بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب یافتن جوهر درون | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب یافتن جوهر درون اثر کن رابینسون

بریده‌هایی از کتاب یافتن جوهر درون

۳٫۹
(۲۸)
آناییز نین شاعر گفته است: «دنیا را آن‌طور که هست نمی‌بینم: آن‌طور که خود هستم، می‌بینمش.»
MldSr
در برنامه‌ریزی برای پیش رفتن، مهم است که سه قانون اصلی را که در عمق بحث‌هایم نهفته است، به خاطر داشته باشید. اول این‌که زندگی شما منحصر به فرد است. می‌توانید از تجربیات دیگران استفاده کنید، اما نمی‌توانید و نباید آن‌ها را برای خود تکرار کنید. دوم این‌که شما زندگی خودتان را می‌سازید و می‌توانید آن را بازآفرینی کنید. در انجام دادن این کار بزرگ‌ترین منابع، قوه‌ی تخیل و حس امکان‌پذیری هستند. سوم این‌که زندگی شما نهادی است و نه خطی. قادر به برنامه‌ریزی کل سفر خود نیستید و البته نیازی به انجام دادن آن نیست. آنچه برای برنامه‌ریزی لازم دارید، قدم‌های بعدی است.
بهاره مظاهری
«شغلی را انتخاب کنید که دوست دارید، و در این صورت حتی یک روز در زندگی‌تان مجبور به کار کردن نخواهید بود.
علیرضا عبدالهی
«فکر می‌کنیم پول برای مدتی طولانی شادی بزرگی را با خود به همراه می‌آورد، اما در واقع شادی کمی را برای مدتی کوتاه به ما ارزانی می‌دارد.»
ــسیّدحجّتـــ
وقتی بیست‌ساله بودم برای اولین بار در زندگی‌ام کدو دیدم و در بیست و پنج‌سالگی بادمجان را شناختم. هنوز آرزو می‌کنم کاش آن اتفاق نمی‌افتاد.
ــسیّدحجّتـــ
ممکن است چیزهای زیادی وجود داشته باشد که شما در انجام دادن آن‌ها خوب باشید، فقط اگر خود را در معرض آن‌ها قرار دهید.
کاربر ۴۵۴۶۲۹۱
مهم‌ترین قدم در زندگی، برداشتن قدم اول است. باید شروع کنید: عازم کشتیرانی شوید.
کاربر ۴۵۴۶۲۹۱
«تلخ‌ترین واقعیت برای من این است که می‌بینم شخصی یک موقعیت شغلی را قبول می‌کند فقط به این دلیل که حقوق بالایی دارد و سپس همه‌ی پولش را خرج وسایلی می‌کند که او را خوشحال کند، چون ساعات کاری برایش بسیار رنج‌آور است. کسانی که کاری را انجام می‌دهند که دوست دارند، احساس می‌کنند اصلاً کار نمی‌کنند و فقط زندگی می‌کنند.»
کاربر ۴۴۲۷۱۱۶
منابع انسانی همانند منابع طبیعی است: آن‌ها معمولاً زیر لایه‌ی اولیه دفن می‌شوند و شما مجبور هستید برای یافتن آن‌ها تلاش کنید.
کاربر ۴۴۲۷۱۱۶
بشر دارای قدرت تخیل و خلاقیت بی‌حد و حصر ذاتی است. قدرت تخیل یک توانایی است که می‌تواند آنچه را در حال حاضر وجود ندارد به ذهن انسان وارد کند. با قدرت تخیل می‌توانید از زمان حال خارج شوید و نگاهی به گذشته بیندازید. با قدرت تخیل می‌توانید به دنیای شخصی افراد وارد شوید و از دید آن‌ها دنیا را بنگرید و آنچه حس می‌کنند حس کنید. می‌توانید با آن‌ها همدل شوید. با قدرت تخیل می‌توانید آینده را پیش‌بینی کرده و سعی کنید آن را به زندگی خود وارد کنید. این قدرت آینده‌نگری، همدلی و پیش‌بینی سه خصوصیت از بهترین منابع انسان در شکل دادن و دوباره شکل دادن زندگی خود هستند. قدرت تخیل سرچشمه‌ی خلاقیت است. خلاقیت به معنای عملی کردن تصورات است. به بیانی دیگر تخیلْ کاربردی است؛ مجموعه‌ای از قدرت‌های خلاقیت که مهم‌ترین دستاوردهای بشر را رقم می‌زند: در حیطه‌ی هنر و دانش، تمام زبان‌هایی که به آن‌ها سخن می‌گوییم، فناوری‌هایی که به وجود می‌آوریم، و پندارها و ارزش‌های فرهنگی که به آن‌ها معتقد هستیم.
Moon

حجم

۳۰۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۳۰۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان