بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ناطور دشت | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب ناطور دشت اثر جی. دی. سلینجر

بریده‌هایی از کتاب ناطور دشت

۳٫۴
(۵۳)
نشونه‌های یه آدم بی‌تجربه اینه که دلش می‌خواد با شرافت برای هدفی جونش رو فدا کنه، ولی از نشونه‌های یه آدم باتجربه اینه که با کمال فروتنی در کنار هدفش به زندگی ادامه می‌ده.
اکرم ملایی
«...همیشه در ذهن خودم بچه‌های کوچکی را مجسم می‌کنم که در دشت مشغول بازی هستند. هیچ آدم‌بزرگی هم جز خودم اون دور و بر نیست. منم لبهٔ یه پرتگاه خیلی بلند ایستادم. کارم هم گرفتن بچه‌هایی است که به سمت پرتگاه می‌آیند. منظورم اینه که اگر بدوند به سمت پرتگاه و حواسشون پرت باشه، من اون‌ها رو از افتادن نجات می‌دم. در طول روز، کل کاری که انجام می‌دادم همین بود. می‌شدم ناطور دشت. شاید مسخره به‌نظر برسه، ولی واقعاً نگهبانی رو دوست دارم.»
Narges
اصلاً دلیل دویدن خودم را نمی‌دانستم. احتمالاً آن لحظه عشق دویدن داشتم
همتا
بیشتر مردم حاضرن برای ماشینای خودشون جان بدهند. مرتب نگرانن که مبادا روی ماشینشون خط بیفته و مرتب تکرار می‌کنند که با یک گالن بنزین تا کجا می‌توانند بروند و اگر یک ماشین مدل بالا داشته باشند، باز هم در این فکر هستند که یک جدیدتر آن را بخرند.
🍃Moh3n
خیلی زشت است کسی به آدم بگوید دندان‌هایت را مسواک بزن.
Friba
وقتی آدم زنده نیست گل به چه دردش می‌خورد؟
اسطوره
ولی من هنوزم اونو دوسش دارم. یعنی به‌نظرت نمی‌تونم دوسش داشته باشم؟ یعنی وقتی کسی مرد دیگه نباید دوسش داشت؟ مخصوصاً اگه کسی که مرده هزار برابر بهتر از زنده‌هایی که در اطرافت هستند، باشه؟
mimbaran
اکثر مدارس برای تعطیلات عید تعطیل بودند و همهٔ دختران و پسران در آن اطراف پرسه می‌زدند و در انتظار دوستان خود بودند. همه نوع دختر در آن‌جا دیده می‌شد. واقعاً آدم از نگاه کردن به آن‌ها لذت می‌برد. از طرفی هم غصه‌دار می‌شدم، چون خبر نداشتند بعد از این‌که از مدرسه و دانشگاه بیرون می‌روند،‌ چه اتفاقاتی قرار است برایشان بیفتد. احتمالاً اکثر آن‌ها با یک سری آدم ابله عروسی می‌کنند. همان ابلهانی که مرتب در مورد این صحبت می‌کنند که با یک لیتر بنزین چند کیلومتر را می‌توان رفت. همان کسانی‌که اگر در بازی گلف یا پینگ‌پنگ بازنده شوند، بی‌اندازه ناراحتی می‌شوند و مانند بچه‌ها قهر می‌کنند. منظورم کسانی است که هیچ‌گاه حتی یک خط کتاب هم مطالعه نکرده‌اند و باعث می‌شوند آدم حسابی کلافه شود.
🍃Moh3n
فکر نکنم حتی خودش متوجه شود که آهنگ را درست زده یا نه. البته او تقصیر زیادی ندارد. مقصر تماشاچی‌های ابلهی هستند که هرکسی را تشویق می‌کنند.
🍃Moh3n
هیچ‌وقت به کسی حرفی نزنید و چیزی بهش نگید. اگر بگید، دلتنگش می‌شید.
اکرم ملایی

حجم

۱۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان