بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب معیارهای انتخاب همسر (اشتباهات بزرگ در انتخاب همسر) | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب معیارهای انتخاب همسر (اشتباهات بزرگ در انتخاب همسر) اثر ماهیار آذر

بریده‌هایی از کتاب معیارهای انتخاب همسر (اشتباهات بزرگ در انتخاب همسر)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۲۱ رأی
۳٫۴
(۲۱)
برخی تصور می‌کنند که ازدواج خودبخود باعث می‌شود تا فرد در زندگی مسئولیت‌پذیر، کوشا و فعال شود و بی‌تفاوتی، رخوت، عصبانیت و کارهای نامناسب را کنار بگذارد. در حالیکه درست بر عکس، ازدواج مشکلات چنین افرادی را بدتر می‌کند (با اشکال و ظواهر مختلف).
Zohreh
یکی از مهمترین اشتباهاتی که افراد در انتخاب همسر می‌کنند این است که بدنبال بهترین فرد می‌گردند، حال آنکه بایستی بدنبال مناسب‌ترین فردی بود که با شخص سنخیت و تناسب دارد درست همانند قفل و کلید دو نفر بایستی با هم جفت و جور شوند تا درب خوشبختی زندگی اشتراکی‌شان باز شود. در غیر اینصورت حتی اگر کلید و قفل طلایی و بسیار گرانبها هم باشند، به کار هم نخواهند آمد.
Zohreh
الگوی رابطه عاطفی که در ۲ سال اول تولد بین کودک با والدین خود شکل می‌گیرد تعیین کننده نوع رابطه‌ای است که فرد در سایر مراحل زندگی خود با دیگران خواهد داشت.
Zohreh
ازدواج یک رابطه دو طرفه و برابر است و همچون بازی پینگ پنگ بایستی هر دو نفر تقریباً در یک سطح بازی کنند تا از آن لذت ببرند.
Zohreh
اگر در زندگی احساس سعادتمندی و خوشبختی نمی‌کنیم، گناه ما جهل و نادانی است و همین بس که خدا به قلم، قسم یاد می‌کند.
Mozhgan
در غیاب معشوق هم می‌توان (و بایستی) خوب و خوش زندگی کرد (ولی با معشوق کامل‌تر، عمیق‌تر و زیباتر)؛ عشق، قید و بند و زنجیر نیست بال پرواز است؛ نیرویی برای شدن، کشف ناشناخته‌های خود و نه تخدیر؛ رهایی از اعتیاد جسمی و روحی؛ قبول مسئولیت؛ اتکاء به یکدیگر و نه وابستگی به یکدیگر
Zohreh
اکثر افراد بطور ناخودآگاه و تا حدی خودآگاه مجذوب فرد یا افرادی می‌شوند که به نوعی یادآور پدر یا مادرشان هستند و در بیشتر موارد فردی را انتخاب می‌کنند که بدترین ویژگی و خصیصه پدر یا مادرشان را دارند (و گاهی برعکس). مثلاً اگر ما پدری موفق و هدفمند و برنامه‌ریز داشتیم ممکن است همسری را انتخاب کنیم که تا حدود زیادی درویش مسلک و یا به عبارتی معنوی و راحت طلب باشد.
Fatemeh Alinejad
نکته: بسیاری از افراد عزلت طلب بطور ناخودآگاه بیشتر، افراد مسئله‌داری را انتخاب می‌کنند تا تاییدی برای الگوی بی‌اعتمادی درونی خود بدست آورند.
Fatemeh Alinejad
«شک و گمان را ملاک قضاوت و عدالت قرار ندهید. حضرت علی (ع)»
𝑯𝒂𝒅𝒊𝒔
ازدواج دوای هیچ دردی نیست.
𝑯𝒂𝒅𝒊𝒔

حجم

۷۵۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۷۵۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
۳۳,۵۰۰
۵۰%
تومان