بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب روابط سالم | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب روابط سالم اثر هنری کلاود

بریده‌هایی از کتاب روابط سالم

۳٫۴
(۸)
افراد سالم کامل نیستند، اما برای رشد معنوی شخصیت‌مان به ما کمک می‌کنند. این سؤال‌ها را در مورد افرادی که با آن‌ها رابطه دارید، از خودتان بپرسید: (با توجه به مدت زمانی‌که در کنار این فرد بوده‌اید.) ـ آیا مهربان‌تر شده‌ام یا بی‌اعتناتر؟ ـ صادق‌تر شده‌ام یا فرمانبردارتر؟ ـ بخشنده‌تر یا کمال‌گراتر؟ ـ همدل‌تر یا کودکانه‌تر؟
sara
شاید ارتباط با یک فرد ناسالم باعث شود احساس خوبی داشته باشید، اما درعین‌حال، احساسات شما را جریحه‌دار می‌کند. شاید شما را مجبور کند رفتار بهتری داشته باشید، ولی به شخصیت‌تان آسیب می‌زند. شاید فکر کنید با شما خوب رفتار می‌کند، ولی درواقع، مانع رشد و پیشرفت‌تان در زندگی می‌شود. نتیجه حاصل مسائل شخصیتی است؛ نه نشانه‌ها.
sara
آن زمان تصور می‌کردم که علت رفتارهای هری این است که می‌خواهد رفتاری معنوی داشته باشد، ولی اکنون می‌دانم که انتقادات او از دیگران، پوشش مناسبی برای عدم توانایی او در ایجاد رابطه عمیق با اطرافیانش است.
sara
رابطه یعنی حمایتی همیشگی؛ به همین سادگی
sara
کسانی هستند که دوستی آن‌ها «تاریخ انقضا» ندارد. آن‌ها از اعتماد شما مانند پول نقدی که در بانک می‌گذارید، مراقبت می‌کنند و در نهایت در قبال تعهدات احساسی‌شان به شما، بسیار پایبند و قابل اعتماد هستند.
sara
بین شخصیت ما و رفتاری که انجام می‌دهیم، رابطه بسیار نزدیکی وجود دارد. شخصیت را نمی‌توان برای مدت طولانی مخفی کرد؛ زیرا دیر یا زود، خود را نمایان می‌کند. چیزی را که در تاریکی می‌گویید، در روشنایی روز شنیده می‌شود و چیزی را که در گوش یک نفر در اتاقی نجوا کنید، بر بام فریاد زده خواهد شد. بنابراین، پنهان‌کردن یا وانمودکردن هرگز مفید نخواهند بود
sara
لیست زیر بیانگر ویژگی‌های افراد بالغ و سالم است: ـ او در برابر تفاوت‌های شما احساس عدم امنیت نمی‌کند. ـ او استانداردها، ارزش‌ها و عقاید خود را دارد که در طول زندگی به آن‌ها رسیده است. ـ برای حل یک مسئله، «راه صحیح» و «راه غلط» ندارد. ـ رفتارهای بالغانه‌اش در همان سطحی است که اطرافیان همسن‌وسال او دارند. ـ به نادانسته‌ها و ناشناخته‌ها احترام می‌گذارد. ـ شما را تشویق می‌کند تا ارزش‌های خود را بهتر بشناسید. به یاد داشته باشید که تلاش‌های ما باید مورد تأیید خداوند باشند، نه انسان‌ها. در جست‌وجوی ک
sara
تفکر بزرگسالانه این است که من به جای خودم تصمیم می‌گیرم و تو هم به جای خودت و ما به یکدیگر احترام می‌گذاریم.
sara
نزدیک‌ترین روابط شما همیشه یا به رشد شما کمک می‌کند یا مانع رشدتان می‌شود. در فهرست زیر دو مورد اول باعث جلوگیری از رشد شما می‌شوند، اما مورد سوم باعث سرعت بخشیدن به رشد شما خواهد شد: ـ زمانی‌که کنار آن‌ها هستم، احساس بچه بودن می‌کنم. ـ احساس می‌کنم که من باید پدر یا مادر آن‌ها باشم. ـ احساس می‌کنم کاملا با آن‌ها برابر هستم.
sara
افراد سالم به‌خوبی به حق ما برای تصمیم‌گرفتن و انتخاب‌های بالغانه احترام می‌گذارند، درحالی‌که افراد ناسالم در مقابل رفتارهای بالغانه مخالفت می‌کنند. آن‌ها با حق ما برای نظردادن درباره یک پیشنهاد، معیار یا تصمیم موافق نیستند و با قهرکردن نسبت به بلوغ ما واکنش نشان می‌دهند.
sara

حجم

۱۸۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

حجم

۱۸۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
۶۱,۲۰۰
۱۰%
تومان