بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هرگز سازش نکنید | صفحه ۶ | طاقچه
تصویر جلد کتاب هرگز سازش نکنید

بریده‌هایی از کتاب هرگز سازش نکنید

۳٫۷
(۲۷۹)
سازش و مصالحه کردن مثل پوشیدن یک لنگه کفش سیاه و یک لنگه کفش قهوه‌ای است، بنابراین سازش نکنید. مصالحه کردن اغلب به معاملات بدی برای هر دو طرف منجر می‌شود.
نیتا
روانشناسان مدرسه کسب‌وکار کلمبیا در یکی از تحقیقات اخیر دریافتند که متقاضیان جویای کاری که محدوده‌ای برای حقوق دریافتی خود پیشنهاد می‌دهند، نسبت به افرادی که فقط یک عدد ارائه می‌دهند، حقوق بسیار بالاتری می‌گیرند به ویژه اگر محدوده پیشنهادی آنها، «محدوده تقویت کننده» باشد که در آن حد پایین محدوده یا رنج، رقمی است که آنها در واقع می‌خواهند.
نیتا
یک راه عالی برای انجام این کار این است که به یکی از احساسات یا خواسته‌های طرف مقابل برچسب نادرستی بزنید. حرفی بگویید که می‌دانید کاملا اشتباه است، مثلا «خب، به نظر می‌رسد که واقعا مشتاقید که کارتان را رها کنید» در حالی که به وضوح می‌خواهد بماند. این کار طرفتان را مجبور می‌کند که به شما گوش کند و با گفتن «نه، حرفتان را اصلاح کند و بگوید که آن طور نیست. بلکه این طور است.»
خاتون
کلید مذاکره این نیست که شما طرف حق هستید، بلکه این است که طرز فکر درستی داشته باشید.
خاتون
به جای در اولویت قرار دادن استدلال خود، یعنی به جای اینکه تمام تفکرتان را در ابتدای امر تنها به چیزی که می‌خواهید بگویید متمرکز کنید، باید تمام تمرکزتان را به آنچه که طرف مقابل‌تان می‌خواهد بگوید معطوف کنید
Seddiq
هنگامی که داشتیم آنجا را ترک می‌کردیم، خوشحال بودم. فکر می‌کردم که به خوبی نقش یک آدم احمق را بازی کرده‌ام.
Dexter
گفتم: «متاسفم رابرت، از کجا بدانم که او هنوز زنده است؟» عمدا از اسم کوچکش استفاده کردم تا گرمی بیشتری در تعاملمان ایجاد کنم و استفاده از ترفندهای ترس و ارعاب را برایش دشوار کنم.
Dexter
می‌خواهم به شما بگویم که مصالحه کردن مزخرف است. ما به این دلیل که مصالحه کار درستی است مصالحه نمی‌کنیم؛ بلکه مصالحه می‌کنیم زیرا کار آسانی است و شهرت و اعتبارمان را حفظ می‌کند. مصالحه می‌کنیم تا بگوییم دست کم نصف معامله را به دست آورده‌ایم. به طور خلاصه، سازش می‌کنیم تا در امنیت باشیم.
هادی صفت
به فرضیات قطعی متعهد نباشید؛ در عوض، آنها را به عنوان فرضیات محتمل ببینید و تک تک آنها را از طریق مذاکره، به دقت مورد آزمایش قرار دهید
سعید آقا
عجله کردن یکی از اشتباهاتی است که تقریبا همه مذاکره کنندگان مرتکب می‌شوند
سعید آقا
درصد قابل توجهی از مذاکرات به عوامل دیگری به غیر از پول وابسته‌اند. اغلب، مذاکرات با عزت نفس، جایگاه، استقلال و دیگر نیازهای غیرمالی ارتباط دارند.
usofzadeh.ir
راز دست یافتن به تسلط و برتری درمذاکرات این است که به طرف مقابل توهم کنترل بدهید.
usofzadeh.ir
قاعده کلی طبیعت بشر در تمامی فرهنگ‌ها، این است که وقتی کسی چیزی به شما می‌دهد، در عوض چیزی از شما انتظار دارد. و تا زمانی که کار او را جبران نکنید، کار دیگری برای شما انجام نخواهد داد.
usofzadeh.ir
قدرتمندترین کلمه در مذاکرات «منصفانه» است. ما انسان‌ها به شدت تحت تأثیر میزان احترامی که به ما گذاشته می‌شود قرار می‌گیریم. اگر افراد احساس کنند که با آنها منصفانه رفتار شده است، با توافقات موافقت می‌کنند، و اگر اینگونه احساس نکنند حالت تدافعی به خود می‌گیرند.
usofzadeh.ir
این یک کتاب روانشناسی عامه نیست. این کتاب، عمیق و متفکرانه (و مهم‌تر از همه، عملی) و بر مبنای تئوری روانی پیشروی می‌باشد که عصاره درس‌هایی از بیست و چهار سال زندگی حرفه‌ای من در FBI و ده سال تدریس و مشاوره در بهترین دانشکده‌های کسب‌وکار و شرکت‌های بزرگ جهان است.
usofzadeh.ir
مذاکره چیزی جز ارتباط با نتایج نیست.
usofzadeh.ir
«بدیهی است که افراد نه کاملا منطقی و نه کاملا خودخواه هستند و سلیقه‌های آنها به هیچ وقت ثبات ندارد»
usofzadeh.ir
چهار مرحله تنظیم هدف ارائه شده است: * هدف خوش‌بینانه اما معقولی تعیین کنید و آن را به روشنی تعریف کنید. * آن را یادداشت کنید. * با یکی از همکارانتان در مورد هدفتان بحث کنید (این کار باعث می‌شود که دیرتر جا بزنید). * هدف نوشته شده را مورد مذاکره قرار دهید.
فرجی
عمدا از اسم کوچکش استفاده کردم تا گرمی بیشتری در تعاملمان ایجاد کنم و استفاده از ترفندهای ترس و ارعاب را برایش دشوار کنم.
امین
سه تن صدا در دسترس مذاکره کنندگان وجود دارد: ۱. صدای late-night FM DJ: برای بیان استدلال‌ها و ایده‌هایتان به خوبی از آن استفاده کنید. در حالی که آرام و آهسته صحبت می‌کنید کم کم عطف صوتی صدایتان را پایین بیاورید. اگر این کار به درستی انجام شود، بدون ایجاد حالت تدافعی، هاله‌ای از اقتدار و اعتماد بوجود می‌آورد. ۲. صدای مثبت/ شوخ: باید صدای پیش فرض شما باشد. این صدای یک فرد خوش خلق و آسان‌گیر است. نگرش شما ساده و دلگرم کننده است. کلید کار این است که در حین صحبت کردن، آرام باشید و لبخند بزنید.
فرجی

حجم

۳۳۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۳۳۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان