بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عقده‌ی سیندرلا، ترس پنهان زنان از استقلال | صفحه ۲۹ | طاقچه
کتاب عقده‌ی سیندرلا، ترس پنهان زنان از استقلال اثر کولت داولینگ

بریده‌هایی از کتاب عقده‌ی سیندرلا، ترس پنهان زنان از استقلال

امتیاز:
۳.۸از ۳۲ رأی
۳٫۸
(۳۲)
مردان نیز در انتخاب همسر به ظواهر و زیبایی چهره توجه دارند تا زیبایی و کمال فکر و اندیشه.
هدی✌
یکی از عمده‌ترین علل طلاق عدم شناخت کافی زن و مرد از یکدیگر و عدم صداقت آنان به هنگام ازدواج بوده و به ویژه دختران اکثرآ به هنگام ازدواج دچار «عقده‌ی سیندرلا» بوده‌اند و با عدم شناخت کافی و بلوغ فکری بلکه به دلیل وابستگی شدید و عدم استقلال در تصمیم‌گیری و صرفآ توجه به ظواهر فریبنده تن به ازدواج داده‌اند.
هدی✌
جانیان خطرناک عمدتآ بچه‌های طلاق هستند.
هدی✌
بیشتر دختران جوان آرزو دارند که روزی مردی اگر نه سوار بر اسبی سفید، دست کم بر پشت فرمان یک اتومبیل آخرین سیستم از راه برسد و آنها را به عنوان همسر به شهر آرزوهای دست نیافتنی ببرد.
هدی✌
همسرگزینی بر خلاف آنچه در داستان سیندرلا روایت شده، انتخابی ساده با نگرشی ظاهربینانه نیست. مسئولیت خطیری است که نیازمند تفکر، تعقل، اعتماد به نفس، شناخت کافی، آمادگی قبول مسئولیت و بلوغ فکری است. و هیچ یک از این الزامات در داستان سیندرلا وجود ندارد.
هدی✌
سیندرلا یا کفش بلورین داستانی برای کودکان و نوجوانان غربی است که به کمک دوربین والت‌دیزنی کارگران صاحب نام فیلم‌های انیمشین شهرت جهانی یافت.
هدی✌
عدم وابستگی هدیه‌ی طبیعت به مردان نیست، در اثر تعلیم و تربیت آن را به دست آورده‌اند. از روز نخست آنان را برای استقلال تربیت می‌کنند. برعکس، زنان را به طور منظم آموزش می‌دهند که به انتظار فردی دیگر بنشینند ــ روزی آنها را به گونه‌ای نجات خواهند داد.
𝕰𝖆𝖘𝖙𝖊𝖗𝖓 𝖌𝖎𝖗𝖑
از کودکی به ما آموختند فقط کاری را که امنیت خاطر و آرامش به دنبال دارد، انجام دهیم. آری، ما را نه برای آزادی، که برای وابستگی آموزش داده‌اند.
𝕰𝖆𝖘𝖙𝖊𝖗𝖓 𝖌𝖎𝖗𝖑
مشکلات بی‌پایان زندگی در نیویورک عزت نفس زنی شاغل و تنها، بی‌شوهر و بی‌آینده مثل مرا روز به روز کمتر می‌کرد. من آگاهانه در جستجوی یک مرد نبودم. از سوی دیگر برای سر و سامان بخشیدن به زندگی خودم نیز کوششی نمی‌کردم. هیچ تصوری هم از آینده‌ای که طلبکارانه با تهدید و نیروی بالقوه ویرانگرش در برابرم قد برافراشته بود و خودنمایی می‌کرد، نداشتم. این دیگر ــ بی‌آنکه آگاه باشم ــ عقده‌ی سیندرلا بود. پیش از این دخترک شانزده هفده ساله را مبتلا می‌کرد و مانع از ورود او به دانشگاه می‌شد و در عین حال او را به یک ازدواج زودرس سوق می‌داد. امروزه گریبانگیر زن جوانی است که دانشگاه را به پایان رسانده و مدتی است که در دنیای بیرون از دانشگاه زندگی می‌کند. وقتی آزادی جاذبه‌ی اولیه‌ی خود را از دست می‌دهد و ترس جایگزین آن می‌شود، آرزوی قدیمی جهت امنیت خاطر دوباره مانند خوره به جان آدمی می‌افتد ــ آرزوی نجات داده شدن.
kosar
چه بسیار زنانی که همچون سد سکندری از اعتماد به نفس به نظر می‌آیند، اما با یک اصل تردید در وجود خویش زندگی می‌کنند. پژوهش‌های جدید در زمینه‌ی روان‌شناسی حاکی از آن‌اند که این تردید بنیادی ویژگی زنان امروزی است. خانم روان‌شناسی به نام جودیت باردویک در مقاله‌ی تحقیقی خود برای دانشگاه میشیگان می‌نویسد: «ما دریافتیم که کنش پذیری، وابستگی و به ویژه بی‌توجهی به نفس، متغیرهایی هستند که همواره زنان را از مردان متمایز می‌کنند.»(۳) اغلب زنان از این موضوع آگاه‌اند
کاربر ۲۶۷۶۶۵۲

حجم

۲۸۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

حجم

۲۸۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۳۷,۵۰۰
۵۰%
تومان