بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کآشوب | صفحه ۴۴ | طاقچه
کتاب کآشوب اثر نفیسه مرشدزاده

بریده‌هایی از کتاب کآشوب

انتشارات:نشر اطراف
امتیاز:
۴.۲از ۱۸۷ رأی
۴٫۲
(۱۸۷)
قبل از ازدواجم، همان روزهای بگیر و ببند بعد از انتخابات، توی مسجدی که دوستش داشتم سخنران دعا کرد خدا من و بقیه‌ی آن‌هایی را که گرایش سیاسی خاصی داشتیم هدایت کند و اگر هدایت نمی‌شویم هلاک کند.
shariaty
حسین مثل من دلش نوحه نمی‌خواست. از نظر او سخنران مجلس امام حسین (ع) باید از درد اجتماع می‌گفت و مردم را از ظلم آگاه می‌کرد. دلش می‌خواست برود پای صحبت کسی بنشیند که به جای این همه روضه‌ی مقتل، بگوید اصلاً چرا امام قیام کرد و بعد ربطش بدهد به دنیای امروز. نماند توی هزار سال پیش. افسانه و اسطوره‌اش نکند.
shariaty
اما مجلس آقامرتضی توی کوچه پس‌کوچه‌های نیاوران پر از ماشین‌های مدل‌بالایی بود که دامادهای اتوکشیده با ته‌ریش منظم و عروس‌هایی با چادرمشکی براق ازشان پیاده می‌شدند. کفش عروس‌ها پاشنه‌دار بود و کیف کوچکی سِت همان کفش‌ها دست‌شان گرفته بودند. روسری‌های مشکی طرح‌دار و براق‌شان هم از زیر چادر پیدا بود. حریر ژورژت با سنگ‌های سواروسکی.
shariaty
زوج‌های جوانِ چهارراه سیروس و بازار و مسجدجامع یا حوالی اتوبان محلاتی و مسجد شهدا همه شبیه هم بودند. دو تایی ترک موتور می‌نشستند یا پراید داشتند. پیراهن مشکی مردها روی شلوار بود و تسبیح دست می‌گرفتند. زن‌ها هم آرایش نداشتند، رویشان را سفت گرفته بودند و کفش‌هاشان ساده و تخت بود.
shariaty
از این مجالس شلوغی که زن‌ها مدام جیغ می‌کشند و مردها فریاد می‌زنند و مداح صدای گرفته‌اش را توی میکروفون هوار می‌کشد بدم می‌آمد.
shariaty
زوجِ تازه‌عقدکرده را یک بار توی صحن حرم امام حسین (ع) دیدم که گوشه‌ای تنها نشسته بودند و داماد برای عروس روضه می‌خواند.
shariaty
دختره همیشه می‌ایستاد کنار در حسینیه تا همسرش برسد و دو تایی بروند حرم. قدش بلند بود و من خیال می‌کردم برای این‌که با همسرم بروم زیارت هنوز قدم کوتاه است.
shariaty
یکی از رتبه‌های برتر کنکور ریاضی که نابغه‌ی مخابرات بود با دختری که نمی‌دانم نخبه‌ی چی بود تازه ازدواج کرده بودند و آمده بودند کربلا.
shariaty
رابطه‌مان مثل روز اول شده. انگار نه انگار که من دهن‌لقی کرده‌ام و آن‌ها گوشت گوسفندی را خرج تریاک کرده‌اند.
shariaty
آرام، طوری که فقط خودم بشنوم، می‌گوید «حاج‌آقا التماس دعا.» الف التماس را می‌کشد که یعنی منتظریم حرف بزنی تا بخندیم.
shariaty

حجم

۲۳۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲۳۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۳۹,۲۰۰
۲۰%
تومان