بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چاشنی احساس (آشپزی، عشق یا وظیفه!؟) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب چاشنی احساس (آشپزی، عشق یا وظیفه!؟) اثر مریم زنگویی

بریده‌هایی از کتاب چاشنی احساس (آشپزی، عشق یا وظیفه!؟)

۴٫۵
(۲)
زنجبیل با شستشوی رادیکال‌های آزاد از رگ‌های خونی و کاهش التهاب آن، باعث می‌شود رگ‌های خونی شل شوند و جریان خون در رگ‌ها بهبود یابد. بر طبق تحقیقات متخصصان، خوردن یک قاشق چای‌خوری زنجبیل، چندبار در هفته، شما را از تمام خواص قلبی و عروقی زنجبیل بهره‌مند می‌کند.
sadeghi
انسان در شرایط نامساعد روحی نمی‌تواند ریزبینی، نکته‌سنجی و دقت بالایی داشته باشد و از حواس خود به‌طور کامل استفاده کند و به‌طور حتم نتیجهٔ مطلوبی به‌دست نخواهد آور
sadeghi
توصیهٔ آخر به همسر و فرزندان است. از مادر و همسر خود برای تهیهٔ غذا تشکر کنید. تشکر شما نشانهٔ این است که به تمام احساس‌های خوب او در طی روز و زمانی که برای شما صرف کرده تا حس خوبی داشته باشید و احساس آرامش کنید، پاسخ مثبت داده‌اید و به او انگیزه می‌دهید تا فردا هم برای آشپزی، انرژی داشته باشد.
sadeghi
بهترین زمانی‌که افراد خانواده در کنار یکدیگر هستند و احساس نزدیکی می‌کنند، موقع صرف غذاست؛ پس قلب تپندهٔ خانهٔ ما، آشپزخانهٔ ماست.
sadeghi
ریشهٔ یونانی اشتیاق، به معنای لبریز از خداست؛ پس اشتیاق یعنی لبریز بودن از خدا.
💜m.m🦄
مارتین لوترکینگ می‌گوید: «اگر شخصی رفتگر است، باید همان‌گونه خیابان‌ها و معابر را جارو کند که میکل آنژ نقاشی می‌کرد، بتهوون سمفونی می‌ساخت و شکسپیر شعر می‌سرود. باید آن‌گونه خیابان‌ها را جارو کند که تمامی موجودات آسمانی و زمینی مکثی کنند و بگویند: اینجا رفتگری کار می‌کرد که کارش را خوب انجام می‌داد.»
باران بانو
آرامش روحی هنگام تهیهٔ غذا به‌طور مستقیم در افزایش کیفیت غذای ما تأثیرگذار است؛ همچنان‌که استرس و بی‌حوصلگی از کیفیت غذا می‌کاهد.
سپیده
غذا حتی در اعتقادات ما نیز نقش دارد. ما با طبخ غذاهای نذری، عمق احساسات دینی و مذهبی خود را بروز می‌دهیم. غذا پختن با عشق و به نیت قرب الهی در مراسم مذهبی، عشق مردم برای گرفتن غذای نذری و اعتقادشان به متبرک بودن آن، حرمت غذا را نمایان می‌کند.
sadeghi
حقیقت شکرگزاری تنها تشکر زبانی نیست؛ نخست باید بیندیشیم که بخشندهٔ نعمت کیست. دوم شکر زبانی و سوم (که از همه مهم‌تر است) شکر عملی است؛ این‌که فکر کنیم هر نعمتی برای چه هدفی به ما داده شده است و آن را درست به کار گیریم. اگر چنین نکنیم کفران نعمت است. در بسیاری از کشورهای غربی روزی برای شکرگزاری تعیین کرده‌اند. در آن روز، خانواده‌ها و دوستان دور هم جمع می‌شوند و با تهیهٔ غذای سنتی و شکرگزاری از نعمات خدا، زمانی را با یکدیگر می‌گذرانند. این جشن در پی برداشت محصول برگزار می‌شود.
sadeghi
هنگام غذا خوردن، بیان مطالب نشاط‌آور بسیار مفید است. خنده و شادی هنگام صرف غذا، باعث تحریک بیشتر روده‌ها و تقویت معده می‌شود و فرآیند گوارش را تسهیل می‌کند.
sadeghi

حجم

۹۳۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۹۳۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
۳۷,۹۵۰
۵۰%
تومان