بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کویر | صفحه ۱۴ | طاقچه
کتاب کویر اثر علی شریعتی

بریده‌هایی از کتاب کویر

نویسنده:علی شریعتی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۴۲ رأی
۴٫۴
(۴۲)
«درختان شجاعی که در جهنم می‌رویند.» اما اینان برگ و باری ندارند؛ گلی نمی‌افشانند؛ ثمری نمی‌توانند داد. شور جوانه‌زدن و شوق شکوفه بستن و امید شکفتن در نهاد ساقه‌شان یا شاخه‌شان می‌خشکد، می‌سوزد و در پایان به جرم گستاخی در برابر کویر، از ریشه‌شان برمی‌کنند و در تنورشان می‌افکنند و... این سرنوشت مقدر آنهاست.
yumi
آتش است، آتشین‌تر از هر آتشی، آتشین‌تر از همۀ آتشها، آتشی که پرتو یک زبانه‌اش آفرینش است؛ سایه‌اش آسمان است؛ جلوه‌اش کائنات است. گَردۀ خاکستر نازک و اندکش کهکشانهاست... چه می‌گویم؟!!! این است آتش عشق در خدا! یعنی چه؟ آتش عشق که این جوری نیست... پس این آتش دوست داشتن است. آری، آتش دوست داشتن است. عجب!؟ من هم مثل همۀ عارفها و شاعرها حرف می‌زدم! آتش عشق!؟ آن هم در خدا!؟ نه، آتش دوست داشتن است که داغ نیست، سرد نیست، حرارت ندارد، چرا که نیازمندی ندارد، که غرض ندارد
Maede Kh
فلسفه به او آموخته بود که غوغا و تلاش و فریب حیات همه پوچ است و دروغین است و ابله فریب. دین به او آموخته بود که دنیا و هر چه در اوست، پلید است و دلهای پاک و روحهای بلند را نمی‌فریبد و در این منجلاب جز کرمهای کثیفی که از لجن مست می‌شوند و به نشاط می‌آیند، چیزی نیست.
Maede Kh
تنها سنت‌ها هستند که پنهان از چشم جلاّد زمان، ما را از این درۀ هولناک گذر می‌دهند و با گذشتگان‌مان و با گذشته‌هایمان آشنا می‌سازند. در چهرۀ مقدس این سنت‌هاست که حضور آنان را در زمان خویش، کنار خویش و در «خودِ خویش» احساس می‌کنیم؛ حضور خود را در میان آنان می‌بینیم و جشن نوروز یکی از استوارترین و زیباترین سنتهاست.
|قافیه باران|
آیا این همه «رنج»، «نفی» و «عبث» را بر جان این نسلی ریختن ـ که سرشار جوانی و امید و ایمان، برخاسته است تا «برود» و «برسد» و «بسازد» ـ مسموم کردن و بیمار ساختن نیست؟
محمدحسین

حجم

۳۶۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۶۰ صفحه

حجم

۳۶۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۶۰ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۳
۱۴
صفحه بعد