بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خلاقیت و نوآوری | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب خلاقیت و نوآوری اثر علی شمیسا

بریده‌هایی از کتاب خلاقیت و نوآوری

نویسنده:علی شمیسا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۵ رأی
۵٫۰
(۵)
آنها خوب غذا می‌خورند، خوب ورزش می‌کنند و راه زندگی کردن را می‌دانند.
هدی✌
اولین مشخصۀ افراد خلاق آن است که همه چیزِ زندگی را دوست دارند.
هدی✌
مرد بیشتر به کلیات و زن بیشتر به جزئیات علاقه‌مند است. یک زن ممکن است ملاقات یک ساعته خود را سه ساعت توضیح بدهد، ولی یک مرد، ملاقات دو ساعته‌اش را در ده دقیقه توضیح می‌دهد. زن، زندگی توأم با احساسات را بیشتر دوست دارد، اما مرد گرایش به زندگی عقلانی دارد.
هدی✌
در سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه‌های ما، بیشترین تأکید بر هوش دانش‌آموزان و دانشجویان است. هر کس نمرۀ بیست گرفت، دارای هوش و استعداد بیشتری است. تصور بر این است که هر کس تحصیلات تکمیلی و عالی دارد، در ایجاد نوآوری و خلاقیت حرف آخر را می‌زند. در صورتی که از دیدگاه خلاقیت، تحصیلات عالی با نوآوری و خلاقیت هیچ‌گونه ارتباط مستقیم ندارد.
هدی✌
می‌توان رفتار خلاق را فرا گرفت؟ در جواب باید گفت شما می‌توانید آن تعداد از عواملی را که منجر به رفتار خلاق می‌شود از راه مطالعه زندگی افراد خلاق، الگو قراردادن رفتارهای افراد خلاق، تمرین رفتارهای الگوی خود و بودن در کنار افراد خلاق، بیاموزید و رفتار خلاق را در خود ایجاد کنید. زیرا رفتار خلاق در برخی از مراحل اکتسابی است.
هدی✌
ناپلئون معتقد بود: هیجان مغزی، دانش کسب شده را با تصور درآمیخته، خیلی زود، راهکارها و شیوه‌های موفقیت‌آمیزی ایجاد می‌کند.
هدی✌
به نظر این افراد دروغ گفتن، تحریف واقعیت شخصیتشان است و با آن کاملاً مخالف‌اند. دروغ، تظاهر، مکر و ریا در زندگیشان جایی ندارد و همیشه واقعیت‌ها را بیان می‌کنند.
هدی✌
می‌کنند. از ناشناخته‌ها نمی‌ترسند و جویای تجربه‌هایی هستند که برایشان نو و ناآشناست و عاشق چیزهای مجهول و ناشناخته هستند.
هدی✌
برای انجام دادن هر کاری، از قوۀ فکر و تخیل استفاده می‌کنند و به این دلیل است که هر کاری را با خلاقیتی ویژه انجام می‌دهند. اجباری نمی‌بینند که هر کاری را به نحو معینی انجام دهند. از جزوه‌های راهنما یا نظرهای کارشناسان دستور نمی‌گیرند، بلکه هر طور که تشخیص دهند، عمل می‌کنند. این خلاقیت است و اینان بدون استثنا خلاق‌اند.
هدی✌
نیرو و انرژی استثنایی و فوق‌العاده‌ای دارند. این افراد، کمتر می‌خوابند، باشور و هیجان هستند، فعالیت می‌کنند و سالم‌اند. اینان می‌توانند در انجام دادن کارها نیروی فوق‌العاده‌ای صرف کنند، زیرا تصمیم می‌گیرند که به هر کاری، همچون فعالیتی مثبت و سازنده بنگرند. توان و نیروی آنان مافوق طبیعی نیست، بلکه حاصل عشق به زندگی و کارهای آنان است.
هدی✌

حجم

۱۹۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

حجم

۱۹۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۶,۰۰۰
۲۰%
تومان