بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب در تسلای همسر | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب در تسلای همسر اثر پلوتارک

بریده‌هایی از کتاب در تسلای همسر

۴٫۰
(۷)
کسی که عادت به نیکی دارد به آسانی به خویش اجازه نمی‌دهد از نیکی دیگران برخوردار شود
Marya Morrevna
ما کسی را می‌ستاییم- و از او سپاسگزار می‌شویم- که می‌بخشد نه کسی را که نمی‌گیرد.
Marya Morrevna
هنگامی که در تلاش بودم تا دریابم خشم به واقع چگونه آغاز می‌شود، متوجه شدم که هرچند عوامل مختلفی باعث پیدایش آن در افراد مختلف می‌شود، اما تقریبا همیشه یک عامل مشترک وجود دارد و آن این است که افراد عصبانی مورد تحقیر واقع یا نادیده گرفته شده‌اند.
Marya Morrevna
هر آنکس که آتش را شعله‌ورتر نسازد آن را خاموش می‌کند
Marya Morrevna
ندای الهی نیز این تعصب را یادآوری می‌نماید"بیش از آنچه شایسته است عاقل مباش، بلکه به اعتدال عاقل باش. "
Marya Morrevna
اینکه چیزهای که فی نفسه خوب و زیبا هستند به محض اینکه دست ما به آن‌ها می‌رسد، فاسد و تباه می‌شوند، اندیشه‌ای است که ذهن ما را بسیار تحت تاثیر قرار می‌دهد. ما حتی قادریم فضیلت را بواسطه اعمال خود و وابستگی شدید و تعصبات‌مان به تباهی بکشانیم.
Marya Morrevna
آنکس که از بیشترین کاستی در انجام تکالیف زندگی خود برخوردار است، اگر درباره خطاها و عقب ماندگی‌های خویش به دیگران هشدار می‌دهد، در پی کفاره‌ای برای خبط‌های خود است، و با سودمند دانستن نصایح خویش به واقع الگوی ناقص زندگی خویش را شایع می‌نماید.
Marya Morrevna
این سنت دیرینه پادشاهان است که خویش را در باغ‌ها و کاخ‌ها پنهان می‌نمودند و از مصاحبت با مردم حذر داشتند و تنها بواسطه اوامرشان بر شهروندان مکشوف می‌گردیدند. این شیوه برای نویسنده بهتر است تا آنکس که حکومت می‌نماید؛ زیرا همان‌گونه که مردم به حکومت شخصی که همانند ایشان نابخرد و ناتوان باشد تن در نمی‌دهند، اندیشه چنین فردی را نیز نخواهند پذیرفت.
Marya Morrevna
آن دسته افرادی که ظاهری مذهبی و یا نشانه‌هایی از نبوغ دارند، نزدیک است که به فریب و اغوای نویسندگان گرفتار شوند؛ حبابی که در برابر ایشان برق می‌زند، با کوچکترین تماسی می‌ترکد؛ آنگاه که بخواهند شبح کمال را در آغوش درکشند، محو و ناپدید خواهد شد.
Marya Morrevna
در واقع اکثر افراد تمایل دارند- حتی اگر مد نظرشان نباشد اما در قلب خود این احساس را دارند- که کمترین زمان ممکن را صرف تفکر نمایند، زیرا تفکر برای ایشان سخت و کسالت بار است.
Marya Morrevna

حجم

۶۵٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

حجم

۶۵٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان