بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب روابط سالم | صفحه ۱۱ | طاقچه
کتاب روابط سالم اثر هنری کلاود

بریده‌هایی از کتاب روابط سالم

۳٫۴
(۸)
افراد ناسالم اغلب به‌خوبی می‌توانند ضعف‌های شما را تشخیص دهند. آن‌ها به‌خوبی می‌توانند راجع به اشتباهی که شما قبلا مرتکب شده‌اید چنان با آب‌وتاب صحبت کنند که انگار همین الآن اتفاق افتاده است. آن‌ها مانند یک دادستان خوب، تمام نکات پرونده شما را در مقابلتان قرار می‌دهند و شما را محکوم می‌کنند. درست است که دیگران باید در مقابل اشتباهات ما بایستند، اما افراد ناسالم این کار را نه برای بخشیدن ما، بلکه برای محکوم و تنبیه‌کردن ما انجام می‌دهند. آن‌ها عشق‌شان را تا وقتی که کاملا تنبیه شویم، از ما دریغ می‌کنند
sara
زمانی‌که دوست شما توانایی بخشیدنتان را بعد از اینکه او را ناراحت یا ناامید کرده‌اید دارد، پس یک جریان معنوی بسیار قوی در ارتباط متقابل شما وجود دارد. در واقع شما قطره کوچکی از سیرت خداوند را تجربه می‌کنید
sara
بخشش مانند چسب سبب دوام و اثربخشی عشق می‌شود: «همه‌چیز را تحمل کن، همه‌چیز را باور داشته باش، به همه‌چیز امید داشته باش، شکیبا باش.
sara
تحسین، تصدیق حقیقت است اما آنکه فقط و فقط تحسین می‌کند حقیقت را نادیده می‌گیرد. نسبت به افرادی که فقط خوبی‌های شما را می‌گویند هشیار باشید؛ آن‌ها می‌گویند می‌خوهند «مثبت» باشند. آن‌ها آن‌قدر شما را دوست ندارند که وقتی با فکر اشتباه و رفتار نادرست، به لبه پرتگاه نزدیک می‌شوید، شما را از اشتباهتان آگاه کنند؛ حتی اگر شما به‌شدت به تذکر نیاز داشته باشید.
sara
انتقادهای دوستانه، ما را از خودتخریبی و اشتباهات کورکورانه محافظت می‌کند؛ مثل مادری که وسط خیابان شلوغ می‌پرد و کودک خود را از وسط شلوغی نجات می‌دهد. انتقاد دوستانه، ما را از رفتن به سوی یک فاجعه باز می‌دارد.
sara
روابط سالم، فقط به معنای اعتماد، حمایت و درمیان گذاشتن مشکلات نیست، بلکه به معنای حقیقت، درستی و صداقت است.
sara
همیشه بهترین نوع روابط، رابطه‌هایی هستند که دو طرف رابطه پذیرای علائق فردی طرف مقابل باشند. برای بررسی سطح سلامت در این زمینه، به نکات زیر توجه کنید: ـ آیا آن‌ها به پاسخ‌های «منفی» من احترام می‌گذارند؟ ـ آیا آن‌ها با شنیدن پاسخ منفی من قهر می‌کنند؟ ـ آیا آن‌ها از پاسخ منفی من آزرده شده و مرا دچار احساس گناه می‌کنند؟ ـ آیا علائق، سرگرمی‌ها و دوستانی مستقل از من دارند؟ ـ آیا آن‌ها مرا هم به داشتن زندگی مستقلی تشویق می‌کنند؟
sara

حجم

۱۸۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

حجم

۱۸۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۰
۱۱
صفحه بعد