بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مهارت‌های جدید برای تربیت فرزندان (مهارت‌های فرزندپروری مثبت برای تربیت بچه‌هایی فوق العاده) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب مهارت‌های جدید برای تربیت فرزندان (مهارت‌های فرزندپروری مثبت برای تربیت بچه‌هایی فوق العاده) اثر ج‍ان‌ گ‍ری‌

بریده‌هایی از کتاب مهارت‌های جدید برای تربیت فرزندان (مهارت‌های فرزندپروری مثبت برای تربیت بچه‌هایی فوق العاده)

۳٫۷
(۱۹)
بیشتر مردهای بالغ در گوش کردن به حرف‌ها و احساسات همسرشان مشکل دارند، چون در کودکی احساس می‌کردند مادرشان با استفاده از احساساتش از آن‌ها سوءاستفاده می‌کند. یک نمونه‌ی برجسته که می‌تواند این نکته را روشن کند این است که مادر یا پدر می‌گوید: «وقتی این‌کار را می‌کنی خیلی احساس ناامیدی می‌کنم. من به‌سختی تلاش می‌کنم تا زندگی خوبی داشته باشی؛ اما تو حتی سعی خودت را هم نمی‌کنی. از تو می‌خواهم طبق نظر من رفتار کنی.» این بچه تنها دو انتخاب دارد: یا احساس بدی پیدا کند یا اهمیتی به حرف والد خود ندهد. هیچ‌یک از این انتخاب‌ها سالم نیست.
rose.n
غیرعادی نیست که مادری در حین کتک زدن فرزندش بگوید: «برادرت را نزن. حالا بگو ببخشید.» بچه‌ها با تقلید می‌آموزند. اگر والدین بر سر بچه‌ها فریاد بکشند یا آن‌ها را کتک بزنند، بچه‌ها نیز یکدیگر را می‌زنند یا بر سر هم فریاد می‌کشند.
مهدی صفری
بچه‌ها نه‌تنها به محبت و دلسوزی و کمک ما نیاز دارند، بلکه به چالش‌های خاص خودشان نیز برای رشد نیاز دارند
علاقه بند
پنج پیام مهمی را که بچه‌ها نیاز دارند بارها آن را بشنوند، به فرزندانتان انتقال دهید. این پنج پیام مثبت عبارتند از: ۱ ایرادی ندارد اگر متفاوت باشی. ۲ ایرادی ندارد اگر اشتباه کنی. ۳ ایرادی ندارد اگر احساساتت را ابراز کنی. ۴ ایرادی ندارد اگر بیشتر بخواهی. ۵ ایرادی ندارد اگر نه بگویی؛ اما به‌یاد داشته باش که مامان و بابا رئیس هستند.
علاقه بند
اگر می‌خواهیم بچه‌هایمان با اعتمادبه‌نفس باشند، نباید با ایجاد ترس در آن‌ها کنترلشان کنیم. اگر می‌خواهیم بچه‌هایمان به دیگران احترام بگذارند، باید بیاموزیم چطور به آن‌ها احترامی را که سزاوارش هستند، بگذاریم. بچه‌ها با دیدن الگو می‌آموزند و اگر ببینند که آن‌ها را به‌روشی خشونت‌بار کنترل می‌کنید، وقتی ندانند چه باید بکنند به خشونت یا دست‌کم گه‌گاهی به رفتارهای بی‌رحمانه یا بی‌احساس متوسل می‌شوند.
f as
بچه‌ها برای کسب احساس امنیت باید احساس کنند حرف‌هایشان شنیده می‌شود؛ اما همیشه باید بدانند که رئیس نیستند
f as
فرزندتان مهارت‌های ضروری برای زندگی موفقیت‌آمیز را در خود پرورش خواهد داد. برخی از این مهارت‌ها از این قرارند: «بخشیدن دیگران و خودشان، مشارکت، کسب رضایت با تأخیر، عزت‌نفس، بردباری، پشتکار، احترام به دیگران و به خودشان، همکاری، دلسوزی، اعتمادبه‌نفس، و توانایی شاد بودن.» فرزندانتان با این نگرش جدید، همراه با عشق و حمایت شما، فرصت خواهند داشت تا هر مرحله از رشدشان را به‌طور کامل سپری کنند.
مسعود رئوفی
خشونت، خشونت به‌بار می‌آورد
مسعود رئوفی
زمانی‌که والدین بیاموزند چطور به فرزندانشان گوش دهند، بچه‌ها نیز به آنان گوش خواهند سپرد
مسعود رئوفی
وقتی والدین بر سر بچه‌ها فریاد بزنند، توانایی شنیدن را در آن‌ها تضعیف می‌کند
مسعود رئوفی

حجم

۷۹۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۴۷ صفحه

حجم

۷۹۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۴۷ صفحه

قیمت:
۸۹,۹۰۰
۴۴,۹۵۰
۵۰%
تومان