بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فوت و فن‌های نوازش (نوازش هنر عشق ورزیدن است) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب فوت و فن‌های نوازش (نوازش هنر عشق ورزیدن است) اثر علی شمیسا

بریده‌هایی از کتاب فوت و فن‌های نوازش (نوازش هنر عشق ورزیدن است)

نویسنده:علی شمیسا
امتیاز:
۳.۱از ۱۷ رأی
۳٫۱
(۱۷)
در جامعۀ امروز داشتن بیست درصد بدبینی، ویژگی یک فرد واقع‌بین است؛ ولی اگر این بدبینی بیشتر از شصت درصد شود، دیگر کسی نمی‌تواند از عواطف شما عبور و به قلبتان نفوذ کند و همچنین شما دیگر نمی‌توانید کسی را دوست بدارید و دوست داشته شوید. دیگر نه کسی به شما نوازش می‌دهد و نه شما کسی را نوازش خواهید داد، چراکه فیلترهایتان تمامی داده‌های ورود و خروج احساسی را بسته است.
fatemeh hadadi
کودکان زمانی‌که نوازش نگیرند احساس می‌کنند: موجوداتی دوست‌داشتنی نیستند، به وضعیت من خوب نیستم می‌رسند و اگر این وضعیت طول بکشد به‌مرور درگیر احساس نفرت و خشم می‌شوند و احساسی جدید، یعنی دیگران هم خوب نیستند، را تجربه می‌کنند. درنتیجه در بزرگسالی درگیر عقدۀ خودکم‌بینی و حقارت شدید می‌شوند.
سوفیا
هرنوع نوازشی که جنبۀ مهرطلبانه و بردگی عاطفی داشته باشد، آن فرد در پایان آن رابطه قربانی خواهد شد و در زندگی‌اش احساس بازندگی عاطفی خواهد داشت.
سوفیا
نوازش منفی شامل هرگونه ضربه، سیخونک، تلنگر و محرک کلامی و غیرکلامی است که بتواند در فرد یا افراد مقابلتان، احساسی ناخوشایند به‌وجود بیاورد و این پیام را به فرد بدهد که تو آدم خوبی نیستی. هر جمله، عمل، رفتار و پیامی که فرد را تحقیر، رد و طرد کند و زخمی بر ذهن و روح او باشد، جزو این دسته از نوازش‌هاست. درصدی از انسان‌ها، نوازش می‌دهند؛ اما نوازش منفی! خوش ندارند از کسی تعریف کنند و اگر هم تعریفی می‌کنند، گویی کلامشان بایستی خراش و زخم ایجاد کند و توهین در آن باشد. آن‌ها حتی وقتی سکوت مطلق هم می‌کنند به‌نوعی طرف مقابل خود را نوازش منفی می‌دهند. هر فرد با توجه به تیپ شخصیتی خودش از یک دسته نوازش‌های منفی خاص خودش بهره می‌برد. مثلاً یک فرد، زمانی‌که حرف می‌زند طرف مقابل را می‌سوزاند، می‌چزاند و نابود می‌کند! درجات گوناگون نوازش‌های منفی، از صفر تا صد را شامل می‌شود که نوازش‌های منفیِ شصت درصد به بالا اساساً تخریبگر، انگیزه‌کورکن و ناامیدکننده است و احساس ردشدگی، تأییدنشدگی و طردشدگی عمیقی را به‌وجود می‌آورد. در روابط زناشویی وقتی مرد یا زن، هر روز و هر شب یکدیگر را نوازش منفی می‌دهند، پس از مدتی دیگر انگیزه‌ای برای ادامۀ زندگی ندارند. جالب است بدانیم کیفیت یک رابطه را همین نوازش‌های منفی و مثبت تعیین می‌کند.
سینا
تمرین ۱. دایره‌ای از نوازش‌هایی که استرس شما را کم می‌کنند، فهرست کنید! ۱. ۲. ۳. ۲. اکنون سه نمونه از رفتارهایی که بهترین و قوی‌ترین ضربۀ نوازشی مثبت را به شما می‌زند به ترتیب اولویت بنویسید. ۱. ۲. ۳. ۳. در چه زمان و مکانی بر شما استرس وارد شده است؟ یک نوازش جسمی و روان‌شناختی، چگونه حال شما را دگرگون کرده است؟ ۱. ۲.
zbabaxni
تجسم کنید پرنده‌ای را در دستان خود دارید و با آگاهی در حال نوازش او هستید و از این حس، غرق در شادی و سرور شوید و با آن پرنده گفتگوی احساسی برقرار کنید، با هم حرف بزنید و احساس کنید او حس درونی‌تان را می‌فهمد و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد و شما احساس هیجان مثبت می‌کنید.
سوفیا
همیشه برای فیلتر کردن نوازش، این پرسش‌ها را درنظر بگیرید: ۱. آیا نوازش‌هایی را که دوست داشتم، به‌دست نیاوردم؟ ۲. کدام‌یک از نوازش‌ها را دوست ندارم؟ ۳. دریافت کدام‌یک از نوازش‌ها را مناسب خود نمی‌دانم؟ در تعاملات اجتماعی، درصدی از نوازش‌ها، آلوده و ناسالم‌اند که البته شاید لایۀ اجتماعی قشنگی داشته باشند
سوفیا
نوازش یعنی: کسی را خوشحال و شاد کردن، بوسیدن، در آغوش کشیدن، کمک کردن، یاری رساندن، خیّر بودن، کسی را لمس کردن، تشویق و تقویت کردن، به کسی امتیاز دادن، به کسی روحیه دادن، لبخند زدن، نمره دادن، حرف کسی را گوش دادن، احساس آرامش گرفتن، درک کردن، همدلی کردن، همحسی کردن، تبریک، تسلیت و تهنیت گفتن، احساس رضایت گرفتن، شادباش گفتن، خوش‌آمد گفتن، سلام کردن، بدرود گفتن، دلگرمی دادن، کادو و هدیه دادن به کسی، پیامک نوازشی دادن، ایمیل نوازشی دادن، تشکر کردن، ایجاد پاسخ و پرسش با طرف مقابل، سکوت کردن، خندیدن، دستان دوست را گرفتن، حمایت کردن، با هم قدم زدن، خوش‌قولی کردن، خوش‌حساب بودن و …
ZaHrA
شما وقتی به دنیا و ارزش‌های مذهبی و معنوی و تجربه‌های شخصی او احترام می‌گذارید درواقع همسرتان را عمیقاً نوازش می‌کنید. وقتی هنگام سحر و افطار برای همسر خود غذای مخصوص تهیه می‌کنید، وقتی نسبت به رفتارهای معنوی او اعتراض نمی‌کنید، وقتی به امور خیریه‌ای که او به آن می‌پردازد احترام می‌گذارید و مانعش نمی‌شوید، وقتی به روحیات عشق‌ورزی او به طبیعت احترام می‌گذارید، وقتی اجازه می‌دهید به پرندگان و حیوانات توجه ویژه بکند، وقتی اجازه می‌دهید ایتام را سرپرستی کند و هزینۀ تحصیلی‌شان را بدهد، همه و همه شکلی از نوازش‌های معنوی است که شما به همسر یا نامزد خود می‌دهید و باعث لطافت و زیبایی معنوی زندگی زناشویی‌تان می‌شوید.
zbabaxni
شاید فردی الگوی نوازشی هنری شما بشود. فردی دیگر الگوی نوازشی ورزشی شما بود. فردی دیگر الگوی نوازشی اخلاقی شما بشود. فردی دیگر الگوی نوازشی علمی شما بشود. فردی دیگر الگوی نوازشی خانه‌داری شما بشود. شاید یک زن، الگوی نوازشی شما در زندگی‌تان شود.
zbabaxni

حجم

۱۶۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

حجم

۱۶۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
۳۴,۹۵۰
۵۰%
تومان