بریده‌های کتاب چگونه انسانی دوست داشتنی باشیم
کتاب چگونه انسانی دوست داشتنی باشیم اثر برایان تریسی

کتاب چگونه انسانی دوست داشتنی باشیم

۴٫۴
(۱۲)
توجه کامل نشان‌دادن بهترین نوع چرب‌زبانی است. دیل کارنگی
کتاب 1984
به‌خاطر کارهای کوچک یا بزرگ دیگران از آن‌ها تشکر کنید. به این ترتیب، عادت می‌کنید قدرشناس همه‌ی انسان‌هایی باشید که کارهایی را برای شما انجام می‌دهند. از منشی خود تشکر کنید که برای شما کار می‌کند. از همسرتان تشکر کنید که به شما کمک می‌کند. از فرزندان‌تان تشکر کنید که کارهایی ارزشمند را انجام می‌دهند. قدرشناسی پیامدی دوجانبه دارد. هرگاه به دیگران لبخند می‌زنید یا از آن‌ها تشکر می‌کنید، علاوه بر افزایش عزت‌نفس آن‌ها، بر عزت‌نفس خودتان نیز می‌افزایید. هر زمان که کاری انجام می‌دهید یا چیزی می‌گویید که سبب می‌شود دیگران خودشان را بیشتر دوست داشته باشند؛ در حقیقت، خودتان نیز بیشتر لذت می‌برید.
Miral
از این به بعد، هر زمان که با شخص یا اشخاص مهم زندگی خود روبه‌رو می‌شوید، به‌ویژه وقتی دوستان عزیز یا انسان‌های محبوب‌تان را می‌بینید، چنین احساسی را بیافرینید و به‌گونه‌ای عمل کنید گویی آن‌ها را دوباره پس از مدتی طولانی پیدا کرده‌اید. مانند زمانی عمل کنید که با خودتان فکر کردید: "خودتی!" به این افراد نشان دهید که از دیدن‌شان بسیار شاد و مسرور شده‌اید. به آن‌ها لبخند بزنید. همه‌ی توجه خود را به آن‌ها معطوف کنید. با آن‌ها به‌گونه‌ای رفتار کنید گویی در آن لحظه مهم‌ترین انسان روی کره‌ی زمین محسوب می‌شوند. فرقی نمی‌کند که آن‌ها چه افرادی هستند؛ در هر صورت، شما در نظر آن‌ها از گیرایی خاصی برخوردار خواهید شد.
Miral
ژرف‌ترین نیاز بشر این است که احساس کند دوست‌داشتنی و ارزشمند است. بنابراین، درباره‌ی جذابیت و گیرایی به این راز ساده می‌رسیم: به دیگران این احساس را ببخشید که مهم و ارزشمند هستند.
Miral
۱. با دقت گوش کنید. با تمام وجود به حرف‌های دیگران گوش کنید و حرف‌شان را قطع نکنید. در سکوت مطلق به گوش‌کردن حرف‌های آن‌ها ادامه دهید؛ گویی در این لحظه برای شما چیزی مهم‌تر از این حرف‌ها در جهان وجود ندارد.
Miral
دوستی شادی‌ها را دوچندان می‌کند و از اندوه انسان می‌کاهد. زیرا هیچ انسانی نیست که شادی‌هایش را با دوستانش تقسیم کند و به شادی بیشتری دست نیابد؛ و هیچ انسانی نیست که اندوهش را با دوستانش در میان بگذارد و از اندوهش کاسته نشود.
mahsa
انسان‌ها بسیار عاطفی و احساسی هستند. آن‌ها از روی احساس تصمیم می‌گیرند و سپس تصمیم‌های خود را با عقل و منطق توجیه می‌کنند.
Mohammad Hosseini
اکنون، این سؤال مطرح می‌شود: چگونه پذیرش کامل خود را ابراز کنید؟ این کار بسیار ساده است. لبخند بزنید. وقتی در رویارویی با دیگران با شادمانی لبخند می‌زنید، ناخودآگاه عزت‌نفس آن‌ها را افزایش می‌دهید. این افراد نسبت به خودشان احساسی خوشایند پیدا می‌کنند. آن‌ها احساس می‌کنند که ارزشمند و مهم هستند. همچنین، این افراد به شما علاقه‌مند می‌شوند زیرا احساسی خوشایند را به آن‌ها بخشیده‌اید. در این صورت، حتی قبل از این‌که کلمه‌ای بر زبان آورید، این افراد شما را انسانی جذاب و دوست‌داشتنی می‌دانند.
Miral
۱. پذیرش‌داشتن: بهترین هدیه‌ای که می‌توانید به دیگران ببخشید این است که به شیوه‌ای مثبت و بی‌چون و چرا به آن‌ها توجه نشان دهید. به عبارت دیگر، آن‌ها را به‌طور کامل و بی‌حد و مرز بپذیرید. در این وضعیت، هرگز از آن‌ها انتقاد نمی‌کنید یا در جستجوی اشتباهات‌شان نیستید. شما آن‌ها را به‌طور کامل و همان‌گونه که هستند می‌پذیرید؛ گویی این افراد معجزه‌ی طبیعت محسوب می‌شوند. این مرحله سرآغاز جذاب‌بودن است.
Miral
مردم در نهایت براساس رفتارتان درباره‌ی شما قضاوت می‌کنند و آنچه در ذهن‌تان می‌گذرد اهمیت چندانی ندارد. اگر به‌گونه‌ای رفتار کنید که نشان‌دهنده‌ی نفرت است، پس دیگران نفرت شما را تشخیص می‌دهند؛ اگر به‌گونه‌ای رفتار کنید که نشان دهنده‌ی عشق و محبت است، پس دیگران عشق و محبت شما را تشخیص می‌دهند؛ اگر به‌گونه‌ای رفتار کنید که نشان‌دهنده‌ی علاقه و توجه است، پس دیگران علاقه و توجه شما را تشخیص می‌دهند. مردم براساس چگونگی رفتاری که از ما مشاهده می‌کنند به ما واکنش نشان می‌دهند؛ فرقی نمی‌کند که در دنیای درونی ما چه می‌گذرد.
رضا محمدی

حجم

۱۱۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

حجم

۱۱۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد