بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب معیارهای انتخاب همسر (اشتباهات بزرگ در انتخاب همسر) | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب معیارهای انتخاب همسر (اشتباهات بزرگ در انتخاب همسر) اثر ماهیار آذر

بریده‌هایی از کتاب معیارهای انتخاب همسر (اشتباهات بزرگ در انتخاب همسر)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۲۱ رأی
۳٫۴
(۲۱)
یکی از این نیازها، احساس تعلق داشتن به گروه و جمع و ارتباط با دیگران و دیگری، عشق است به عبارت دیگر براساس این نظریه انسان به کمال واقعی نخواهد رسید مگر اینکه عاشق نیز باشد.
𝑯𝒂𝒅𝒊𝒔
تعهد و وفاداری ضامن پایداری رابطۀ عاشقانه است زیرا دو ضلع دیگر عشق و زندگی اشتراکی دائماً در حال تغییر و بالا و پایین رفتن هستند و فقط تعهد است که می‌تواند در برابر طوفانها و تلاطم‌های گذرای زندگی از رابطه محافظت کند. تعهد یک انتخاب است. تعهد یعنی پای‌بند بودن به رابطه حتی در مواقع بد و ناگوار و اختلافات؛ منحصر بفرد بودن؛ یعنی حفظ حریم مخصوص و حرمت رابطه؛ یعنی بودن در کنار محبوب حتی در شرایط نامطلوب؛ یعنی احساس مسئولیت، تحمل و تلاش برای حل مسائل و رفع مشکلات و در بالاترین سطح آن، تعهد یعنی از خودگذشتگی.
Nima
نوع پیوند عاطفی که کودک با مادر (و درجاتی با پدر) در سه سال اول تولد برقرار می‌کند تعیین کننده طرز تلقی، تفکر، احساسات و رفتار فرد با سایرین در تمام مراحل زندگی او خواهد بود. به عبارت دیگر احساس اینکه دنیا جای نسبتاً امن و امیدوار کننده‌ای است و می‌توان به دیگران اطمینان و اعتماد پیدا کرد و رابطه مهربانانه و عاشقانه برقرار کرده در چندسال اول تولد در ضمیر فرد کاشته می‌شود.
Nima
زوج خوشبخت و موفق نیز گاهی جر و بحث و کشمکش دارند و اگر این چنین نباشد بایستی در صحت و سلامت آن شک کرد. مزیت زوج‌های موفق در این است که آنها می‌دانند چگونه بدرستی با اختلافات و مشکلات مواجه شوند و به تفاهم برسند و به تفاوتها احترام می‌گذارند و با دید برنده و بازنده به مسائل نگاه نمی‌کنند.
Ali Damirchy
یکی از معایب ازدواج؛ افزایش ریسک بیماریهای قلبی عروقی است و علت اصلی آن بی‌توجهی به تغذیه سالم و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی در این زمینه است.
صبح
طلاق در جوامع مختلف بین ۴۸ تا ۸۸ درصد است و با این وجود دو سوم از این افراد مجدداً ازدواج می‌کنند، در کل اکثر افراد بطور متوسط ۲۸ تا ۴۸ از زندگی خود را با همسر و شریک زندگی خود سپری می‌کنند.
صبح

حجم

۷۵۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۷۵۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۶
۷
صفحه بعد