بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد اول) | صفحه ۱۲ | طاقچه
کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد اول) اثر دیوید فرامکین

بریده‌هایی از کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد اول)

۴٫۲
(۲۸)
سایکس در خلال تابستان ۱۹۱۶، زمان زیادی را صرف سخنرانی‌های عمومی می‌کرد و در این سخنرانی‌ها اصطلاح جدید «خاورمیانه» را رایج کرد. این اصطلاح در سال ۱۹۰۲ و توسط آلفرد تایر ماهان، مورخ و افسر نیروی دریایی ایالات‌متحده، ابداع شده بود تا نشانگر منطقه واقع میان عربستان و هند باشد.
Travis
آنچه که فرانسوی‌ها «ماموریت تمدن‌سازی» خود می‌نامیدند از نظر بریتانیایی‌ها در حکم ضمیمه کردن به خود بود که اغلب به شکل تحمیل زبان و فرهنگ فرانسوی بر جامعه بومی نمایان می‌شد.
Travis
قرار بر این شد که به غیر از فلسطین و مناطقی که بریتانیا و فرانسه بر آنها حکومت مستقیم بر آن اعمال می‌کردند، خاورمیانه به کشوری عربی یا فدراسیونی از دولت‌های ظاهرا مستقل ولی تقریبا تقسیم‌شده زیر حوزه نفوذ بریتانیا و فرانسه تبدیل شود.
Travis
سرانجام قاهره به مرکز سیاست‌گذاری بریتانیا برای خاورمیانه تبدیل شد و در لندن نیز در کمال خرسندی کلیتون، لرد کیچنر، رهبر محفل قاهره، و نماینده او، مارک سایکس، به طراحان واقعی سیاست خاورمیانه تبدیل شدند.
Travis
نخست‌وزیر به اعضای کابینه خود گفت هنگامی که آنها در مورد آینده سرزمین‌های عثمانی بحث می‌کردند، این «مباحثه آنها همانند مشاجره گروهی از دزدان دریایی بود.»
Travis
قسطنطنیه بیش از یازده قرن پایتخت امپراتوری روم شرقی و سپس به مدت بیش از چهار قرن پایتخت جانشین آن یعنی امپراتوری عثمانی بود. قسطنطنیه همانند شهر رم بر روی هفت تپه ساخته شده و همانند رم شهری جاودان بود که موقعیت راهبردی آن اهمیت همیشگی در مسائل جهانی را به آن بخشیده است.
Travis
قدرت‌های اروپایی با کشف مسیرهای دریایی در قرون پانزدهم و شانزدهم میلادی، بر سر کنترل بر دیگر نقاط جهان با یکدیگر به رقابت و هم‌چشمی پرداختند. بریتانیا تقریبا بازیگری دیرورود در این مسابقه بود که در نهایت، دیگران را پشت سر گذاشت.
Travis
ایران در سال‌های ۱۶-۱۹۱۵ به‌عنوان موجودیتی مستقل، از صفحه ناپدید شده بود و به‌طور کامل تحت سلطه قدرت‌های متفق قرار داشت.
1984
وینستون چرچیل با شروع جنگ در مدت زمان کوتاهی، به قهرمان ملی بریتانیا تبدیل شد.
1984
اسکوئیت که تقریبا همانند همه می‌پنداشت جنگ ظرف مدت چند ماه به پایان خواهد رسید، جایگزینی برای کیچنر به‌عنوان عامل و فرماندار بریتانیا در مصر انتخاب نکرد. او فکر می‌کرد که فیلدمارشال به زودی بر سر منصب خود بازخواهد گشت
fatemeh

حجم

۴۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

حجم

۴۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان