بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زایو | صفحه ۱۳ | طاقچه
کتاب زایو اثر مصطفی رضایی کلورزی

بریده‌هایی از کتاب زایو

امتیاز:
۴.۴از ۴۹۶ رأی
۴٫۴
(۴۹۶)
به تیم عجایب خوش اومدی!
Mahtab
گاهی وقت‌ها آدم‌هایی حماقت رو ضمانت زندگی‌شون فرض می‌کنن. اون‌وقت، چه خون‌ها که ضامن عقیده‌ها خواهد شد!
Mahtab
این، گذر زمانه که مشخص می‌کنه چیزی ارزشه یا فضاحت؛ و گذر زمان همیشه در حال وقوعه، حتی الآن!
Mahtab
خراب کردن خیلی راحته. چیزی که دشوار و مهمه، ساختنه!»
Mahtab
رهبران بزرگ، نگین حلقهٔ تاریخ‌اند.
Mahtab
افراد چراغ‌قوه‌هایشان را روشن کردند و وارد راهروِ تاریک و نمناک زیرزمین شدند. دیگر هیچ صدایی به گوش نمی‌رسید. هیچ هیاهویی نبود. هیچ نوری نبود. هیچ نسیمی نبود. تنها سکوت بود و بوی مرگ. بوی یک فتنه. بوی یک شر مطلق. بوی تعفنی که یک حیوان فاسد پس از مرگ از خود به جا می‌گذارد... و این بو باید پاک می‌شد. باید هر چه زودتر این آخرین سلول سرطانی هم از بین می‌رفت و از جسم دنیا کنده و محو شود. دکتر پارسا جلوِ ورودی تونلی تنگ و باریک ایستاده، و به عمق سیاه آن خیره شده بود. سپس «یا علی» گفت و اولین قدم را به داخل آن گذاشت. اما کسی چه می‌دانست؟ شاید فردا تیتر اول روزنامه‌ها این بود: «دنیا در برابر زایو به زانو درآمد!»
آبیِ آسمونی
_ پدرم خیلی تاریخ رو مطالعه می‌کرد. عاشق تاریخ بود. یک بار از زبونش شنیدم: «ای‌کاش دو تا جنگ جهانی به نام ما به دنیا تحمیل نمی‌شد!» _ خب، این که منطقی نیست. هر کسی مسئول عملکرد خودشه. هر نظامی در زمان خودش مسئوله. توماس در جواب کاترینا، به دکتر پارسا خیره شد و گفت: دکتر پارسا حرف خوبی زد: این، گذر زمانه که مشخص می‌کنه چیزی ارزشه یا فضاحت؛ و گذر زمان همیشه در حال وقوعه، حتی الآن!
آبیِ آسمونی
_ تازه توی شهرهای دیگه این نوع زندگی به مراتب گسترده‌تره... سرمایه‌داری باعث شد عده‌ای ثروتمند و ثروتمندتر بشن، اما اکثر مردم همین‌جا وسط خیابون روی مقوا بخوابن. استاد اسمیت با خود فکر کرد. به زمین خیره شد و بعد رو به دکتر پارسا و جمع کرد و گفت: توی این دنیا بعضی از زور ثروت می‌میرن و بعضی از فقر.
آبیِ آسمونی
مان‌طور که به سرزمین اساطیر چشم دوخته بود، شمرده‌شمرده گفت: وقتی جسمی سرطان بگیره، تک‌تک سلول‌های اون درگیر می‌شن؛ تا جایی که این غده منجر به مرگ جسم می‌شه. سپس دکتر پارسا حرف توماس را قطع کرد و سؤالی پرسید: _ یعنی مرگ دنیا؟! توماس با شنیدن سوال دکتر پارسا، نگاه از پنجره برداشت و در چشمان او خیره شد؛ طوری که گویا چیزی در چشمان مصمم دکتر پارسا می‌دید!
آبیِ آسمونی
ساشا همان‌طور که آرام نشسته بود، با چهره‌ای خونسرد و آرام توضیح داد: نتایج تحقیقات بخش استراتژی و اسناد ما، این رو مشخص کرد که تمام این جنگ‌ها و استفاده از سلاح‌های میکروبی و این آخری، یعنی تست ویروس زی. اُ. در کشورهای استعمارشده و فقیر، همه و همه مثل شاخه‌های یک درخت، به یک ریشه ختم می‌شن. همهٔ این‌ها به یک فکر ختم می‌شن! فرانس باز خنده‌ای کرد و گفت: حتی می‌شه گفت به یکی دو اسم!
آبیِ آسمونی

حجم

۲۲۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۲۲۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان