بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آن‌چه معلمان باید بدانند | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب آن‌چه معلمان باید بدانند اثر استیلا اربس

بریده‌هایی از کتاب آن‌چه معلمان باید بدانند

نویسنده:استیلا اربس
امتیاز:
۳.۷از ۱۲ رأی
۳٫۷
(۱۲)
«ویلیام باتلر یتس» می‌گوید: «آموزش پرکردن سطل نیست بلکه روشن کردن آتش است.» این جمله یادآوری می‌کند، در مقام یک معلم همان اندازه که بر یادگیری محتوا تأکید می‌کنیم، در کلاس درس به دانش‌آموزان نیز توجه نماییم و ارتباط شخصی را با شاگردان و با مهارت تدریس در هم بیامیزیم و زمینه‌ی تدریس باکیفیت را فراهم کنیم
مسعود رئوفی
معلمان تازه‌کار، بیشتر به دستیابی به دانش درونی تدریس مشتاق هستند که این دانش را معلمان باتجربه در اختیار دارند. آن‌ها در جستجوی تجربه‌های باارزشی هستند که به‌صورت عملی آموخته‌اند و علاقه‌مندند یاد بگیرند، معلمان باتجربه چگونه به سؤالات زیر در زمینه‌ی تدریس در کلاس درس پاسخ می‌دهند: * چگونه اولین روز کلاس را سپری کنم؟ * چگونه زمان را به گونه‌ای مؤثر، مدیریت کنم؟ * چگونه شاگردان را برای یادگیری درس آماده نمایم و چگونه به عملکرد تحصیلی آن‌ها نمره بدهم؟ * چگونه در کلاس، نظم برقرار کنم؟ * چگونه به دانش‌آموزان یاد دهم به من احترام بگذارند و من را دوست داشته باشند؟ * چگونه یادگیری را با شادی همراه کنم؟
مسعود رئوفی
چیزی که معلمان باید پیش از شروع تدریس به‌یاد داشته باشند، این است که حس نوع‌دوستی طبیعت هر انسانی است اما آن‌ها تنها برای ایجاد رابطه‌ی دوستانه با شاگردان وارد این شغل نشده‌اند زیرا اگر تنها به این جنبه از کار توجه کنند، کلاس از لحاظ انضباطی دچار مشکل می‌شود. معلمان تازه‌کار باید ابتدا احترام دانش‌آموزان و سپس تحسین آن‌ها را به خود جلب کنند. اگرچه دانش‌آموزان، معلمانی را که در ابتدای سال با آن‌ها دوستانه رفتار می‌کنند بیشتر دوست دارند، احتمال این‌که دانش‌آموزان از رفتار دوستانه‌ی معلم سوء استفاده کنند هم وجود دارد و این امر بدان معنا نیست که معلمان باید با اعتدال رفتار کنند بلکه باید محکم و استوار باشند. اگر در شروع سال تحصیلی معلمان ثابت‌قدم باشند، در طی سال دچار مشکل رفتاری با دانش‌آموزان نخواهند شد و برعکس اگر معلمان در آغاز سال تحصیلی کمتر ثابت‌قدم باشند و بیشتر گذشت و بخشش داشته باشند، در طی سال با هرج و مرج روبه‌رو خواهند شد.
محمدجواد دژکوهی

حجم

۱۱۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۱۱۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
۲۹,۹۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۷
۸
صفحه بعد