بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فوت و فن‌های نوازش (نوازش هنر عشق ورزیدن است) | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب فوت و فن‌های نوازش (نوازش هنر عشق ورزیدن است) اثر علی شمیسا

بریده‌هایی از کتاب فوت و فن‌های نوازش (نوازش هنر عشق ورزیدن است)

نویسنده:علی شمیسا
امتیاز:
۳.۱از ۱۷ رأی
۳٫۱
(۱۷)
پس فرد نوازشگر نباید منفعل باشد، بلکه بایستی کاملاً فعال و آگاهانه این عمل را انجام بدهد. فرد نوازشگر، بایستی دایرۀ واژگانی قوی داشته باشد تا بتواند مؤثرتر عمل کند. فرد نوازشگر، بایستی در بیان نوازش‌های خود روراست و صادق باشد، وگرنه درگیر نوازش چاپلوسانه و نمایشی می‌شود. فرد نوازشگر، همیشه از سه حالت سخن می‌گوید؛ یا کودکی عاشق و ذوق‌زده است یا والدی نوازشگر یا بالغی احساسی.
الهه
مورد دیگر این‌که فرد در گرفتن نوازش‌ها نباید منفعل باشد، فکر نکند آدمیان به او بدهکارند یا وظیفه دارند او را بنوازند، بلکه بهتر است سطح انتظارات خود را متعادل کند. گاهی لازم است کسی که نوازش می‌خواهد با رعایت حدوحدود، نوازش مورد نظر خود را از فرد مقابلش طلب کند. در کل، عمل نوازیدن شامل دو رفتار نوازش دادن و نوازش گرفتن است که هر دو پیش‌نیازهای خاص خود را دارد و هر فرد به شناخت و آگاهی‌های لازم در این حوزه نیازمند است.
zahra.n
فرد نوازشگر، بایستی دایرۀ واژگانی قوی داشته باشد تا بتواند مؤثرتر عمل کند. فرد نوازشگر، بایستی در بیان نوازش‌های خود روراست و صادق باشد، وگرنه درگیر نوازش چاپلوسانه و نمایشی می‌شود. فرد نوازشگر، همیشه از سه حالت سخن می‌گوید؛ یا کودکی عاشق و ذوق‌زده است یا والدی نوازشگر یا بالغی احساسی. فرد نوازشگر، بهتر است بداند که با نوازشگری‌های خودش می‌تواند انرژی فرد مقابل را به‌جریان بیندازد.
zahra.n
احساسات خود را بازیابی و بازشناسی کنید. بکوشید کلام خود را با جملۀ «من احساس می‌کنم» آغاز کنید و از محرومیت‌های نوازشی، بی‌توجهی، بی‌مهری، زخم‌های عاطفی و نوازش‌های منفی که دریافت کرده‌اید، بنویسید. چه کسانی به شما این‌همه آزار رسانده‌اند؟ از چه افرادی گلایه‌مندید و از حضورشان رنج می‌برید؟ آیا همسر شما نوازش‌های مطلوب و باکیفیت را به شما نداده است؟ آیا در دادن نوازش به کودک درونتان خساست کرده‌اید؟ بهبود احساسات نوازشی از همین‌جا آغاز می‌شود. من احساس می‌کنم:
zbabaxni
وقتی با آگاهی با طبیعت که نماد و نشان خالق هستی است، وارد دادوستد نوازشی می‌شوید و این رفتارها را هشیارانه و با آگاهی عمیق انجام می‌دهید، آن‌گاه همۀ حرکات و سکنات شما چه در نوازش‌گیری و چه نوازش‌دهی، اوج لذت درونی را خواهد داشت و شما بهترین تجربۀ شادی را در همین بده‌وبستان‌های نوازشی با طبیعت خواهید داشت و منبع نوازش و آرامش را آن‌جا می‌دانید. پس در رفتار نوازشی، با آگاهی و هشیاری، حواس پنجگانه را فعال کنید تا درکتان از نوازیدن کاملاً متفاوت و زنده بشود.
zbabaxni
وقتی فردی می‌گوید من خیلی به فلانی محبت کردم ولی دشمنم شد، در جواب باید گفت این فرد اگر حد دادن نوازش خود را مشخص می‌کرد، این‌گونه نمی‌شد. اگر شما اندازۀ نوازیدن را رعایت می‌کردید، مورد سوء استفاده قرار نمی‌گرفتید. یادتان باشد که اگر نوازش دادن بیش از اندازه باشد، سطح انتظار فرد را بالا می‌برد و به‌نوعی او را متوقع خواهید کرد.
یا حیّ

حجم

۱۶۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

حجم

۱۶۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
۳۴,۹۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۳
۴
صفحه بعد