.bdbr
فرهنگ با شلاق درست نمی‌شود. فرهنگ با پول و تکنولوژی هم درست نمی‌شود. فرهنگ با فرهنگ درست می‌شود، بهمین خاطر هم دیر درست می‌شود.
anahita.bdbr
جامعه فقیر در شرایط بد، فاحشه و مرد خودفروش هم صادر می‌کند.
anahita.bdbr
شوکت خانم در تمام عمرش معتقد بود و هست که، کارگر جماعت باید گرسنه بماند. حق رشد ندارد. کارگر باید نوکر بماند. حق خرید خانه، ماشین و وسایل زندگی را ندارد.
anahita.bdbr
اگر دیکتاتورها بخش مهمی از پول‌هایی که خرج پلیس می‌کنند خرج نهادهای اجتماعی می‌کردند، ممالکشان آبادتر و خودشان عاقبت بخیرتر بودند.
مهشید
زندگی هم همین است. پر است از سگ‌هایی که تو را همراهی می‌کنند. اگر فرار کنی نابودت می‌کنند. اگر بایستی و به هر سگی سنگی بزنی هرگز به مقصد نمی‌رسی.
سید مهدی
معلوم شد که زن‌ها سلحشورتر از مردان هستند. زنان این مملکت البته اگر مغزشویی نشده باشند از هر قشری که باشند، شیرزن هستند.
anahita.bdbr
مهربانی و صفا می‌تواند با بی‌زبانی هم احساس شود.
anahita.bdbr
نمونهٔ کامل یک حاجی بازاری یزدی بود. تاجر و کاسب به تمام معنا. پولش حساب و کتاب داشت. معامله می‌کرد و سر موعد پول را می‌گرفت. طرف اگر پول را سر موعد نمی‌داد، روز شمار باید نزول می‌داد. فکر نکنید این بانک‌ها که حالا روز شمار سود می‌دهند و سود می‌گیرند کار جدیدی می‌کنند. هزار سال است در بازارهای ما همین کار انجام می‌شود.
Z.SH
مادرم می‌گوید پدرت عر. ق نمی‌خورد، کنیاک و ویسکی می‌خورد. یعنی می‌گوید حالا که می‌خواهی بنویسی پدرت مشروب می‌خورد، نوع گرانش را بنویس. فکر می‌کنم او حتی توی مشروب خوردن هم می‌خواهد پز بدهد.
1976

حجم

۶۰۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۱۲ صفحه

حجم

۶۰۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۱۲ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۴صفحه بعد