بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دروغ‌های مسلح (شیوه‌های اندیشیدن انتقادی در عصر پساحقیقت) | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب دروغ‌های مسلح (شیوه‌های اندیشیدن انتقادی در عصر پساحقیقت) اثر دنیل جی. لویتین

بریده‌هایی از کتاب دروغ‌های مسلح (شیوه‌های اندیشیدن انتقادی در عصر پساحقیقت)

۳٫۳
(۱۶)
پیش‌از این در حدود پانزده سال قبل، وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده در طی پژوهشی دریافت که یک‌پنجم بزرگ‌سالان آمریکایی قادر به گنجاندن اطلاعات در بستر متن و یا «حتی قادر به یک استنتاج بسیار سطحی از مطالب مکتوب نیستند.»
عباس
چالشی که در پیش روی ما قرار دارد، در واقع کنکاش در مورد حقیقت است.
hamed mohammadpor
مردم غالباً جریانهای احساسی و شهودی را به جای اینکه در جست‌وجوی یک جواب منطقی برای مشکلات و سؤالات باشند بیشتر دنبال می‌کنند، بدون اینکه بدانند با این بی‌اعتنایی در کام خطر فرو می‌روند.
Travis
هوش انسان به مثابه یک ماشین عظیم تشخیص دهنده الگوها عمل می‌کند، ودر صدد استخراج یک نظم و ساختار از آن چیزی است که به‌طور تصادفی شکل می‌گیرد.
Travis
دانش علمی از طریق گردآوری حجم عظیمی از داده‌ها که از آزمایش‌های فراوان انجام‌شده در آزمایشگاه‌های متعدد به دست می‌آید. هر آزمایشی نهادن یک آجر در یک دیوار بسیار بزرگ است.
Travis
طبیعت فقط به ما اجازه می‌دهد تا احتمالات را بررسی کنیم و به همین خاطر است که علوم هنوز سر پا ایستاده است و فرو نپاشیده است
Travis
اگر شما می‌خواهید مردم را با ضد علم‌ها فریب بدهید می‌توانید با شیوه‌های گوناگون این کار را انجام دهید. به‌طور مثال می‌توانید مقداری از مطالب واقعی و قابل اثبات را در لابه‌لای مطالبتان بگنجانید و هنگامی که یکی از مطالب شما واقعی به نظر رسید دیگران هم واقعی به نظر می‌رسند
Travis
مردم نیاز به داستان دارند و دلیل اصلی اینکه شایعات، ضد علم‌ها و شبه واقعیت‌ها می‌توانند به راحتی به وسیله رسانه‌های جمعی تبلیغ شوند و فضا را مسموم کنند، این است.
Travis
تامپسون چیزی را ضد علم می‌نامد که در مقابل جریان دانش واقعی قرار گیرد و دارای یک اعتبار اجتماعی می‌شود.
Travis
مغز ما به‌گونه‌ای برای ساختن و پرداختن داستان‌ها شکل‌گرفته است که ایده‌اش را از میلیون‌ها حادثه‌ای که در هر ثانیه در اطراف و اکناف جهان رخ می‌دهد می‌گیرد.
Travis

حجم

۹۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۹۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۵۰۰
تومان