بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر خوب زیستن | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب هنر خوب زیستن اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب هنر خوب زیستن

نویسنده:رولف دوبلی
انتشارات:مهرگان خرد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۸۵ رأی
۴٫۱
(۱۸۵)
ایمیل‌ها، به‌روزرسانی‌های فیس‌بوک، پیام‌ها، توییت‌ها، هشدارها، خبرهای سراسر دنیا، لینک‌های اینترنتی اسناد مختلف، ویدئو کلیپ‌های وب‌سایت‌ها و تصاویری که چشمان ما در همه‌جا می‌بیند، از فرودگاه و قطار گرفته تا مترو. تمام آن‌ها تلاش می‌کنند توجه ما را به خود معطوف کنند. ما همیشه درگیر ماجراهای مختلف هستیم. گاهی معمولی و گاهی هیجان‌انگیز. فریب می‌خوریم، محبت می‌بینیم یا نصیحت می‌شنویم. تا حدی شاید احساسی شبیه پادشاهان داشته باشیم، ولی در عمل همه برده‌هایی بی‌اختیار هستیم. تمام این پیشنهاداتی که به ما می‌شوند دزدی هستند نه هدیه، شکست هستند نه پیروزی، بدهی هستند نه اعتبار مالی. یک پست اینستاگرام هرقدر هم زیبا باشد باز هم ما را بدهکار خود می‌کند. به همین ترتیب یک خبر فوری یا یک ایمیل (در بیش‌تر موارد) هم بدهی هستند. همان لحظه که آن‌ها را می‌خوانیم چیزی را هزینه می‌کنیم (تمرکز، زمان یا حتی پول). تمرکز، زمان و پول مهم‌ترین دارایی‌های ما هستند. با دو مورد آخر آشنایی بیش‌تری داریم.
ژان لاو ژان
اگر فقط با خودتان مسابقه بدهید، امکان ندارد شکست بخورید
🌹Nilou🌹
پیام اخلاقیِ محبوب «هر روز را طوری زندگی کن که انگار آخرین روز است» که حالا می‌توان آن را روی تقویم‌ها هم پیدا کرد یک نصیحت ابلهانه است که شما را به‌سرعت به بیمارستان، زندان و یا به سینۀ قبرستان می‌فرستد. بخشی از یک زندگی خوب پیش‌بینی برای آینده، شناسایی زودهنگام خطرها و رد شدن از کنار آن‌هاست.
maryamn75
تواضع این روزها از مد افتاده است
plato
حقیقت این است که نقشه‌ها هرگز موبه‌مو درست از آب در نمی‌آیند و اگر هم زمانی چنین اتفاقی بیفتد و نقشه‌ای بی‌کم‌وکاست اجرا شود، صرفاً تصادفی است. همان‌طور که ژنرال آمریکایی -که بعدها رئیس‌جمهور هم شد- دوایت آیزنهاور می‌گوید: «برنامه چیز مهمی نیست، مهم‌ترین چیز برنامه‌ریزی است.»
dmmzn58
«انتظار داشته باشید که آموختن هر چیز ارزشمند زمان بسیار زیادی لازم داشته باشد.»
محمد
شما آن‌چه را که هستید به ژن‌هایتان و نیز به محیطی که در آن طرح ژنتیکی شما در آن شکل گرفته است، مدیون هستید. حتی سطح هوش شما نیز تا حد زیادی به‌واسطۀ ژن‌هایتان تعیین می‌شود؛ بنابراین این‌که شما درون‌گرا هستید یا برون‌گرا، آسان‌گیر هستید یا مضطرب، قابل‌اعتماد هستید یا شلخته همه به ژن‌هایتان بستگی دارد.
morteza_ja97
«آیا ترجیح می‌دهید بهترین عاشق دنیا باشید درحالی‌که همه فکر می‌کنند بدترین هستید یا ترجیح می‌دهید بدترین عاشق دنیا باشید درحالی‌که همه فکر می‌کنند بهترین هستید؟»
dmmzn58
جان کاسیدی در نیویورکر نوشت: «اگر بیش‌تر افراد مدرک دانشگاهی داشته باشند گرفتن یکی از شما تفاوتی نمی‌کند. برای به‌دست‌آوردن شغلی که می‌خواهید باید به کالجی گران بروید یا تحصیلات سطح بالا بگذرانید. آموزش‌وپرورش تبدیل به مسابقۀ تسلیحاتی شده است که در درجۀ اول برای تولیدکنندگان اسلحه و در این مورد برای کالج‌ها و دانشگاه‌ها منفعت دارد.»
mohammad
دانیل کانِمن می‌گوید: «لحظه‌ای که به چیزی فکر می‌کنید، هیچ‌چیزی مهم‌تر از آن در زندگی‌تان وجود ندارد.»
Amir

حجم

۲۴۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۰۵ صفحه

حجم

۲۴۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۰۵ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان