بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ازدواج عاقلانه | صفحه ۴۸ | طاقچه
کتاب ازدواج عاقلانه اثر شمس‌الدین  حسینی

بریده‌هایی از کتاب ازدواج عاقلانه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۷۹ رأی
۴٫۲
(۷۹)
در ازدواج‌های خوب یک عنصر مشترک وجود دارد: زوج‌ها آموخته‌اند چطور خشم خود را مهار کنند بی‌آن‌که اقتدار شخصی‌شان را از دست بدهند.
نرگس کریمی
* اگر کاری را که از شما خواسته است انجام ندهید یا اگر احساس کند اشتباه کرده‌اید، بر سرتان فریاد می‌کشد یا سرزنشتان می‌کند. * او اغلب در مکان‌های عمومی صدایش را بالا می‌برد یا عصبانی می‌شود
نرگس کریمی
* وقتی با او مخالفت می‌کنید، با فریاد، دشنام، تهدید یا دیگر رفتارهای افراطی واکنش نشان می‌دهد. * نامزدتان صبر و تحمل خیلی کمی دارد و اگر منتظر ارائهٔ خدمتی بماند، پشت خودرویی براند که آهسته حرکت می‌کند، پشت تلفن معطل شود یا مجبور باشد به توضیحات شما گوش دهد، به‌شدت عصبانی و ناراحت می‌شود.
نرگس کریمی
اشخاصی که از نظر هیجانی سالم هستند، پیوسته و بدون هیچ قید و شرطی خود واقعی‌شان را می‌پذیرند.
نرگس کریمی
سه علامت سلامت هیجانی اشخاصی که خودپنداره‌ای خوب دارند، از سه ویژگی اساسی برخوردارند: احساس می‌کنند ارزشمند و مهم هستند؛ با خودشان صادق و روراست هستند؛ و به‌گونه‌ای زندگی می‌کنند که به‌جای گیرنده بودن، بیشتر دهنده باشند.
نرگس کریمی
فردی که تصویری خوب از خود دارد برای کسب تأیید و یافتن معنا و هدف زندگی به هیچ‌کس وابسته نیست و آن‌قدر قوی است که اگر لازم باشد می‌تواند به‌تنهایی با زندگی روبه‌رو شود.
نرگس کریمی
اگر شما و نامزدتان هر دو همواره ویژگی‌های منش خوب را نشان دهید و در عشق روراست باشید، در همهٔ کارهای شخصی و شغل‌تان صداقت به خرج دهید و به‌نحوی زندگی کنید که در پی سرزنش یکدیگر نباشید، می‌توانید مطمئن باشید که یکی از قطعات اصلی برای ساخت پایه‌ای محکم را در اختیار دارید
نرگس کریمی
اشخاصی که آگاهانه و پیوسته دروغ می‌گویند، بزرگ‌نمایی می‌کنند، لاف می‌زنند یا فریبکارند و به حقوق دیگران توجه ندارند. به‌نظر می‌رسد آن‌ها «برتر از قانون» هستند و قوانین باید برای هرکسی جز آن‌ها به‌کار برده شود. ساده‌لوح نباشید. اگر طرف مقابلتان به دیگران دروغ می‌گوید، به شما نیز دروغ خواهد گفت.
نرگس کریمی
راهبرد چهارم: زندگی‌تان را به دوره‌های پنج ساله تقسیم کنید و برای هر دوره تحلیلی بنویسید.
نرگس کریمی
یکی از آزمون‌های که توصیه می‌شود، آزمون شخصیت چندوجهی مینه‌سوتا یا MMPI است
نرگس کریمی

حجم

۲۴۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۱ صفحه

حجم

۲۴۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۱ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
۳۷,۹۵۰
۵۰%
تومان