بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ماهیت داعش | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب ماهیت داعش اثر محمدحسین قربانی زواره

بریده‌هایی از کتاب ماهیت داعش

۴٫۹
(۷)
اجرای عملیات روانی در مناطق تحت کنترل: این شیوه در مناطقی به اجرا گذاشته می‌شود که به‌طور کامل و یا در قسمت‌های که عناصر تروریستی حضور دارند انجام می‌پذیرد؛ مانند پخش و نشر مجلات، کتاب‌های دینی و ایدئولوژیکی، اشعار حماسی و مذهبی، اصول و عقاید تکفیری جهادی، پخش فیلم و سی‌دی‌های نبرد گروه‌های تکفیری و ... به‌طورکلی داعش از این طریق می‌خواهد نظر و روحیه افراد و شهروندان را به شکلی به خود جلب کرده و در میان آن‌ها جایگاه مردمی پیدا کند.
نازبانو
داعش علاوه بر رسانه‌های اجتماعی خویش، از پوشش جانب‌دارانه برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای عربی که با دلارهای نفتی حمایت می‌شوند برخوردار است؛ شبکه‌های که به واژگون جلوه دادن حقایق، تشویق و تحریک خشم، گسترش دشمنی علیه گروه‌های خاص و نشان دادن دوست در هیئت دشمن کوشش نمودند. این کانال‌های ماهواره‌ای، خواسته و یا ناخواسته در گسترش زمینه‌های لازم جهت احیاء پدیده‌های افراط‌گرایی مشارکت دارند و با حمایت از جرم و جنایات گروه‌های تکفیری و اعلام بی‌گناهی آن‌ها نقش حامی شیطان را ایفا می‌کنند.
نازبانو
بزرگ‌ترین موفقیت میدانی داعش در بحث عملیات روانی آفندی را می‌توان در فریب افکار عمومی از طریق بهره‌گیری از سایت‌ها و شبکه‌های مجازی اجتماعی دانست. این شیوه خاص توانست در اوایل قدرت گرفتن داعش در عراق کمک فراوانی به آن کرده ویکی از عوامل مؤثر جهت پیشروی این گروه در استان‌های متصرف شده عراق بدون هیچ‌گونه درگیری محسوب شود.
نازبانو
جنگ روانی برای گروه داعش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به‌طوری‌که اهمیت آن از جنگ نظامی و میدانی کمتر نیست؛ از همین رو داعش رسانه‌ها و تبلیغات را نیمی از جهاد می‌داند. استفاده ویژه از فنون عملیات روانی مانند انتشار اخبار کذب و ساختگی در رابطه با تصرف مناطق دیگری از عراق و سوریه، القای وحشت در میان شهروندان، پخش تصاویر بمب‌گذاری و اعدام، بزرگ‌نمایی از اقدامات مسلحین، ابهام در تعداد نفرات و عملیات‌های موفق، قهرمان سازی و قهرمان‌پروری نمونه‌های بارزی از عملیات روانی داعش در عراق و سوریه بوده که توانسته در بسیاری از موارد موفق عمل کند.
نازبانو
عملیات روانی داعش ایجاد ترس و وحشت فزاینده در میان مردم بی‌دفاع و غیرنظامیان، راهبرد اساسی داعش در منطقه عراق و سوریه است. مهم‌ترین دلیل به‌کارگیری این شیوه خاص و راهبردی در تعداد نفرات اندک داعش در برابر نیروهای مدافع مردمی و ارتش عراق و سوریه می‌باشد. داعش برای ترساندن مردم از شیوه‌های مختلفی استفاده می‌کند که بر اساس مقتضیات و نیازمند بودن به آن از آن‌ها بهره می‌گیرد.
نازبانو
شروع نبرد داعش، عموماً با عملیات‌های "جهادی و "انتحاری و از سوی دیگر باقدرت تمام و نفوذ در مناطق بی‌دفاع شروع می‌شود
نازبانو
بسیاری از عملیات‌های داعش اعم از انتحاری و نظامی از دو اصل کلی تبعیت دارد: الف غافلگیری نیروهای مقابل، ب آغاز سریع و پرتحرک. انجام این نوع عملیات نیازمند سریع ترین سرعت برای رسیدن به هدف نهایی است.
نازبانو
داعش به‌غیراز نابودی و تخریب اماکن عمومی و خصوصی اقدام دیگری را جهت توسعه حقوق شهروندان دولت خود انجام نداده و یکی از بارزترین راهبردهای داعش برای کنترل شهرها، تهدید به استفاده از مواد منفجره و تخریب پل‌ها و اماکن عمومی است.
نازبانو
یکی از ابزارهای مؤثر و تاکتیکی فرماندهان داعش، "خشونت، "خونریزی و "سربریدن انسان‌های بی‌دفاع در جنگ است
نازبانو
داعش توسط دیگر کشورهای غربی و عربی نیز آموزش‌های موردنیاز خود را دریافت نموده ودرحال حاضر نیز مشغول به این امر هستند.
نازبانو

حجم

۴۶۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۶۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۱۶,۸۰۰
تومان