بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد اول) | صفحه ۱۳ | طاقچه
کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد اول) اثر دیوید فرامکین

بریده‌هایی از کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد اول)

۴٫۲
(۲۸)
میزان حاکمیت مذهب بر زندگی روزمره در خاورمیانه چیزی بود که توجه بازدیدکنندگان اروپایی قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم را به خود جلب کرد، زیرا قرن‌ها بود که مذهب چنین نقشی را در اروپا ایفا نمی‌کرد. در واقع، مردم اروپا بیشتر برای مشاهده گذشته به خاورمیانه سفر می‌کردند. آنها برای دیدن اماکنی که در انجیل به آنها اشاره شده بود یا ویرانه‌های حفاری‌شده جهان باستان یا چادرنشین‌هایی که مانند عصر حضرت ابراهیم (ع) زندگی می‌کردند، به خاورمیانه می‌آمدند.
fatemeh
تصرف سرزمین‌های دیگر تنها شیوه‌ای بود که آنها برای کسب ثروت بیشتر بدان متوسل می‌شدند. در قرون شانزده و هفده که کشورگشایی‌ها و پیروزی‌ها به شکست و عقب‌نشینی انجامید، امپراتوری عثمانی نیز علت وجودی خود را از دست داد.
fatemeh
امپراتوری عثمانی از سواحل خلیج فارس تا رودخانه دانوب دامن گستراند و تنها در پشت دروازه‌های وین بود که ارتش این امپراتوری متوقف شد. زمانی که جمعیت بریتانیا شاید به ۴ میلیون نفر می‌رسید، این امپراتوری حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون نفر جمعیت داشت و بیش از ۲۰ ملیت مختلف را در بر می‌گرفت.
fatemeh
در سال ۱۹۱۳ - آخرین تاریخی که آمار مربوطه وجود داشته است- تنها یک درصد از یهودیان جهان پایبندی خود به صهیونیسم را اعلام کرده بودند.
Husayn Parvarde
سرهنگ هاوس در پیش‌گویی درباره نقشه تقسیم خاورمیانه اظهار داشت: «این اقدام بسیار نامطلوب است و من این موضوع را به بالفور گفته‌ام. آنها با این کار منطقه را بستری برای جنگ‌های آینده خواهند کرد.»
Husayn Parvarde
سیاستمداران از هر طیفی از اینکه مردم پتروگراد به چه آسانی دولت را ساقط کردند، شگفت‌زده شدند. به نوشته یکی از مورخان برجسته این وقایع، «احزاب انقلابی هیچ نقش مستقیمی در پیروزی انقلاب نداشتند. آنها انتظار آن را نداشتند ...».
Husayn Parvarde
افرادی که مسئولیت دولت، امور مالی و صنعتی روسیه را بر عهده داشتند نشان دادند که در مسیر فاجعه‌بار مشارکت روسیه در جنگ اروپا، منافع آنها از منافع توده مردم روسیه جداست.
Husayn Parvarde
پیامدهای اعمال محدودیت از سوی ترکیه در داردانل موجب شد که نبود حس میهن‌پرستی در برخی از عناصر طبقات حکومتی و ناتوانی در برخی دیگر از آنها پدیدار شود.
Husayn Parvarde
مشاهدات آنها به این حقیقت متناقض اشاره می‌کند که موفقیت‌های نظامی روسیه در قفقاز چندان اهمیت نداشت و جنگ واقعی به‌صورت مبارزه‌ای برای بقای اقتصادی و اجتماعی در جریان بود.
Husayn Parvarde
تنها به آن علت از قافله پیشرفت عقب مانده‌اند که قدرت سازمان‌دهی ضعیفی دارند و از ظرفیت انجام کارهای گروهی برخوردار نیستند. گونه‌های حکومتی آنها ناقص و سست و متاثر از روحیه ناشکیبایی است ...
Husayn Parvarde

حجم

۴۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

حجم

۴۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان