بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب استثنا باشید! | صفحه ۱۱ | طاقچه
کتاب استثنا باشید! اثر دارن هاردی

بریده‌هایی از کتاب استثنا باشید!

نویسنده:دارن هاردی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۴۶ رأی
۴٫۳
(۴۶)
اکنون در تمام طول تاریخ، بهترین زمان برای کسب موفقیت‌های افسانه‌ای است اگر روی خود تمرکز کنید، روی خود سرمایه‌گذاری کنید، خود را ارتقا دهید، بیاموزید به رهبری بدل شوید که توانایی ساختن و پیش بردن یک زندگی، یک کسب‌وکار، یک سازمان و یک جامعهٔ موفق را دارد.
miss_yalda
اقتصاد در شرایط بدی است و شرکت‌های بزرگ ورشکست و میلیون‌ها تن از کار بیکار می‌شوند؛ اما این خبر برای شرکت‌هایی که درمی‌یابند شرایط تغییر کرده است و باید راه‌های تازه را بیاموزند یا برای شرکت‌های کوچک، کسب‌وکارهایی که در خانه انجام می‌شوند، کسب‌وکارهای مستقل و خودانگیخته‌ای که رقبای بزرگ و قوی خود را از دست می‌دهند، خبر بسیار خوبی است. آن‌ها در برابر خود قلمرویی بسیار بزرگ برای فرمانروایی می‌بینند. در هیچ زمانی در طول تاریخ هرگز چنین شرایطی برای مردم فراهم نبوده است تا بتوانند خود را در قلمروی اقتصاد بالا بکشند و در قله قرار گیرند. دوران رهبری گذشته به پایان رسیده است و دوران تازه‌ای را آغاز کرده‌ایم، بنابراین از اخبار بد نترسید، ما در آستانهٔ یک فروپاشی و آغاز یک دوران تازه قرار داریم. در شروع دورانی قرار گرفته‌ایم که روش‌های کسب‌وکار، ابزارهای موفقیت و شیوه‌های تبلیغ و نشان دادن محصولات با گذشته تفاوت بسیار کرده است و ما اکنون در بهترین موقعیت و شرایط برای پیروزی قرار داریم.
miss_yalda
، دست از سرمایه‌گذاری روی خودتان بردارید و روی دیگران سرمایه‌گذاری کنید تا به همان موفقیتی دست یابید که مدت‌هاست در انتظارش هستید. برای اینکه بتوانید موفق باشید لازم است هنر رهبری دیگران را بیاموزید
miss_yalda
یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که باید در آن مهارت یابید، هنر نفوذ در دیگران است. شما هر حرفه و شغلی که داشته باشید، در هر سازمان و اداره‌ای که فعالیت کنید و رابطهٔ عاطفی شما تا هر اندازه که مستحکم باشد، نیازمند آن هستید که بتوانید در دل و ذهن اطرافیان خود نفوذ داشته باشید تا آن‌ها شما را به خاطر بسپارند و از ایده‌ها و باورهای شما استقبال کنند.
miss_yalda
من به روابطی که برقرار می‌کنم به‌عنوان یک حساب پس‌انداز بانکی نگاه می‌کنم. (البته نه به لحاظ احساسی بلکه از نظر روان‌شناسی) هرقدر که در این حساب پس‌انداز بیشتر بریزیم هنگامی که بدان نیاز داریم، بیشتر در اختیار خواهم داشت؛ اما بی‌تردید اگر شما از پیش در روابط خود اندوخته‌ای نداشته باشید، در مواقع نیاز نیز چیزی نخواهید داشت که بتوانید از آن برداشت کنید. اگر به روابطی که برقرار می‌کنید با این دید نگاه کنید بی‌تردید دوست دارید تا می‌توانید به دیگران کمک کنید و به آن‌ها فایده برسانید، زیرا در این حالت ثروت شما نیز بیشتر خواهد شد، این‌ها سرمایه‌های شما هستند و هر زمان که نیاز داشته باشید، به کمکتان خواهند آمد.
miss_yalda
کاری کنید تا خودتان و نام شرکت‌تان به مثبت بودن، باکلاس بودن و رفتار مؤدبانه و معقول داشتن شهرت یابید. این‌ها خصوصیاتی است که مردم دنبالش هستند و با دیدن آن‌ها به اصالت شما شک نخواهند کرد.
miss_yalda
برای اینکه دشمنان خود را بشناسید باید پاسخ این سؤال‌ها را بیابید: شما در مسیر ایجاد چه ارزش‌هایی کار می‌کنید؟ چه کسانی هستند که برخلاف این ارزش‌ها کار می‌کنند؟ شما برای رفع چه مشکلی کار می‌کنید؟ چه کسانی هستند که این مشکل را به وجود می‌آورند؟
miss_yalda
اگر می‌خواهید کارمندان، دوستان و خانوادهٔ خود را به شوروشوق آورید و توانایی‌های پنهان آن‌ها را آشکار کنید، رقیبی پیدا و آن‌ها را وادار به رقابت کنید، نتیجه بهره‌وری بیشتر، رشد خلاقیت و ایجاد تفاهم و صمیمیت بیشتر در بین اعضای گروه خواهد بود.
miss_yalda
برای خود رقیب پیدا کنید داشتن یک رقیب می‌تواند به شما انگیزه‌ای برای پیشرفت بدهد. رقابت با دیگران به معنای دشمنی و نفرت نیست، با رقابت از محبت به دیگران بازنمی‌مانید. افرادی که حس رقابت ندارند، دلیلی برای پیشرفت هم نخواهند داشت.
miss_yalda
همهٔ ما انسان‌ها موجوداتی خلاق هستیم و زندگی ما اثر هنری است که در جهان خلق می‌کنیم. فقط کافی است بیاموزید چگونه از پتانسیل‌های درونی خود بهره‌برداری کنید تا بهترین اثر هنری خود را به دنیا عرضه کنید.
miss_yalda
بر گفت‌وگوهای ذهنی خود تسلط یابید گفت‌وگوهای ذهنی ما تمامی ندارند، زمان و انرژی زیادی را از ما می‌گیرند و گاه خسته‌کننده می‌شوند؛ اما مهارت یافتن در آن می‌تواند به شما کمک کند تا بر آن کنترل یابید.
miss_yalda
مدیران ژاپنی مجبورند هر روز و بدون استثنا دست‌کم دو ساعت در روز خود را در اتاقی محبوس کنند تا در آن فکر کنند. آن‌ها در این دو ساعت هیچ کاری انجام نمی‌دهند، هیچ تماس تلفنی نخواهند داشت، کاری با رایانه یا ورقه‌های کاغذ ندارند و فقط فکر می‌کنند. در طول این مدت از آن‌ها خواسته می‌شود که حتی حرکت نکنند و به اقداماتی که باید در آن روز، نود روز بعد و پنج سال آینده انجام دهند فکر کنند. آن‌ها ملزم هستند پیش از اینکه قدم‌های بعدی خود را بردارند، ارزش استراتژیک اقدامات خود و گروه و سازمانشان را ارزیابی کنند. این فرایند به آن‌ها این امکان را می‌دهد که به‌طور مداوم در مسیر استراتژی خود و سازمانشان قرار گیرند، پروژه‌های منحرف را کنار بگذارند و به‌طور دائم در بالاترین سطح ممکن عمل کنند.
miss_yalda
ممکن است بگویید که من دوست دارم با برخی از افراد رفت‌وآمد کنم؛ اما اجازه نمی‌دهم رفتار آن‌ها روی من تأثیر بگذارد. من به شما پاسخ خواهم داد که هرچه در پیرامون شما قرار دارد بر شما تأثیر خواهد داشت و این تأثیر براساس آگاهی و انتخاب نیست بلکه کاملاً به‌صورت ناخودآگاه صورت خواهد گرفت. این حقیقتی است که همهٔ ما آن را تجربه کرده‌ایم.
miss_yalda
با انتخاب پنج فرد که بیشترین زمان را با آن‌ها می‌گذرانید، می‌توانید در طول یک سال به میزان زیادی به درآمد خود، سلامتی‌تان و عادات خوبتان اضافه کنید. این نکته کاملاً حقیقت دارد. شما بیشترین توجه خود را به افرادی دارید که بیشتر با آن‌ها صحبت می‌کنید، چه بخواهید و چه نخواهید، هرقدر که بگذرد حالات و رفتارهایتان بیشتر شبیه به آن‌ها خواهد شد.
miss_yalda
اغلب به نظر می‌رسد دسته‌بندی کارها به‌نوعی اتلاف وقت است؛ اما با اینکه لازم است زمانی را برای این کار اختصاص دهید، در ادامهٔ روز می‌توانید باقی کارها را سریع‌تر به سرانجام برسانید.
miss_yalda
تخمین زده شده است که شما و افراد تیمتان حداقل چهل درصد از زمان کاری را به کارهای تکراری می‌گذرانید. اگر بتوانید سیستمی ایجاد کنید این‌گونه کارها را انجام دهد، خواهید توانست دخالت مستقیم را حذف کنید یا حداقل به نصف کاهش دهید. تقریباً می‌توانید تمام کارهایی را که انجام می‌دهید به یک سیستم تبدیل کنید. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، زمان بیشتری به دست می‌آورید.
miss_yalda
کسانی که واقعاً در کسب‌وکارشان موفق هستند دریافته‌اند که چگونه می‌توانند تقریباً فقط در نقش کارآفرین ظاهر شوند و هیچ زمانی را به مدیریت یا تولید نتایج کارآمد اختصاص ندهند.
miss_yalda
شما می‌توانید در بخش‌های خیلی زیادی مقدار کمی زمان سرمایه‌گذاری کنید و مطمئن باشید که زمان پس‌اندازشده‌تان مرکب خواهد شد و به زمانی تبدیل می‌شود که قبلاً از آن بی‌بهره بودید. در موردش فکر کنید. این هفته چه سرمایه‌گذاری‌های زمانی‌ای می‌توانید انجام دهید که بعدها برایتان زمان مرکب ایجاد کند؟ شاید بتوانید با اتوماتیک‌سازی حساب بانکی‌تان از رفت‌وآمد مکرر به بانک جلوگیری و بدین شکل چند ساعت پس‌انداز کنید. شاید بتوانید میز کار و سیستم بایگانی را منظم کنید تا با سرعت بیشتری کارهای‌تان را انجام دهید. شاید بتوانید چمدانی کامل از لباس‌ها، وسایل ضروری و... برای سفرها آماده کنید که دیگر وقت زیادی را قبل از هر سفر به بستن چمدان اختصاص ندهید. شاید بتوانید دفترچه راهنما یا فایل ویدئویی آموزشی برای کارکنان جدید تهیه کنید تا زمان فرایند استخدام و آموزش اولیه به نصف کاهش پیدا کند؛ البته با این روش کارآیی آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.
miss_yalda
از همین ابتدا لازم است خیلی رک به شما بگویم که باید از بهانهٔ احمقانهٔ سرم خیلی شلوغ است دست بردارید.
miss_yalda
روش فشرده‌سازی موفقیت ابزار سرّی هر فرد برای موفقیت‌های سازمانی و کاری و از بهترین روش‌ها برای پیشرفت شخصی خواهد بود.
miss_yalda

حجم

۱۶۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۶۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان