بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب استثنا باشید! | صفحه ۱۲ | طاقچه
کتاب استثنا باشید! اثر دارن هاردی

بریده‌هایی از کتاب استثنا باشید!

نویسنده:دارن هاردی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۴۶ رأی
۴٫۳
(۴۶)
بنابراین، قدم اول این است که بستری برای خود فراهم کنید تا بتوانید در آن با تمام تمرکز و توانایی خود را برای نود روز در اختیار داشته باشید، ازاین‌رو لازم است با اعضای خانواده، دوستانتان، همکاران و مشتریان خود صحبت کنید و آن‌ها را در جریان قرار دهید تا بدانند شما نود روز در دسترس نخواهید بود.
miss_yalda
فشرده‌سازی تمرکز و زمان که به نتایجی عجیب و باورنکردنی منتهی خواهد شد. تنها راه برای اینکه بتوانید به نتایجی بزرگ، حیرت‌آور و موفقیت‌آمیز دست یابید این است که بتوانید زمان بیشتری برای این کار داشته باشید و برای به دست آوردن این زمان لازم است تمام توجه خود را متمرکز کنید، تمرکز خود را فشرده کنید تا بتوانید فشار مضاعفی برای انجام کارها در اختیار داشته باشید.
miss_yalda
چگونه می‌توان خود را در باورهای تازه غوطه‌ور ساخت؟ باید چند ابزار در اختیار داشته باشید:
miss_yalda
انجام ندادن یک کار به سبب ترس از انجام دادن آن به‌مراتب سخت‌تر است. زندگی دایره‌ای از اعمال دشوار و راحت است و زندگی در راحتی، آرامش و امنیت مطلق چیزی بیش از یک رؤیا نیست. شما روزهای زیادی را با آزار ناشی از ترس انجام‌دادن کاری می‌گذرانید درحالی‌که می‌توانید آن کاری را که از آن می‌ترسید در مدتی کوتاه انجام دهید و باقی روزهایتان از زندگی لذت ببرید.
miss_yalda
در قدم اول باید بدانید که کدام باورهای شما هستند که شما را از اهدافتان دور می‌کنند. چگونه؟ برای آنکه بدانید چه باورهایی در شما مانع رسیدن به اهدافتان شده است، ابتدا باید بدانید هدفتان چیست سپس براساس آن بررسی کنید و دریابید کدام باورها در شماست که مانع رسیدن به آن‌ها می‌شود. برای اینکه سیستم باوری خود را موشکافی کنید، زمان مناسبی را اختصاص دهید. توصیه می‌کنم همه چیز را یادداشت کنید. چه باوری در مورد خودتان، خانواده‌تان، امکانات‌تان، شغلتان، همسرتان و کشورتان دارید. سپس فهرست باورهایی را تهیه کنید که بدان‌ها نیازمندید، باورهایی که حقیقت دارند و می‌توانند به شما کمک کنند تا به سقف آرزوهایتان برسید، آنگاه این دو فهرست را با هم مقایسه کنید.
miss_yalda
زمانی که کتاب اثر مرکب منتشر شد، هدف من این بود که زندگی مردم را تغییر دهم. بسیاری از افراد با خواندن این کتاب زندگی تازه‌ای را شروع کردند، عده‌ای هم خیر! و این موضوع من را به‌شدت ناراحت می‌کرد. چرا؟ چرا اکنون که می‌دانید انتخاب‌های شما می‌تواند زندگی‌تان را به‌طورکامل عوض کند، بازهم به‌سراغ انتخاب‌هایی می‌روید که پیش از این هم بارها تجربه‌شان کرده‌اید؟ آن‌ها اکنون نقش انتخاب‌ها را در زندگی‌شان می‌دانستند. می‌دانستند که با انتخاب‌های بهتر زندگی بهتری را تجربه خواهند. آن‌ها اکنون می‌خواستند این انتخاب‌ها را بکنند و در آرزوی این انتخاب‌ها بودند؛ اما چه چیزی مانع آن‌ها بود؟ چه چیزی موجب می‌شد آن‌ها بازهم انتخاب‌های نادرست گذشته را تکرار کنند؟ من به‌سراغ این موضوع رفتم تا آن را موشکافی کنم. این کار درست مانند شکافتن اتم بود، هرچه جلوتر می‌رفتم به ذرات ریزتری می‌رسیدم: الکترون‌ها، پروتون‌ها، نوترون‌ها... اوه خدای من هستهٔ اصلی اینجاست، چیزی که همه چیز حول محور آن می‌گردد، همین است: باورها!
miss_yalda
باور یک مهارت است باور چیزی است که شما آن را می‌آموزید. هیچ‌کدام از شما با یک باور خاص هم به دنیا نیامده‌اید، همهٔ باورهای شما چیزهایی است که از دیگران آموخته‌اید. همه ساختگی هستند و بنابراین می‌توانید شکل آن‌ها را تغییر دهید و درهای زندان را بگشایید.
miss_yalda
راه اول برای تقویت باورها: گفت‌وگوهای ذهنی یکی از راه‌هایی که باورهای قدیمی را در مغزتان تثبیت و آن‌ها را تقویت می‌کند، گفت‌وگوهایی است که با خودتان می‌کنید. در بیشتر ساعات روز صدایی درون ذهن شماست که به شما می‌گوید بی‌ارزش هستید، توانایی لازم را ندارید، در جایی زندگی می‌کنید که امکانات برای پیشرفت را در اختیار شما قرار نمی‌دهد، دیگران حق شما را می‌خورند و دنیا جای کثیفی است.
miss_yalda
باورهای محدودکننده در ذهن شما تقویت می‌شوند. باورهای شما اگر تغییری در آن‌ها ندهید هر روز قوی‌تر می‌شوند و بر سطح مغز شما بیش از پیش نقش می‌بندند. طبیعتاً مانند همیشه سیستم پذیرش باورها در مغز شما عمل می‌کند و فقط به اطلاعاتی اجازهٔ ورود می‌دهد که با باورهای شما مطابقت دارند، بنابراین تعجبی ندارد اگر روزبه‌روز بیش از پیش با مشکلات قدیمی روبه‌رو شوید و تجربیاتی را مشابه آنچه در گذشته داشته‌اید تجربه کنید.
miss_yalda
باورهای شما تعیین می‌کنند که آیا توانایی کنترل بر بدنتان را دارید یا نه. سیستم باورهای شما می‌تواند موجب مرگتان شود. این حقیقت دارد. اگر شما یک سیستم باوری ناسالم و ترسان داشته باشید، به‌تدریج این باورها سیستم ایمنی شما را ضعیف می‌کنند و درنهایت موجب مرگتان خواهند شد.
miss_yalda
باورهای محدودکننده را می‌توان در سه دستهٔ اصلی قرار داد و باید این سه دسته را به‌خوبی شناخت، زیرا ممکن است بسیاری در دام آن‌ها افتاده باشند بدون اینکه حتی متوجه آن شده باشند اما به‌محض اینکه این زندان‌ها را بشناسید، می‌توانید بندهای آن را از هم بشکنید و آزاد شوید.
miss_yalda
من ارزشمندم. من مبارزم. من قدرتمندم. من مستقل هستم. من دوست‌داشتنی هستم. من قابل اعتماد هستم. همهٔ این‌ها و تمام چیزهایی که مردم در شما می‌بینند و قبول می‌کنند، براساس سیستم باورهای شماست. بنابراین، زمانی که یک باور در شما نهادینه شد، دیگر از آن پس همه چیز را از پشت لنز آن باور خواهید دید.
miss_yalda
والتر گفته است که هر انسان ساختهٔ عصری است که در آن زندگی می‌کند؛ فقط تعداد اندکی از انسان‌ها هستند که می‌توانند خود را از دیوار باورهای زمان خویش بالاتر بکشند. بنابراین، من می‌خواهم شما را دعوت کنم تلاش کنید خود را بالاتر از دیوارهای باور زمان خویش بکشید. لازم است بتوانید خود را بالاتر از دیوارهای باور زمان خویش بکشید، بالاتر از دیوارهای باور والدینتان، جامعه‌تان، معلمانتان یا هر صدایی که در درون سرتان زمزمه می‌کند که شما نمی‌توانید و شما را از رسیدن به آرزوهایتان بازمی‌دارد.
miss_yalda
اکنون به شما می‌گویم باورهایی که میزان توانایی شما را تعیین می‌کنند، باورهایی که به شما می‌گویند که می‌توانید کاری را انجام دهید یا نمی‌توانید، در چه‌کارهایی خوبید و در چه‌کارهایی خوب نیستید، همه ساختگی هستند. شما آن‌ها را ساخته‌اید و به آن‌ها معنا داده‌اید.
miss_yalda
هر زمان که باوری در درون ما شکل گیرد، بی‌تردید در سرنوشت ما نقش خواهد داشت، زیرا باورهای ما عینک‌هایی هستند که ما از درون آن‌ها دنیا را می‌نگریم. آنچه ما در این دنیا تجربه می‌کنیم ابتدا از درون فیلتر باورهای ما می‌گذرد و ما بیش از اینکه حقیقت را به‌طورکامل درک کنیم، بخش‌هایی از آن را درک می‌کنیم که با باورهای ما سازگار هستند و باقی را یا نمی‌بینیم و نمی‌شنویم یا دگرگون می‌بینیم و می‌شنویم. باورهای ما تعیین می‌کنند که چگونه تجربه کنیم، چگونه احساس کنیم، چگونه ببینیم و چگونه بشنویم. باورهای ما در درونمان نهادینه شده‌اند.
miss_yalda
ممکن است همه شما را فردی موفق بدانند؛ اما خود شما درونتان می‌دانید که پتانسیلتان بیش از این‌هاست. آنچه دیگران می‌بینند فقط نوک کوه یخی است که بخش عظیمی از آن هنوز مجالی برای ظهور نیافته است. شما می‌دانید که ظرفیت و توانایی موفقیت یا موفقیت بیشتر را در خود دارید؛ اما مدام سقف توانایی‌های خود را کوتاه می‌کنید و به آن‌ها فرصت دیده‌شدن نمی‌دهید.
miss_yalda
سپس من یکی از این ایده‌ها را در زندگی خود پیاده‌سازی می‌کنم. این پیاده‌سازی باید هرچه زودتر انجام شود، همین الان و همین هفته، به‌محض اینکه این ایده را فرا گرفتم.
miss_yalda
در حین مطالعه از اطلاعاتی که دریافت می‌کنم بهترین ایده‌ها را استخراج می‌کنم.
miss_yalda
برنامهٔ ۵-۳۰-۳۰-۱-۳-۵-۱-۱ یک هدف را در نظر بگیرید، اکنون به یک مهارت فکر کنید که به شما کمک می‌کند به این هدف دست یابید. حالا پنج کتاب، سه سی‌دی و یک سمینار را شناسایی کنید که می‌تواند شما را به این مهارت برساند.
miss_yalda
«هر روز از خواب برخیز تا کاری را انجام دهی که تو را می‌ترساند.»
miss_yalda

حجم

۱۶۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۶۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان