بریده‌های کتاب راندن برای شاد کردن (مشتری‌نوازی به شیوه مرسدس بنز)
کتاب راندن برای شاد کردن (مشتری‌نوازی به شیوه مرسدس بنز) اثر جوزف میشلی

کتاب راندن برای شاد کردن (مشتری‌نوازی به شیوه مرسدس بنز)

خودروهای عالی ما همیشه نماینده «بهترین‌ها» بوده‌اند؛ اما شیوه خرید، خدمات‌رسانی و مالکیت همیشه هم راستا با این عالی‌بودن نبوده است.
Dexter
با این‌حال، تصدیق می‌کنیم که ممکن است تجربه‌ای که به مشتریانمان ارائه داده‌ایم، همیشه مطابق انتظارات یا تجربه‌های عالی‌ای نباشد که مشتریانمان هرروزه در آن‌ها غرق می‌شوند.
Dexter
وعدۀ برند مرسدس بنز، یعنی «بهترین یا هیچ چیز بودن» و باور ما، در تاریخ غرورآفرین ۱۲۹ ساله شرکتی ریشه دارد که به‌راستی خودرو را اختراع کرد و بدین‌طریق دنیا را دگرگون ساخت. بنابراین از نظر ما این واقعیت ماست؛ این وظیفه ذاتی ما در قبال مشتریانمان است تا به تعهدمان احترام بگذاریم و به قول خود عمل کنیم. ما هرگز از عهد خود برای شاد کردن مشتریانمان دست نمی‌کشیم!
Dexter
از نظر ما مشتری مهم‌ترین بازدیدکننده است. او به ما وابسته نیست؛ ما به او وابسته هستیم. او وقفه‌ای در کار ما ایجاد نمی‌کند؛ هدفِ این کار است. او در تجارت ما بیگانه محسوب نمی‌شود؛ بخشی از آن است. ما با خدمات‌رسانی به او لطفی نمی‌کنیم؛ او با فرصت دادن به ما برای انجام چنین کاری، به ما لطف می‌کند.
Dexter
راندن برای شاد کردن نوشته شد تا نشان دهد چگونه رهبران مرسدس بنز تلاش کردند شرکت را به ارائه‌دهنده تجربه‌ای تبدیل کنند که اگر بهتر از برندهای اسطوره‌ای خدمات‌رسانی نبود، اما هم‌تراز آنان بود.
امیرحسین
دوست دارید وقتی مشتریانتان خدمات دریافت می‌کنند، چه احساسی داشته باشند؟ شما برای تجربه‌های مشتری که شرکت‌تان ارائه می‌دهد، آرزویتان چیست؟ آیا می‌خواهید بهترین ارائه‌دهنده در محله، منطقه یا صنعت خود باشید؟
مجید مبلغی
استیو اِیچ، دارنده مرسدس بنز، می‌گوید: «من یک C۳۰۰ مدل ۲۰۰۹ دارم. این اولین خودروی واقعاً لوکس من است. وقتی به مرسدس بنز فکر می‌کنم، به یاد راحتی باشکوهش می‌افتم. فقط رانندگی با مرسدس بنز به انسان حس کمال و رضایتمندی کامل می‌دهد و باعث می‌شود احساس اعتمادبه‌نفس بیشتری کنم. هنگامی که برای نخستین‌بار این خودرو را خریدم، یکی از هیجان‌انگیزترین لحظات زندگی‌ام را تجربه کردم.»
Dexter
«با وجود هزاران متقاضی برای گرفتن نمایندگی لکسوس، فقط ۱۲۱ فروشنده عالی لکسوس در نخستین سال تجاری انتخاب شدند.» این فروشنده‌ها در کنار دیگر موارد، ملزم بودند هم از دستورالعمل‌های طراحی دقیق و غنی نمایندگی پیروی کنند و هم مطابق «عهدنامه‌ای» رفتار کنند که شامل جمله «لکسوس با هر مشتری همانند مهمانی در منزل رفتار می‌کند» بود.
Dexter
«زمانی که من کار با این برند را در سال ۱۹۸۴ آغاز کردم، هیچ خودروی لکسوسی وجود نداشت. هیچ خودروی اینفینیتی وجود نداشت. هیچ خودروی آکورا یا هِکی وجود نداشت و حتی اینترنت هم نبود. درحقیقت، هرآنچه دایملر برایمان می‌فرستاد، می‌فروختیم. این بازار لوکس بود. آشکارا دوره‌ای بود که خریدن مرسدس بنز یک امتیاز محسوب می‌شد. با این‌حال، زمانی که عصر رقابت، مصرف‌گرایی و فناوری با سرعت زیاد پیش رفت، به‌رغم اینکه همه آنچه ما ارائه می‌دادیم محصولاتی عالی بودند، آسیب‌پذیر شدیم.»
Dexter
گفته شده است که بزرگ‌ترین توانمندی‌های یک شرکت، اغلب بزرگ‌ترین نقاط ضعفش نیز به شمار می‌روند.
Dexter

حجم

۳۹۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۳۹۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۶۵,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد