بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دیوار چین و داستان‌های دیگر | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب دیوار چین و داستان‌های دیگر اثر امیر لاهوتی

بریده‌هایی از کتاب دیوار چین و داستان‌های دیگر

۴٫۵
(۱۱)
زيرا که پديده‌های بی‌معنی زندگی ـ و مخصوصاً بی‌معنی‌ترين آنها ـ برای تحقيقات مستعد می‌باشند: البته نه به طور کامل بلکه به اندازه‌ای که برای يک شخص سؤالات دردناکی را همچنان باقی بگذارند.
MARY
شگفت آنکه: در اين دنيای بی‌معنی، پوچ‌ترين شايعات از منطقی‌ترين آنها بيشتر محتمل می‌نمايد و مخصوصاً آنها را برای تحقيق مناسب‌تر می‌ديدم.
MARY
زيرا توانگران هميشه در اقليت هستند
MARY
از دالان دوم آهسته می‌گذرم. برای اينکه وقتی دژ مستحکم را ديدم ديگر عجله‌ای در کار ندارم. اصولاً در لانه هميشه وقت من نامحدود است.
MARY
من و لانه‌ام چنان با هم يکی هستيم و به يکديگر تعلق داريم که با وجود همه‌ی ترس‌هايی که در دل دارم در اينجا احساس آسايش کامل می‌نمايم و حتی احتياج به پيروزی بر تنّفر از باز نمودن در را ندارم و می‌توانم خود را راضی کنم که همچنان در انتظار بمانم. زيرا هيچ چيز نمی‌تواند ما را از هم جدا کند. به هرحال، به نحوی از انحاء باز به لانه‌ام راه خواهم يافت، امّا اين دوری چقدر طول می‌کشد و چه اموری را سبب می‌شود که تا آن زمان، چه در اينجا و چه در آنجا رخ نمايد؟ اين فقط مربوط به خود من است که اين فاصله زمانی را کوتاه کنم و بی‌درنگ به آنچه لازم و ضروری است بپردازم.
MARY
من و لانه‌ام چنان با هم يکی هستيم و به يکديگر تعلق داريم که با وجود همه‌ی ترس‌هايی که در دل دارم در اينجا احساس آسايش کامل می‌نمايم و حتی احتياج به پيروزی بر تنّفر از باز نمودن در را ندارم و می‌توانم خود را راضی کنم که همچنان در انتظار بمانم.
MARY
حال، اين آزادی رفت و آمد برای من چه حاصلی دارد؟ اين فکر آزادی حاکی از خوی بی‌قراری و ترديد درونی و ميل‌های نامطلوب و تمايلات شرارت‌بار است. و وقتی روی می‌دهد، که کسی فکر وجود لانه‌ای را در سر دارد که در چند قدمی‌اش واقع است و اگر کسی بخواهد، در درون آن هميشه آرامش و آسايش فراهم است.
MARY
يا اينکه می‌دانند که صاحبخانه در آن نيست و نيز می‌دانند که او بی‌خبر از همه‌چيز و همه جا در ميان بوته‌ها خوابيده است و من از آن کمين‌گاه خود بيرون می‌آيم و فکر می‌کنم که به قدر کافی در بيرون لانه مانده‌ام. ديگر در خارج چيزی نيست که پندی به من بياموزد.
MARY
اين لانه شايد از بسياری جهات و موارد ديگر مرا از خطر حفظ می‌کند، امّا به شرط اينکه من در داخل بودم و هيچ خبری نداشتم.
MARY
«آنسوی حدی معين، بازگشت وجود ندارد. بايد به اين حد رسيد»
MARY

حجم

۱۶۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۶۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان