بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آن‌چه معلمان باید بدانند | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب آن‌چه معلمان باید بدانند اثر استیلا اربس

بریده‌هایی از کتاب آن‌چه معلمان باید بدانند

نویسنده:استیلا اربس
امتیاز:
۳.۷از ۱۲ رأی
۳٫۷
(۱۲)
اگر معلمان در آغاز سال تحصیلی کمتر ثابت‌قدم باشند و بیشتر گذشت و بخشش داشته باشند، در طی سال با هرج و مرج روبه‌رو خواهند شد.
سما
در دنیای تدریس، معلم خوب بودن به این معنا نیست که تمام کارها را خودتان انجام دهید بلکه به این معناست که بدانید چه کسی می‌تواند کمکتان کند تا همه‌ی آن‌ها را انجام دهید. پس باید راهی را پیدا کنید تا کمال‌گرایی و کنترل را رها و کمک را قبول کنید. کمک گرفتن از دیگران شرط کافی برای تدریس نیست اما لازم است.
mina sadat asefi
دانش‌آموزان ساختار را دوست دارند و می‌خواهند بدانند در مدرسه از آن‌ها چه انتظاری دارند. بیان واضح و مشخص هدف آموزش هر درس برای دانش‌آموزان، برآوردن توقعات دانش‌آموزان برای درگیر ساختن آن‌ها در کلاس و تفهیم فلسفه‌ی حضور در کلاس مهم‌ترین کاری است که هر معلم باید انجام دهد.
سما
در محیط کلاس گفتن این‌که چه کارهایی را نباید انجام دهید، آسان است؛ مثل «وقتی دارم صحبت می‌کنم، با هم صحبت نکنید»، آدامس نجوید، تقلب نکنید.» اما معلمان باید سعی کنند از این عبارت‌های مثبت استفاده کنند: «دقت کنید، آدامست را بینداز، در هنگام پاسخ دادن به سؤالات به خودتان متکی باشید.»
سما
«ویلیام باتلر یتس» می‌گوید: «آموزش پرکردن سطل نیست بلکه روشن کردن آتش است.»
پویا پانا
اعتبار یک معلم تنها بر پایه‌ی فعالیت‌های آموزشی اثربخش نیست بلکه به مهارت‌های رفتاری و ارتباطی در محیط کاری‌اش نیز بستگی دارد.
mina sadat asefi
«باهوش بودن این نیست که تمام پاسخ‌های صحیح را بدانید بلکه این است که راه رسیدن به آن‌ها را بدانید.»
mina sadat asefi
در اولین جلسه‌ی کلاس درس به دانش‌آموزان بیاموزید، همه‌ی انسان‌ها استعداد یادگیری دارند حتی اگر لباس‌های کهنه بپوشند یا زبان انگلیسی را خوب صحبت نکنند یا لهجه‌ی غلیظی داشته باشند. بسیاری از افراد موفق و قهرمان‌های علمی از بین همین افراد برخاسته‌اند. این‌ها قهرمان‌های ساکتی هستند که به‌مرور با عملکرد عالی به اوج می‌رسند. شما تصمیم‌گیرنده‌ی کلاس هستید. نظر و دیدگاه شخصی شما فضای کلاس را ایجاد می‌کند. وضعیت روحی شماست که اوضاع را شکل می‌دهد. شما در مقام معلم این قدرت را دارید تا زندگی کودک را شاد یا غمگین کنید. می‌توانید وسیله‌ای برای عذاب یا ابزاری الهام‌بخش باشید. می‌توانید تحقیر کنید، راضی نگه‌شان دارید، اذیت کنید یا التیام بخشید. در تمام شرایط شما می‌توانید بحران‌آفرین یا آرام‌بخش باشید.
mina sadat asefi
از مهم‌ترین درس‌هایی که معلمان باید پیش از شروع اولین روز کلاس یاد بگیرند، این است که «خودشان باشند». معلم‌ها باید کاری را که عقیده دارند درست است، انجام دهند.
مسعود رئوفی
نمونه‌ای از سؤالات پرسش‌نامه‌ی انتظارات درس عبارت است از: ۱. انتظاراتتان را از کلاس توصیف کنید. انتظار دارید در این کلاس چه چیزی یاد بگیرید؟ ۲. فکر می‌کنید به چه اندازه زمان برای یادگیری در خارج از کلاس نیاز دارید؟ ۳. شما از کدام نوع یادگیرندگان هستید؟ (سمعی، بصری یا حرکتی) ۴. اگر معلم بودید، چگونه یادگیری را با شادی همراه می‌کردید؟ ۵. چه چیزی این درس را برای شما چالش‌برانگیز می‌کند؟
مسعود رئوفی

حجم

۱۱۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۱۱۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
۲۹,۹۵۰
۵۰%
تومان