بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ۳۶۵ آداب رفتاری که بچه‌ها باید بدانند | طاقچه
کتاب ۳۶۵ آداب رفتاری که بچه‌ها باید بدانند اثر شریل ابرلی

بریده‌هایی از کتاب ۳۶۵ آداب رفتاری که بچه‌ها باید بدانند

نویسنده:شریل ابرلی
امتیاز:
۳.۲از ۹ رأی
۳٫۲
(۹)
تحسین، در آغوش گرفتن از طریق کلام است.
joe more
اگر فرزندانتان را بدون عادات اجتماعی صحیح به درون جامعه بفرستید، به آن‌ها زیان وارد کرده‌اید.
مادربزرگ علی💝
وقتی صدایتان: بلند و خشن، شما این‌گونه به‌نظر می‌رسید: رییس‌مآب و خودمحور وقتی صدایتان: تک‌نوا و بی‌حال، شما این‌گونه به‌نظر می‌رسید: بی‌احساس وقتی صدایتان: بلند و گوش‌خراش، شما این‌گونه به‌نظر می‌رسید: خودخواه وقتی صدایتان: خوشایند و پرانرژی، شما این‌گونه به‌نظر می‌رسید: دوستانه با حضوری جذاب وقتی صدایتان: به‌اندازه‌ی کافی بلند تا به‌آسانی شنیده شود، شما این‌گونه به‌نظر می‌رسید: محترم
joe more
تخلفات کوچک، وقتی پذیرفته و به‌خاطر آن‌ها عذرخواهی می‌شود، کوچک باقی می‌ماند. وقتی سخنی برای عذرخواهی گفته نمی‌شود، آن اشتباه می‌تواند یک دوستی را از بین ببرد.
joe more
دست دادن را با کودکتان تمرین کنید. او را تشویق کنید که انگشت‌هایتان را فشار ندهد یا دستش خیلی شُل نباشد. دست‌هایتان را محکم به هم بدهید، به صورتی که در آن گودی بین شست و انگشت اشاره‌ی او با گودی دست شما تماس پیدا کند. او را ترغیب کنید تا به صورت شما نگاه کند. شما می‌توانید با استفاده از یک عروسک این تمرین را جالب‌تر کنید. از او بخواهید با عروسکش دست دهد و بگوید «سلام آقای خرس». بعد با گفتن «سلام خانم پیکوک» از طرف خرس جواب دهید.
محمد حسن یاقوت پور
فرزندم، به نبایدها گوش بده، به هیچ‌وجه‌ها، به انجام ندادن خیلی چیزها گوش بده، به غیرممکن‌ها و نخواهد شدن‌ها، به هرگز نخواهی داشتن‌ها، حالا گوشت را جلو بیاور تا من چیزی به تو بگویم: «فرزندم، هر اتفاقی می‌تواند بیفتد، هیچ چیز غیرممکن نیست!» شل سیلوراستاین
شمع'
«آیا هر روز کمی بهتر زندگی کردن و کمتر در مقابل دیگران تظاهر کردن بهتر و صادقانه‌تر نیست!»
زهرا میمندیان
به‌محض این‌که کودک توانست دست خود را دراز کند و شکلات بخواهد، باید او را تشویق کنید که «لطفاً» بگوید. به‌محض این‌که او برای گرفتن هدیه به‌اندازه‌ی کافی بزرگ شد، تشویقش کنید «متشکرم» بگوید. به‌محض این‌که توانست به دیگری آزار برساند، «متأسفم» باید بخشی از فرهنگ لغات او شود. ممکن است کودک شما هنوز بپندارد که مرکز جهان است؛ اما واژه‌هایش باید فردی را نشان دهند که به احساسات دیگران توجه می‌کند.
محمد حسن یاقوت پور
عقیده‌ی خوبی است که هر سال یک کار جدید به فرزندتان یاد دهید. اگر کودکی در سه‌سالگی یاد می‌گیرد رخت‌خوابش را مرتب کند، در چهارسالگی می‌تواند شروع به خالی کردن سطل زباله کند، و در پنج‌سالگی چیدن یا جمع کردن را فراگیرد. راهکار مشابهی را برای آداب و رسوم امتحان کنید. چند رفتار را به کودکتان آموزش دهید و زمانی‌که او در آن رفتارها استاد شد، آموزش چند رفتار دیگر را شروع کنید.
محمد حسن یاقوت پور
در مقام یک پدر یا مادر، اگر شخصی به فرزندتان زورگویی می‌کند باید دخالت کنید. اما به حرف هردو طرف گوش فرادهید.
markoqolu

حجم

۲۴۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۴۶ صفحه

حجم

۲۴۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۴۶ صفحه

قیمت:
۸۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد